Ως αντιμεταρρύθμιση με το βλέμμα στο παρελθόν χαρακτηρίζει η Ωρα Αποφάσεων τις προτάσεις του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου που τέθηκαν για διαβούλευση και με τις οποίες επιχειρείται αλλαγή στο πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων. Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ωρας αποφάσεων έχει ως εξής:
«Οι σημερινές προτάσεις του υπουργού Παιδείας σηματοδοτούν την ολική οπισθοδρόμηση στην Παιδεία. Είναι η Αντιμεταρρύθμιση με το βλέμμα στο παρελθόν, στην κομματοκρατία, στην αναξιοκρατία, στις υπόγειες πολιτικές συναλλαγές αλλά και στην εσωστρέφεια. Ενδεικτικά:
» -Επαναφορά του ασύλου για την προστασία της παρανομίας και της βίας σημαίνει προστασία των εξωπανεπιστημιακών ομάδων που καταστρέφουν δημόσια περιουσία και καταλύουν τους πανεπιστημιακούς θεσμούς, εμποδίζοντας την ελεύθερη άσκηση της ακαδημαϊκής δραστηριότητας. Κλείνει ξεδιάντροπα το μάτι στους ταραχοποιούς, στους μόνιμους παραβάτες και στις φασιστικές συμπεριφορές τους.
»-Επαναφορά των κομματικών παρατάξεων σε όλα τα όργανα διοίκησης σημαίνει επιστροφή στις παθογένειες του παρελθόντος και επιβολή της καταστροφικής εξουσίας των κομμάτων στους δημόσιους θεσμούς, με αποτέλεσμα την παιδεία της ήσσονος προσπάθειας.
»Το υπουργείο Παιδείας προτείνει μια αντιμεταρρύθμιση με προσχηματικές διαδικασίες διαβούλευσης (15 ημέρες) που επιβεβαιώνουν τη δογματική αντίληψη μιας κυβέρνησης που όχι μόνον τίναξε στον αέρα τη συναίνεση που επετεύχθη αλλά και που επιχειρεί μέσα από την Παιδεία να αναδείξει αυθαίρετα και χωρίς καμία προσπάθεια συμφωνίας την κατ΄αυτήν «αριστερή πολιτική» στην Παιδεία, καθώς οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις της σε όλους τους άλλους τομείς αποδείχτηκαν τεράστιες αυταπάτες και, τελικά, απάτες.
»Ο νεότερος Πρωθυπουργός και η Αριστερά εκπροσωπούν τελικά το παλαιό, το αναχρονιστικό και το συντηρητικό.
»Η Ωρα Αποφάσεων πιστεύει ότι, με την εμπειρία της μεταπολίτευσης αλλά και της περιόδου της κρίσης, υπάρχει ανάγκη, έστω και τώρα, να αναζητηθεί η συναίνεση σε θεμελιώδη ζητήματα που έχουν σχέση με τις αρχές και τις βάσεις του εκπαιδευτικού συστήματος.
»Βάση της προοδευτικής πολιτικής είναι τέσσερα σημεία:
»1. Αξιολόγηση – Αξιοκρατία – Αποκομματικοποίηση: από την επιλογή των διευθυντών σχολείων μέχρι την εκλογή πρυτάνεων, από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων μέχρι τα τμήματα των ΑΕΙ, οι διαδικασίες πρέπει να είναι αξιοκρατικές και να βασίζονται σε αντικειμενικές αξιολογήσεις με στόχους και κριτήρια.
»2. Αποκέντρωση: Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να διατηρήσει αμιγώς επιτελικό ρόλο σχεδιασμού πολιτικών, ενώ η εφαρμογή τους πρέπει να αποκεντρωθεί σε όλες τις βαθμίδες.
»3. Ελευθερία: Σε όλες τις βαθμίδες πρέπει να αποδεχτούμε την ελευθερία στη σκέψη και τη δημιουργία και τον σεβασμό των κανόνων στις πράξεις και τις συμπεριφορές. Πρέπει να υπηρετήσουμε τη βασική αρχή του σεβασμού των θεσμών της δημοκρατίας, του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου, της δημόσιας περιουσίας και του δημόσιου χώρου.
»4. Σωστή διαχείριση της χρηματοδότησης: Οι υπάρχοντες πόροι πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στους αδύναμους, ώστε όλα τα παιδιά και οι νέοι της χώρας να έχουν ίσες ευκαιρίες και πρόσβαση σε ίδια ποιότητα εκπαίδευσης.
»Η Ωρα Αποφάσεων θεωρεί ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα, οι φοιτητές, τα κοινοβουλευτικά κόμματα, οι πολίτες που είναι γονείς -εργαζόμενοι ή άνεργοι, επιχειρηματίες μικροί ή μεγάλοι που κατανοούν την σημασία των ΑΕΙ για το μέλλον της χώρας- οφείλουν όχι απλά να αντισταθούν, αλλά και να απαιτήσουν ευρύτατη συναίνεση πάνω σε αρχές. Μόνον αυτού του είδους η συναίνεση θα σταματήσει το ξεθεμελίωμα κάθε προσπάθειας -που είναι η κατάρα των δύο αιώνων ελληνικού κράτους- και θα οδηγήσει σε μια μεταρρύθμιση που θα διαρκέσει και θα αποδώσει.
»Η Ωρα Αποφάσεων πρωτοστατεί σε κάθε τέτοια προσπάθεια».