Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε την Δευτέρα καταδεικνύει πως το YouTube, το Tumblr, το Instagram και το Paypal χρησιμοποιήθηκαν μαζί με το Facebook και το Twitter, για προπαγανδιστικούς σκοπούς.
Στην έκθεση που εκδόθηκε από τη Γερουσία των ΗΠΑ και αποτελεί προϊόν συνεργασίας ανάμεσα στο Computational Propaganda Project του πανεπιστημίου της Οξφόρδης και την εταιρεία ανάλυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Graphika, αποκαλύπτεται όλη η κλίμακα των ρωσικών προσπαθειών παραπληροφόρησης.
Η έρευνα, που αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη ανάλυση εκατομμυρίων αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το Twitter, την Google και το Facebook, της Επιτροπής Πληροφοριών της Γερουσίας των ΗΠΑ, καταδεικνύει ότι επηρεάστηκαν τα YouTube, Tumblr, PayPal και Google+, με τη Ρωσία να προσαρμόζει τεχνικές από το ψηφιακό μάρκετινγκ σε στοχευμένο κοινό σε πολλαπλά κανάλια.
Η έκθεση περιγράφει μια τεράστια εκστρατεία που ξεκίνησε από το Internet Research Agency (IRA), μια ρωσική εταιρεία την οποία περιγράφει η Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών ως «φάρμα από πληρωμένα τρολ», η οποία διατηρεί δεσμούς με τη ρωσική κυβέρνηση.
Η έκθεση αναφέρει ότι η Ρωσία στόχευε ιδιαίτερα σε συντηρητικούς ψηφοφόρους με αναρτήσεις σχετικά με τη μετανάστευση, τη φυλή και το δικαίωμα στην οπλοκατοχή, ενώ ταυτόχρονα έγιναν και προσπάθειες για την υπονόμευση της εκλογικής δύναμης των αριστερών αφροαμερικανών πολιτών.