Με 120.000 θανάτους το 2018, ο τζίρος μόνο από τις κηδείες στη χώρα μας ξεπερνάει τα 200 εκατ. ευρώ. Λόγω ταμπού και αποστροφής προς το αντικείμενο, η αγορά χαρακτηρίζεται από αδιαφάνεια στις χρεώσεις, καθιστώντας ιδιαίτερα δύσκολη τη σύγκριση τιμών, ενώ η αξιολόγηση γραφείων τελετών για την ποιότητα των υπηρεσιών τους δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο διαδεδομένη όσο σε άλλους τομείς, και γίνεται κυρίως προφορικά.
Το μάρκετινγκ είναι ακόμα σε εμβρυακή μορφή και οι όποιες προωθητικές ενέργειες περιορίζονται σε σποραδικές αναρτήσεις στα social media από τα ελάχιστα γραφεία που διαθέτουν λογαριασμούς, καθώς και σε προμήθειες μεσαζόντων. Ωστόσο, για κάποιους επιχειρηματίες με καθαρό βλέμμα, το «σκοτεινό» αυτό τοπίο αποτελεί επιχειρηματική ευκαιρία.
Μία ομάδα με πολυετή εμπειρία στο χώρο των media και της επικοινωνίας, προετοιμάζει μεθοδικά τη διεκδίκηση μεριδίου από την αγορά κηδειών, στοχεύοντας στον κόσμο που αναζητά υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα τελετών – και μπορεί να τα υποστηρίξει.
Ήδη βρίσκονται στο στάδιο παραγγελιών φέρετρα-«έπιπλα» σχεδιασμένα από διάσημο έλληνα σχεδιαστή, κατασκευασμένα, μεταξύ άλλων, στο ιστορικότερο εργοστάσιο επίπλων της Ελλάδας. Οι ενέργειες μάρκετινγκ έχουν προγραμματισθεί να στοχεύουν αποκλειστικά σε premium κοινό, η online παρουσία είναι σχεδιασμένη από τους καλύτερους του χώρου, ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα το όνομα του συνεργάτη αποκλειστικής διάθεσης της νέας κατηγορίας φερέτρων.
Σημειώνεται ότι οι θάνατοι αντιστοιχούν στο 1,2% του γενικού πληθυσμού, και στην Ευρώπη των 5.300.000 ετήσιων θανάτων (2018), υπάρχει έλλειμμα φέρετρων που ικανοποιείται από φθηνές εισαγωγές από την Κίνα, την Αλβανία, τη Βουλγαρία και την Ινδία. Το μάρκετινγκ του κλάδου στην Ευρώπη έχει εξελιχθεί σημαντικά, με ετήσιες επαγγελματικές εκθέσεις υψηλού επιπέδου, μοντέρνο ντιζάιν γραφείων τελετών και εν γένει έμφαση στην απότιση φόρου τιμής στους εκλιπόντες, στο επίπεδο που τους αρμόζει.