| Menelaos Myrillas / SOOC
Επικαιρότητα

Σούπερ μάρκετ: Συγκρατήθηκαν οι τιμές τον Φεβρουάριο – Πού καταγράφηκαν μειώσεις

Η εμφανής συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σουπερμάρκετ δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του 2,75%, έναντι 3,00% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ
Protagon Team

Με ρυθμό 2,75% «έτρεξε» ο πληθωρισμός στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο του 2024, όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στις μεγάλες αλυσίδες υπεραγορών σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Πιο συγκεκριμένα, η συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2024 έδειξε ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του 2,75%, έναντι 3% τον Ιανουάριο 2024. Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στις κατηγορίες: τυροκομικά (-3,70%), γαλακτοκομικά (-3,39%), χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-1,22%), είδη μίας χρήσης (-0,37%), αυγά και βούτυρα (-0,10%).

Σημειώνεται ότι στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφηκαν ήταν αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία, όσο και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στις κατηγορίες: τροφές και είδη για κατοικίδια (+11,2%), νερά και αναψυκτικά (+11,2%), φρέσκα φρούτα και λαχανικά (+7,46%), μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+6,78%), ξηροί καρποί και σνακ (+6,67%). Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023 καταγράφηκαν αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών. Η κατηγορία με τα σοκολατοειδή, έχει επηρεαστεί από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του κακάο και της ζάχαρης.

Η κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», η οποία περιλαμβάνει και τα έλαια, κατέγραψε αύξηση κατά 4,41%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.), σύμφωνα με την έρευνα.

Αναφορικά με τους λόγους στους οποίους αποδόθηκε η συγκρατημένη αύξηση τιμών στα σούπερ μάρκετ, σε αυτούς περιλαμβάνονται:

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ