Μαναρόλα, Τσίνκουε Τέρε: η ειδυλλιακή παράκτια περιοχή της Λιγουρίας, δίπλα στη Γένοβα, προσελκύει πάντα επισκέπτες με αισθητικές απαιτήσεις | Wikipedia
Επικαιρότητα

Με 208,5 εκατ. τουρίστες ενεργητικό έκλεισε το 2018 η Ιταλία

Μεγάλες επιδόσεις την περασμένη χρονιά από τη γειτονική χώρα, τον παραδοσιακό ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό προορισμό μαζί με την Ισπανία και τη Γαλλία
Protagon Team

O πρόεδρος του ιταλικού ΕΟΤ (του οργανισμού ENIT) δηλώνει ότι στην Ιταλία τα πράγματα βαίνουν καλώς σε τουριστικό επίπεδο.

Με αφορμή τη 53η διεθνή έκθεση ΙΤΒ για ειδικούς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου στο Βερολίνο αυτές τις ημέρες (6-10 Μαρτίου) με εντυπωσιακή συμμετοχή (180 χώρες, 10.000 εκθέτες, 180.000 επισκέπτες), ο Τζόρτζο Παλμούτσι παρουσίασε τα στατιστικά στοιχεία για τις επιδόσεις της Ιταλίας την περασμένη χρονιά.

Αυτά τα δεδομένα χαροποίησαν τον ίδιο ιδιαίτερα, αλλά και την Corriere della Sera που τα παρουσιάζει σε δημοσίευμά της.

Το φημισμένο Κάπρι στον Κόλπο της Νάπολης (Wikipedia)

Κατά τους πρώτους έντεκα μήνες του 2018, είπε ο Παλμούτσι, 208.500.000 ξένοι τουρίστες επισκέφθηκαν την Ιταλία. Οι αφίξεις στα διεθνή αεροδρόμια των ιταλικών πόλεων αυξήθηκαν κατά 7,2% και ο συνολικός αριθμός των επιβατών σε 121 εκατομμύρια άτομα, αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσον όρο.

Πάντοβα: το διακοσμημένο με τα αριστουργήματα του Τζότο παρεκκλήσι (Wikipedia)

Οι προβλέψεις για το 2019 είναι επίσης ενθαρρυντικές για τον ιταλικό τουρισμό. «Οι τάσεις είναι αυξητικές. Για το πρώτο εξάμηνο, οι κρατήσεις σε πτήσεις προς την Ιταλία αυξήθηκαν κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2018, ενώ στην Ισπανία παρατηρείται αξιοσημείωτη μείωση (- 7,6%). Αυτοί οι δείκτες είναι μεν ενθαρρυντικοί, αλλά πρέπει να κάνουμε ακόμα περισσότερα πράγματα» είπε. Ο Παλμούτσι αναγνώρισε πάντως την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών στον Νότο, ειδικά στην (και) τουριστικά προσφιλή Σικελία.

Σικελία, η πραγματική Ιταλία: η Ορτίτζια και στο βάθος οι Συρακούσες (Wikipedia)

Από κυβερνητικής πλευράς οι προσπάθειες βελτίωσης των δεικτών που σχετίζονται με το τουριστικό προϊόν «Ιταλία» εστιάζονται στις στοχευμένες τουριστικές προτάσεις και στο πολιτιστικό υπόβαθρο. Ειδικά για τους Γερμανούς ταξιδιώτες, οι οποίοι πλέον επιλέγουν κυρίως διακοπές που συνδέονται με την επαφή με τη φύση, οι Ιταλοί ετοιμάζουν πακέτα (διαφήμισης και προϊόντων) με προβολή των δυνατών και αναγνωρίσιμων σημείων τους για τα οποία επιμένουν στην αξία του Made in Italy και όχι του Μade in EU: μιλάμε για το φαγητό φυσικά και για το κρασί. Η ροή γερμανών τουριστών αυτού του είδους αναμένεται να αυξηθεί κατά 70% τα επόμενα τρία χρόνια.