To κατάστημα του Κωτσόβολου στην οδό Σταδίου στην Αθήνα |

Ανάπτυξη και επενδυτικό πλάνο; Οχι, δεν είναι αστείο

Για να αντεπεξέλθει κανείς σε εποχές ύφεσης χρειάζεται σωστή στρατηγική και σκληρή δουλειά. Και υπάρχουν κάποιες εταιρείες που υιοθετούν αυτή την άποψη
Advertorial

Κατά τον Οδυσσέα Γκραντ, πρόεδρο των ΗΠΑ την περίοδο 1869 – 1877, «σε κάθε μάχη έρχεται μια στιγμή όπου και οι δύο πλευρές νομίζουν ότι έχουν νικηθεί. Αυτός που τότε συνεχίζει την επίθεση, νικάει». Με άλλα λόγια δεν υπάρχει ήττα αν δεν το επιλέξει κάποιος από τους αντιπάλους.

Φέρνοντας ένα τέτοιο σκεπτικό στην Ελλάδα του σήμερα, έπειτα από οκτώ χρόνια ύφεσης, οικονομικής και ψυχολογικής, διαπιστώνει ότι παρ’ όλη την καταχνιά που βασιλεύει, κάπου κάπου κάποιες αχτίδες φωτός σπάνε την μουντάδα φανερώνοντας ότι πίσω από τα σύννεφα υπάρχει εντέλει ένας ήλιος.

Με τον χώρο του λιανεμπορίου να έχει υποστεί τεράστιο ταρακούνημα τα προηγούμενα χρόνια, όπου γίναμε μάρτυρες τόσο αποχωρήσεων μεγάλων ευρωπαϊκών αλυσίδων όσο και καταρρεύσεων σημαντικών εγχώριων retailers, αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα πράγματα κάθε άλλο παρά ρόδινα είναι για τον κλάδο. Σε τέτοιες περιπτώσεις η αγορά προσαρμόζεται αναλόγως και οι παίκτες καλούνται να πάρουν καίριες αποφάσεις για την επιβίωση τους. Κάποιοι, όπως προείπαμε, επέλεξαν τον δρόμο της αποχώρησης ενώ κάποιοι άλλοι επέλεξαν την παραμονή, λαμβάνοντας υπόψη ότι για να επωφεληθούν από τα  μελλοντικά σημάδια ανάκαμψης (τις αχτίδες φωτός που λέγαμε παραπάνω) θα πρέπει να δώσουν βάση σε αυτό που λέμε «Επενδύσεις». Όχι αυτές που εννοούν οι εκάστοτε υπουργοί Οικονομικών αλλά τις άλλες, τις πραγματικές. Αυτές που αποφασίζονται μέσα από ένα συγκεκριμένο πλάνο και δεν αναφέρονται μόνο σε ένα κονδύλι αλλά περιλαμβάνουν και όλες τις παραμέτρους που το αφορούν.

Στην περίπτωση της εταιρείας «Κωτσόβολος», εταιρείας μέλους της βρετανικής «Dixons Carphone», το κομμάτι του επιχειρηματικού πλάνου και της γενικότερη επένδυσης καταρτίσθηκε πριν από μερικά χρόνια και φαίνεται να αποδίδει καρπούς χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει ολοκληρωθεί. Επειδή λοιπόν τα νούμερα είναι πρωταρχικής σημασίας για μία εταιρεία, τα δείγματα είναι άκρως ενθαρρυντικά. Έτσι, για το οικονομικό έτος 2016/17, τα κέρδη προ φόρων αναμένεται να φτάσουν τα € 9,5 εκατ. ενώ τα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων θα φτάσουν τα € 14,5 εκατ. σημειώνοντας ρεκόρ περιόδου από το 2010 μέχρι και σήμερα. Αντίστοιχη αύξηση καταγράφει και ο κύκλος εργασιών, κατά 11,5%, φτάνοντας τα €408 εκατ. Φτάνοντας στις επενδύσεις, βρίσκουμε ένα ποσό της τάξης των €8,5 εκατ. τα οποία θα επανεπενδυθούν εξ’ ολοκλήρου.

Το κατάστημα Κωτσόβολου στον Πειραιά

Τα καταστήματα της αλυσίδας είναι αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αφού από το 2016 έχουν κάνει εγκαίνια πέντε νέα καταστήματα ενώ έχουν πραγματοποιηθεί 37 ανακαινίσεις και 13 μετεγκαταστάσεις ανά την Ελλάδα. Η τελευταία προσθήκη είναι αυτή στο κέντρο του Πειραιά, κοντά στο λιμάνι, ενώ μόλις άνοιξε το κατάστημα στο εμπορικό κέντρο «RIVER WEST».

Η φιλοσοφία που υπάρχει όμως πίσω από το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος δεν είναι απλά να καλύψει τις ανάγκες μιας περιοχής και να μειώσει την απόσταση με το κοινό – πελάτη. Στόχος είναι να γνωριστεί με τον καταναλωτή και να του παρουσιάσει μία νέα εμπειρία περιήγησης και αγοράς. Μια εμπειρία που δε θα τον ξενίζει ούτε θα τον απομακρύνει από τις καθημερινές του συνήθειες, την ρουτίνα του και το μέρος στο οποίο αισθάνεται πιο άνετα: το ίδιο του το σπίτι. Κάπως έτσι ο επισκέπτης θα γίνει «πελάτης» και μάλιστα ευχαριστημένος. Δεν αρκεί μόνο η λογική του «Ελάτε Σπίτι Μας» μέσα από την οποία ο καταναλωτής θα πιει καφέ σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους. Δεν αρκούν μόνο τα σημεία «Support 360» και τα service corners των καταστημάτων. Δεν αρκούν μόνο οι τρεις εκπομπές στο YouTube channel της εταιρείας ούτε το εξαιρετικό digital περιβάλλον του kotsovolos.gr. Είναι το σύνολο αυτών και των ακόμα περισσότερων ενεργειών που διαθέτει στην φαρέτρα της η αλυσίδα.

Ενέργειες όπως είναι τα ταμεία εξπρές που λειτουργούν ήδη σε 40 καταστήματα και που δίνουν τη δυνατότητα σε κατόχους πιστωτικών καρτών να αποφεύγουν τις (πιθανές) ουρές των κεντρικών ταμείων. Ή όπως είναι τα service corners στα οποία αναφερθήκαμε και παραπάνω.  Σε αυτά, εκτός των άλλων, υπάρχει και η υπηρεσία «Fix & Go» που προσφέρει αντικατάσταση σπασμένης οθόνης κινητού μέσα σε μόλις 20 λεπτά και μέσα σε 24 ώρες επισκευή ή αντικατάσταση φορητού υπολογιστή. Ή, τέλος, το “Total Support Premium” 48 ώρες, ένα είδος upgrade της ήδη υπάρχουσας Premium Total Support υπηρεσίας, μέσα από την οποία τα συνεργεία της Κωτσόβολου αναλαμβάνουν την επισκευή ή αντικατάσταση μεγάλης οικοσκευής εντός 48 ωρών από την ώρα που θα δηλωθεί η βλάβη στο τηλεφωνικό του κέντρο.

Εσωτερικό του καταστήματος στα Τρίκαλα

Η ανανεωτική αυτή αύρα δεν αντικαθιστά αλλά κουμπώνει και συμπληρώνει τις δοκιμασμένες λύσεις και συνταγές που χρόνια τώρα έχει αναπτύξει η εταιρεία. Η υπηρεσία «Collect @ Store»  δίνει τη δυνατότητα αφενός μεν διαδικτυακής παραγγελίας, αφετέρου δε παραλαβής από το κατάστημα που εξυπηρετεί καλύτερα τον πελάτη. Πράγμα που είναι πιο απλό από όσο ακούγεται, μιας και ο Κωτσόβολος δεν είναι πλέον ένα απλό μαγαζί αλλά η #1 αλυσίδα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών με φυσική παρουσία σε 95 σημεία σε όλη την Ελλάδα.

Στο γενικότερο πλάνο της εταιρείας εντάσσεται και ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός των συστημάτων της, επένδυση που αναμένεται να ξεπεράσει τα € 10 εκατ., με σκοπό να προσφέρει μία ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία στον εν δυνάμει πελάτη. Προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλότερη μετάβαση στο νέο αυτό περιβάλλον απαιτείται η συνεργασία μεταξύ συστημάτων, διαδικασιών και, φυσικά, του ανθρώπινου δυναμικού: του πιο ευαίσθητου αλλά και πιο σημαντικού, όπως φαίνεται, παράγοντα της εταιρείας. Και σε αυτήν την περίπτωση τα νούμερα είναι χαρακτηριστικά: τα τελευταία δύο χρόνια ο αριθμός των εργαζομένων έχει αυξηθεί κατά 15% ενώ δόθηκε και ιδιαίτερη βαρύτητα στο κομμάτι της εκπαίδευσης του προσωπικού. Κάτι που αντικατοπτρίζεται και στη συμπεριφορά των ίδιων των υπαλλήλων που χαρακτηρίζονται πλέον από υψηλό βαθμό ικανοποίησης για την εργασία τους στον Κωτσόβολο. Κάτι που ομολογουμένως δεν το συναντάς εύκολα στην Ελλάδα του 2017.