To Αγαλμα της Ελευθερίας έτοιμο να μεταναστεύσει στον Καναδά, έργο του καναδού σκιτσογράφου ygreck | ygreck
Επικαιρότητα

Οι σκιτσογράφοι αντιδρούν στην εκλογή Τραμπ

Οι γελοιογράφοι, ως ευαίσθητες κεραίες, δίνουν την δική τους εκδοχή για το γεγονός που συγκλόνισε τον πλανήτη
Protagon Team

Μετά το πρώτο σοκ οι άνθρωποι που είναι επιφορτισμένοι με την υποχρέωση να αποκωδικοποιούν τα γεγονότα με την πένα τους και να τα μετατρέπουν σε σάτιρα ανέλαβαν να σχολιάσουν την εκλογή του νέου αμφιλεγόμενου πλανητάρχη.

Μολονότι θεωρητικά μια κωμική προσωπικότητα σαν τον Ντόναλντ Τραμπ είναι πρώτης τάξεως υλικό για κάποιον που ασχολείται με το γέλιο, το αποτέλεσμα δεν μπορούσε να είναι σπαρταριστό. Περιέχει μεγάλη δόση πικρίας και απαισιοδοξίας αλλά δεν παύει να είναι μια παρηγοριά για αυτούς που βλέπουν ξαφνικά τον πλανήτη να μετατρέπεται σε ένα εχθρικό μέρος όπου κυριαρχεί ο φανατισμός και η μισαλλοδοξία.

Οπως είναι αναμενόμενο, στις γελοιογραφίες που δημοσιεύθηκαν μετά το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών πρωταγωνιστικό ρόλο είχε το Αγαλμα της Ελευθερίας.

Είτε με το χαρακτηριστικό τσουλούφι του Τραμπ να της κλείνει τα μάτια…

Από τον καναδό σκιτσογράφο ygreck

… είτε ως κατατρομαγμένη γυναίκα να ξυπνάει δίπλα στον νέο πλανητάρχη που της λέει «Καλημέρα Αμερική»:

Από τον David Rowe

… είτε να χτυπάει την πόρτα του Καναδά ζητώντας να μεταναστεύσει:

Από τον καναδό σκιτσογράφο ygreck

… είτε να έχει αντικατασταθεί από τον ίδιο μεγαλομανή Τραμπ:

Του Κώστα Μητρόπουλου από Τα Νέα

… είτε να σκαρφαλώνει επάνω της και να την φιλάει λέγοντάς της «Το ήξερα ότι με ήθελες»:

Του Michael de Adder

… είτε τραυματισμένη πάνω σε ένα βάθρο που έχει κοπεί στα δύο όπως η ίδια η χώρα και που ειρωνικά γράφει επάνω «Ηνωμένες Πολιτείες»:

Επίσης από τον καναδό σκιτσογράφο ygreck

Κάποιοι επικεντρώνονται περισσότερο στην «ιδιόρυθμη» ψυχοσύνθεση του Ντόναλντ Τραμπ. Αλλες φορές παρουσιάζοντάς τον σαν ψυχοπαθή Τζακ Νίκολσον με το τσεκούρι από την εμβληματική σκηνή της «Λάμψης» που γράφει επάνω του «μεσαία τάξη» να λέει στην Χίλαρι «Γλυκιά μου, ήρθα σπίτι…»:

Του David Rowe από το Australian Financial Review

… άλλες φορές σαν ένα τύπο που έχει μπροστά του στο Οβάλ Γραφείο δύο όμοια κουμπιά όπου το ένα γράφει «Twitter» και το άλλο «Πυρηνικά». Εννοώντας ότι με την ίδια ευκολία που ανεβάζει ένα απερίσκεπτο tweet μπορεί να πατήσει και το κουμπί των πυρηνικών:

Του Pat Chappatte από τους New York Times

… άλλες φορές να πετάγεται σαν τρομακτικός Τζόκερ με ελατήριο μέσα από μια κάλπη:

Του Pat Chappatte από τους New York Times

και άλλες φορές σαν κάδρο που τοποθετείται στην αίθουσα με τα κάδρα των προηγούμενων προέδρων. Με τον Τζορτζ Ουάσιγκτον να σχολιάζει «πάει, χάλασε η γειτονιά…»:

Του Phil Hands από την Wiskonsin State Journal

Κάποια σκίτσα ήταν πιο αφαιρετικά – όπως του Αρκά – που εγκατέλειψε προς μεγάλη έκπληξη το γνωστό στυλ του:

Από τον Αρκά

Ο Δημήτρης Χαντζόπουλος πάλι, στην «Καθημερινή» σχολίασε την εκλογή Τραμπ μέσα από τα μάτια του Αλέξη Τσίπρα χωρίς να αποφύγει το σχόλιο για την ελληνική επικαιρότητα:

Του Δημήτρη Χαντζόπουλου από την Καθημερινή

Ο Δημήτρης Γεωργοπάλης στo real.gr προτίμησε κάτι χωρίς λόγια:

Του Δημήτρη Γεωργοπάλη

O Κώστας Γρηγοριάδης της «Εφημερίδας των Συντακτών» είδε το γεγονός μέσα από δυο βόμβες που συζητούν χαρούμενες:

Του Κώστα Γρηγοριάδη

Ο ΚΥΡ πάλι σχολίασε την γενικότερη εικόνα προσθέτοντας κι αυτός μια νότα εσωτερικής επικαιρότητας:

Το ΚΥΡ

Ο Ανδρέας Πετρουλάκης στο σκίτσο του για την «Καθημερινή» δείχνει το Αγαλμα της Ελευθερίας. Με τα μάτια του Τραμπ…

Του Ανδρέα Πετρουλάκη για την «Κ»

Τέλος, δεν έλειψε και ο σαρκασμός. Εκεί σημείωσαν εξαιρετικές επιδόσεις οι σκιτσογράφοι του The New Yorker, όπως ο Paul Noth που δείχνει τον Τραμπ σαν λύκο σε μια τεράστια αφίσα στο κέντρο ενός λιβαδιού με πρόβατα να λέει «Θα σας φάω» και τα πρόβατα να σχολιάζουν με θαυμασμό «Τα λέει όπως είναι!»:

Του Paul Noth από το The New Yorker

 

 

Ο βρετανός ανεξάρτητος σκιτσογράφος Russel Herneman δείχνει δυο Μεξικάνους μπροστά στο τείχος που τους χωρίζει από τις ΗΠΑ να σχολιάζουν «Είναι για να εμποδίσει τους Αμερικάνους να έρθουν αν εκλεγεί ο Τραμπ»:

Του Russel Herneman

 

Και τέλος η γελοιογραφία που κυκλοφόρησε ίσως περισσότερο από όλες, ανήκει στον Sipren του The New Yorker. Οπου ένας άγγελος, με το λάπτοπ ανά χείρας, τρέχει έντρομος στον Θεό και του λέει «Το σύστημα κατέρρευσε. Μέχρι και οι άθεοι προσεύχονται!»:

Του Sipren από το The New Yorker