Εδώ και χρόνια ο προνομιακός χώρος των ζάμπλουτων επενδυτών από το Κατάρ ήταν το ποδόσφαιρο. Είναι ο χώρος που προσφέρει άμεση αναγνωριστικότητα, φήμη και υπό συνθήκες ανταποδοτικά κέρδη. Ο σεΐχης Αμπντουλάχ Αλ Θανί έκανε γερό μπάσιμο στην Primera Liga και αγόρασε την Μάλαγα και άρχισε να σκορπάει αφειδώς χρήματα για μεταγραφές. Το Qatar Foundation με τη σειρά του, επέμεινε στην Ισπανία και κατάφερε να «σπάσει» το… άβατο της φανέλας της Μπαρτσελόνα. Με μια συμφωνία που έφτασε στα 165 εκατομμύρια ευρώ, έγινε ο πρώτος σπόνσορας στην εμφάνιση των «μπλαουγκράνα».
Εχει όμως και συνέχεια το «έργο»: η εταιρεία που διαφεντεύει τις τύχες της Παρί Σεν Ζερμέν είναι η Qatar Sports Investments. Τι έχει κάνει μέχρι τώρα; Εχει ανοίξει το χρηματοκιβώτιό της και πετάει στον αέρα πετροδολάρια για να κάνει τους Παριζιάνους την καλύτερη ομάδα της Ευρώπης.
Μήπως, όμως, το όλο θέμα δεν περιορίζεται μόνο στο ποδόσφαιρο; Ο γνωστός τηλεοπτικός σταθμός Al Jazeera δεν δίστασε να αγοράσει κατ’ αποκλειστικότητα τα ποδοσφαιρικά δικαιώματα του γαλλικού πρωταθλήματος ρίχνοντας στο τραπέζι 90 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Λεφτά, λοιπόν, υπάρχουν αρκεί κανείς να είναι επιχειρηματίας του Κατάρ.
Τρανό παράδειγμα η εταιρεία BeIN Media Group, εξειδικευμένη στον τομέα του θεάματος, η οποία επιβεβαίωσε τη φήμη που την έφερνε να βρίσκεται σε συζητήσεις για την αγορά της Miramax.
Για τους λάτρεις του κινηματογράφου, το όνομα Miramax, είναι ταυτισμένο σε μια σειρά πασίγνωστες ταινίες που γυρίστηκαν στα στούντιό της. Οπως το «Pulp Fiction», «Ο Αγγλος Ασθενής» και το «Ερωτευμένος Σαίξπηρ». Πολλές λεπτομέρειες από αυτή την αγορά δεν ανακοινώθηκαν (όπως φυσικά και το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας), όμως είναι δεδομένο ότι το γκρουπ των επενδυτών «έσπρωξε» πάρα πολλά χρήματα.
Σύμφωνα με την ανάλυση της εφημερίδας Financial Times, η συγκεκριμένη αγορά θα επιτρέψε στην BeIn να μεγαλώσει το «στόλο» της που περιλαμβάνει αθλητικά δίκτυα και κινηματογραφικά κανάλια σε 24 χώρες συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, Γαλλία, Χονγκ Κονγκ και Αυστραλία. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νάσερ Αλ-Κελαϊφί, εξήγησε πως τα σχέδιά της εταιρείας του είναι να εξαπλώσει το δίκτυο και τις δραστηριότητες της Miramax.
Ας μην ξεχνάμε πως η Miramax διαθέτει αυτή τη στιγμή μια «βιβλιοθήκη» από 700 τίτλους ταινιών, πολλές από τις οποίες έχουν φέρει πολλά κέρδη και βραβεία. Το στούντιο πρόσφατα είχε ανακοινώσει ότι πρόκειται να επεκταθεί σε νέα πεδία, μεταξύ αυτών σε μια ταινία που θα στηρίζεται στο πρώτο ραντεβού του Μπαράκ Ομπάμα με τη γυναίκα του Μισέλ.
Αυτά τα πλάνα όχι μόνο δεν πηγαίνουν πίσω, αλλά μεγεθύνονται και αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη οικονομική υποστήριξη. Ο διευθύνων σύμβουλος της Miramax, Στιβ Σκοτς, αναφέρει: «Υπό την ηγεσία της BeIN, προσβλέπουμε με εξάπλωση των δραστηριοτήτων μας στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο».
Το στούντιο Miramax ιδρύθηκε το 1979 από τους Χάρβεϊ και Μπομπ Γουϊνστάιν και έγινε από τα πρώτα και άκρως επιτυχημένα ανεξάρτητα στούντιο που είδαν τα πλάνα τους να πιάνουν τόπο τη δεκαετία του’ 80 και του ’90.
Τα αδέλφια Γουϊνστάιν παρέμειναν στην εταιρεία ακόμη και όταν την έδωσαν στην Walt Disney, το 1993, έναντι 60 εκατομμυρίων δολαρίων και αποχώρησαν το 2005 για να φτιάξουν τη δική τους εταιρεία. Το 2010 προσπάθησαν να την αγοράσουν ξανά από την Disney, αλλά δεν μπόρεσαν να «χτυπήσουν» την προσφορά των 660 εκατομμυρίων δολαρίων της Colony και της QIA.
Φαίνεται, όμως, πως η συγκεκριμένη εταιρεία είναι «καταδικασμένη» να περνάει από χέρι σε χέρι. Τώρα, με τους επενδυτές από το Κατάρ να έχουν αποφασίσει να επενδύσουν σοβαρά στην 7η τέχνη, φαίνεται πως ήρθε ο καιρός να περάσει σε άλλο επίπεδο.