Η ερμηνεία της λουσμένης στα ροζ πρωταγωνίστριας της «Barbie», Μάργκο Ρόμπι, παίζει κομβικό ρόλο στην εμπορική επιτυχία της ταινίας | REUTERS/Mike Blake
Επικαιρότητα

Οι εισπράξεις των «Barbie» και «Oppenheimer» δίνουν φιλί ζωής στις αίθουσες

Η υστεροφημία και οι καλές κριτικές οδήγησαν εκατοντάδες χιλιάδες θεατών σε Βρετανία και ΗΠΑ στα σινεμά, για να παρακολουθήσουν και τις δύο ταινίες μέσα στο πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής τους
Protagon Team

Ηταν οι δύο πιο πολυαναμενόμενες πρεμιέρες του φετινού καλοκαιριού, και οι εισπράξεις τους το πρώτο τριήμερο της προβολής τους, επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Δύο εντελώς διαφορετικής θεματικής και αισθητικής ταινίες –η μία, κωμωδία, η άλλη ιστορικό δράμα– σπάνε τα ταμεία και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Οι ταινίες «Barbie» και «Oppenheimer» οδήγησαν στο μεγαλύτερο Σαββατοκύριακο πωλήσεων κινηματογραφικών εισιτηρίων  στο Ηνωμένο Βασίλειο τα τελευταία τέσσερα χρόνια, δήλωσε η Vue International. Η γνωστή αλυσίδα κινηματογράφου ανακοίνωσε την Κυριακή ότι το ένα πέμπτο των πελατών της είχε αγοράσει εισιτήρια για να δει και τις δύο ταινίες, σε μια σειρά διπλών προβολών, που αποκαλείται ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως «Barbenheimer».

Οι δύο ταινίες, που κυκλοφόρησαν την Παρασκευή, παρουσιάζουν αντίθετες ιστορίες. Η κωμωδία της Γκρέτα Γκέργουιγκ αφορά τη διάσημη κούκλα Μπάρμπι, ενώ το βιογραφικό θρίλερ του Κρίστοφερ Νόλαν εξιστορεί τον ρόλο του φυσικού Τζ. Ρόμπερτ Οπενχάιμερ στην ανάπτυξη της πρώτης ατομικής βόμβας.

Περισσότερες από 2.000 προβολές της Vue για τη «Barbie» ήταν sold out, σύμφωνα με την εταιρεία. Οι μεγαλύτερες τοποθεσίες της αλυσίδας κινηματογράφου για την Barbie περιλαμβάνουν το Κέιμπριτζ, τη Γλασκόβη, το Λιντς, το Κούουμπραν της Ουαλίας, το Ισλινγκτον, το Μπόλτον και το Πόρτσμουθ.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η ταινία, με πρωταγωνιστές τη Μάργκο Ρόμπι και τον Ράιαν Γκόσλινγκ, θα ξεπεράσει τις πωλήσεις εισιτηρίων των επιτυχιών «Super Mario Bros» και «Oppenheimer», για να γίνει η μεγαλύτερη ταινία της χρονιάς, αναφέρει ρεπορτάζ της Telegraph.

Ο Τιμ Ρίτσαρντς, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Vue International, δήλωσε: «Το Vue σημείωσε τα περισσότερα εισιτήρια του το Σαββατοκύριακο, από την εποχή της πρεμιέρας της ταινίας της Marvel “Avengers: Endgame” του 2019, με την κυκλοφορία των “Barbie” και “Oppenheimer”, αποδεικνύοντας ότι όταν οι ταινίες είναι εκεί, οι πελάτες μας θα έρθουν να τις παρακολουθήσουν στη μεγάλη οθόνη».

Οι πρωταγωνιστές της επιτυχημένης ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν, «Oppenheimer» ποζάρουν στη λονδρέζικη πρεμιέρα της (REUTERS/Maja Smiejkowska)

Οι εκτιμήσεις του Ρίτσαρντς είναι ακόμα πιο ενθαρρυντικές. «Η “Barbie” οδεύει στο να γίνει η μεγαλύτερη ταινία του 2023 και έχει καλές πιθανότητες να μπει στις 10 ταινίες με τις υψηλότερες εισπράξεις όλων των εποχών. Είναι μια απίστευτα συναρπαστική στιγμή για τον κλάδο, και αναμένουμε αυτή η τάση να συνεχιστεί για τις επόμενες εβδομάδες», αναφέρει.

Συνολικά, η κινηματογραφική αλυσίδα είχε περισσότερες από 4.000 γεμάτες αίθουσες σε όλη τη χώρα και για τις δύο ταινίες. Η Odeon ανέφερε την Πέμπτη ότι περισσότερα από 200.000 εισιτήρια είχαν αγοραστεί και περισσότεροι από 10.000 θεατές της αναμενόταν να δουν και τις δύο ταινίες, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου της πρεμιέρας τους.

Η Universal Pictures ανακοίνωσε ότι το «Oppenheimer», στο οποίο συμπρωταγωνιστούν και οι Κίλιαν Μέρφι και Φλόρενς Πιού, έκανε εισπράξεις 8,05 εκατομμυρίων λιρών (9,32 εκατ. ευρώ) στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία από την Παρασκευή. Η εταιρεία παραγωγής και διανομής είπε ότι η βιογραφική ταινία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να έχει ένα καλύτερο άνοιγμα τριημέρου από τις προηγούμενες, βραβευμένες υπερπαραγωγές του Νόλαν, «Dunkirk», «Interstellar» και «Inception».

Η εμπορική επιτυχία ταινιών όπως οι «Barbie» και «Oppenheimer» μέσα στο καλοκαίρι είναι κλειδί για τις κινηματογραφικές αίθουσες σε όλο τον κόσμο. Σε μια εποχή όπου οι πλατφόρμες ροής «κλέβουν» τον ζωτικό αέρα των αιθουσών, η επιβίωση των τελευταίων εξαρτώνται όλο και περισσότερο από πρεμιέρες blockbuster ταινιών την καλοκαιρινή περίοδο – όπου τα κλιματιστικά των αιθουσών τις κάνουν πιο ελκυστικές επιλογές από τις προβολές στα σαλόνια των σπιτιών των θεατών.