Ο Τζόνι Ντεπ με το χαρακτηριστικό του στιλ, στις Κάννες το βράδυ της Τρίτης, στην πρεμιέρα του 76ου Φεστιβάλ | REUTERS/Eric Gaillard
Επικαιρότητα

Ο Τζόνι Ντεπ (επαν)εμφανίστηκε στις Κάννες – προκαλώντας αντιδράσεις

«Το Φεστιβάλ στέλνει το μήνυμα ότι η βία είναι αποδεκτή στους χώρους δημιουργίας», κατήγγειλαν φεμινιστικές οργανώσεις αλλά και συνάδελφοι του 59χρονου αμερικανού σταρ, ο οποίος βαδίζοντας στο κόκκινο χαλί, στην πρεμιέρα του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, αναβαπτίστηκε καλλιτεχνικά και σε επίπεδο δημοσιότητας μετά τη σκανδαλώδη αντιδικία του με την Αμπερ Χερντ
Protagon Team

Πρώτη ημέρα στις Κάννες και πρώτη αντιπαράθεση: η επανεμφάνιση του Τζόνι Ντεπ, ο οποίος βάδισε γεμάτος τουπέ στο κόκκινο χαλί, στην έναρξη του 76ου Φεστιβάλ των Καννών, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις εκ μέρους φεμινιστριών και καλλιτεχνών που καταγγέλλουν για μια φαιδρή επιχείρηση «αποκατάστασης» του αμφιλεγόμενου αμερικανού σταρ.

Αποσυνάγωγος στο Χόλιγουντ, από την εποχή της πολύκροτης δίκης του με την πρώην σύζυγό του, την Αμπερ Χερντ, η οποία τον είχε κατηγορήσει για ενδοοικογενειακή βία, ο 59χρονος ηθοποιός επέστρεψε τώρα θριαμβευτικά στην φιλόξενη Κρουαζέτ με την ταινία «Jeanne du Barry» της Μαϊουέν.

Βέβαια, ο Ντεπ δεν καταδικάστηκε και φυσικά αρνείται ότι βιαιοπράγησε κατά της Χερντ. Αναμενόταν να ανέβει τα σκαλιά του Φεστιβάλ πριν από την τελετή έναρξης, με παρουσιάστρια την Κιάρα Μαστρογιάνι, κατά τη διάρκεια της οποίας απονεμήθηκε τιμητικός Χρυσός Φοίνικας στον αμερικανό ηθοποιό και παραγωγό Μάικλ Ντάγκλας.

Οταν ρωτήθηκε γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη ταινία –το «Jeanne du Barry»– για την επίσημη πρεμιέρα του Φεστιβάλ, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, ο Τιερί Φρεμό, δεν είχε κανένα πρόβλημα να πει ότι τον ενδιαφέρει ο Ντεπ «ως ηθοποιός», ότι κανείς δεν του απαγόρευσε να γυρίζει ταινίες και ότι η αφοσίωσή του στον κινηματογράφο είναι «εκπληκτική». Αλλωστε κάτι τέτοιο επιβεβαιώθηκε και από το κοινό που στριμώχτηκε για μια φωτογραφία με τον Ντεπ και έπειτα μέσα στη μεγαλοπρεπή αίθουσα προβολής τον χειροκρότησε όρθιο (!) για την ερμηνεία του στο φιλμ.

«Δεν έχω παρά μόνο έναν οδηγό στη ζωή μου, την ελευθερία να σκέφτομαι, να μιλώ, να πράττω εντός του πλαισίου του νόμου», εξήγησε ο Φρεμό και είπε ότι δεν παρακολούθησε το «δικαστικό δράμα» μεταξύ του Ντεπ και της πρώην συζύγου του που αλληλοκατηγορούνταν για ενδοοικογενειακή βία και δυσφήμηση. Ο Ντεπ κέρδισε τελικά στη δίκη για δυσφήμηση στις ΗΠΑ (όχι όμως και στη Βρετανία). Εκτοτε η Χερντ βρέθηκε αντιμέτωπη με έναν χείμαρρο μισογυνικών επιθέσεων.

Οταν ρωτήθηκε από το Γαλλικό Πρακτορείο γιατί συνεργάστηκε με τον Ντεπ, η γαλλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτης Μαϊουέν εξήγησε ότι τα γυρίσματα έγιναν πέρσι το καλοκαίρι, καθώς τελείωνε η δεύτερη δίκη. «Είχα αρκετές ανησυχίες, αναρωτιόμουν τι θα γίνει με την εικόνα του», είπε.

Ο Τζόνι Ντεπ ανάμεσα σε θαυμαστές και θαυμάστριες που έσπευσαν στην πρεμιέρα (Reuters)
Στα 59 του χρόνια, με τους υπόλοιπους συντελεστές του φιλμ (Reuters)
To καστ του «Jeanne du Barry» στην πρεμιέρα του 76ου Φεστιβάλ των Καννών (Reuters)

Η επιστροφή του Ντεπ στην Κρουαζέτ θεωρήθηκε από πολλούς ως μια μορφή «αποκατάστασης», που εξοργίζει τις οργανώσεις οι οποίες δίνουν αγώνα για την ισότητα των φύλων.

«Πώς να καταλάβουμε την απόφαση (…) του Φεστιβάλ να επιλέξει ακριβώς αυτήν την ταινία για την πρώτη ημέρα του; Μας παγώνει η αίσθηση ατιμωρησίας που απορρέει από αυτό», κατήγγειλαν πολλές συλλογικότητες, όπως οι 50/50, Lab Femmes de cinema και 1.000 visages.

♦ Διαβάστε: Ο Ντεπ επιστρέφει ως… βασιλιάς

Ανδρες και γυναίκες ηθοποιοί, μεταξύ των οποίων η Ζουλί Γκαγιέτ –σύζυγος του πρώην προέδρου της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ– και η Λορ Καλαμί, πήραν επίσης τον λόγο και με ένα άρθρο τους στην εφημερίδα Liberation κατήγγειλαν το Φεστιβάλ των Καννών το οποίο «ξεδιπλώνει το κόκκινο χαλί σε άνδρες και γυναίκες κακοποιητές» – μια έμμεση αναφορά στον Τζόνι Ντεπ αλλά και στη Μαϊουέν, η οποία πρόσφατα φέρεται να επιτέθηκε στον ιδρυτή του Mediapart, Εντουί Πλενέλ, μέσα σε ένα εστιατόριο.

♦ Ντεπ εναντίον Χερντ: Η τελευταία εκδίκηση

«Το Φεστιβάλ στέλνει το μήνυμα ότι (…) η βία είναι αποδεκτή στους χώρους δημιουργίας», πρόσθεσαν στο κείμενο αυτό, που υπογράφεται επίσης από τον Σουάν Αρλό, τον πρωταγωνιστή της ταινίας «Anatomie d’une chute» που συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ.