Τι συμβαίνει με το σχέδιο παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που συμφωνήθηκε –ως όρος του ελληνικού προγράμματος- ανάμεσα στην κυβέρνηση και την κοινοπραξία Fraport;
Η συμφωνία κινδυνεύει να ματαιωθεί, όπως καταγγέλλει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Αχ. Καραμανλής. Με ερώτησή του στη Βουλή κατηγορεί την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το κυβερνών κόμμα ότι «με την ιδεοληπτική αδιαλλαξία του θέτει σε κίνδυνο τις ιδιωτικοποιήσεις».
Ο βουλευτής Σερρών της ΝΔ υπενθυμίζει ότι «προ μηνών, ο (υπουργός Μεταφορών) κ. Σπίρτζης ευχόταν να μην “καρποφορήσει” η διαδικασία ιδιωτικοποίησης». Οπως επισημαίνει ο κ. Καραμανλής, «αυτή τη φορά, έρχεται να θέσει εμπόδια, με το επιχείρημα της εκτέλεσης έργων στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, έργα, που είχαν παγώσει για δέκα χρόνια, και τα οποία η ίδια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, καθυστέρησε να υλοποιήσει».
Πρόκειται για έργο που ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε ένα –το βασικότερο- από τα 14 αεροδρόμια, το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, τον Μάρτιο του 2017 θα αρχίσει το έργο της διασταύρωσης των διαδρόμων 16-34 με τον 10-28, ένα έργο που υποτίθεται ότι έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2006. Ο διάδρομος 16-34 είναι ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος απο-προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία». Αλλά η ΥΠΑ επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου, προτείνοντας στη διάρκειά του να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος απογείωσης και προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.
Τέτοια έργα, όπως καταγγέλλει ο βουλευτής της ΝΔ, θέτουν σε άμεσο κίνδυνο ολόκληρη την συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων. «Σήμερα, η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να τινάξει στον αέρα την όλη επένδυση», τονίζει ο ίδιος. «Κι όλα αυτά για να ικανοποιήσει τους μικροκομματικούς της στόχους και τις ιδεοληψίες της».
*Τα 14 αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.