Ο Πάολο Σορεντίνο με τους «πρωταγωνιστές» της ταινιούλας του για το Homemade του Netflix |
Επικαιρότητα

Ο Σορεντίνο παίζει με αγαλματάκια του πάπα και της βασίλισσας Ελισάβετ

Με γενικό τίτλο Homemade, στο Netflix προβάλλονται τα φιλμάκια της καραντίνας τα οποία γύρισαν διάσημοι σκηνοθέτες σε κατ’ οίκον αποκλεισμό λόγω της πανδημίας. Ο ιταλός σκηνοθέτης φαντάστηκε μία «ιστορία αγάπης» ανάμεσα σε δύο αγαλματίδια: του πάπα Φραγκίσκου και της βασίλισσας της Αγγλίας Ελισάβετ Β’!
Protagon Team

Μία ανθολογία ταινιών μικρού μήκους προβάλλει το Netflix από τις 30 Ιουνίου με γενικό τίτλο Homemade. Θέμα τους είναι το κορονοϊκό κλείδωμα του κόσμου στα σπίτια, και συμμετέχουν 17 κινηματογραφιστές με μίνι φιλμ.

Το Homemade συναρθρώθηκε από κομμάτια (κομματάκια, καλύτερα) που υπογράφουν διάσημοι σκηνοθέτες από όλον τον κόσμο. Ως κοινοί θνητοί και αυτοί, είχαν περιοριστεί κατ’ οίκον λόγω της πανδημικής έξαρσης και σκαρφίστηκαν ιστοριούλες που υποτίθεται αντιπροσωπεύουν τι σήμαινε για τον κόσμο το lockdown και η καραντίνα.

Κάποιοι από αυτούς τους κινηματογραφιστές απέδωσαν το βίωμα της κλεισούρας με πλάνα τραβηγμένα από τα προσωπικά τους smartphones. Τα έξυπνα τηλέφωνα ανταποκρίθηκαν στην αναλόγως έξυπνη έμπνευση των δημιουργών του σύγχρονου σινεμά και κατάφεραν να δείξουν στο κοινό τούς τοίχους των δωματίων.

Κλεισμένος ήταν στο διαμέρισμά του στη Ρώμη και ο ιταλός σκηνοθέτης Πάολο Σορεντίνο.

Αυτός φαντάστηκε μία «ιστορία αγάπης» ανάμεσα σε δύο αγαλματίδια: του πάπα Φραγκίσκου και της βασίλισσας της Αγγλίας Ελισάβετ Β’!

Η δική του έμπνευση αφορά τη διχογνωμία των «ηρώων του» ως προς το ζήτημα της «αγαπημένης τηλεοπτικής σειράς». Ποια τάχα είναι; Η σειρά «The Two Popes» ή η σειρά «The Crown». Ο Guardian παρατηρεί παρενθέτως πλην ευστόχως ότι και οι δύο αυτές σειρές είναι εκπομπές του Netflix.

Η συνδρομητική Repubblica, από τη δική της οπτική, διέκρινε ωστόσο και ένα κριτικό πνεύμα στο φιλμάκι του Σορεντίνο. Ο πάπας και η βασίλισσα αντιλαμβάνονται ότι «είναι πάντα φυλακισμένοι» και συνειδητοποιούν τους ρόλους τους ως συμβόλων και την εξ αυτών των συμβολικών ρόλων προκύπτουσα «αδράνεια» στην καθημερινή ζωή τους.

Ετσι, μέσα στο κορονοϊκό lockdown, πάπας και βασίλισσα προσπαθούν να ξεφύγουν από μία ακόμη «στενότερη φυλακή» που τους απειλεί μέσα στην υπάρχουσα και δεδομένη των δύο ρόλων τους.