Επικαιρότητα

Το δάκρυ του Σπίρτζη για τα αεροδρόμια

Την ευχή να μην «καρποφορήσει» ο διαγωνισμός για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είχε εκφράσει παλαιότερα o υπουργός Υποδομών, αν και τελικά υπέγραψε τη σχετική σύμβαση, αλλά με πολύ... πόνο όπως είπε
Protagon Team

Αρχικά, έβαλε την υπογραφή του, ως συναρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αλλά στη συνέχεια επανήλθε στη διαφωνία του για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Ο Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στον RealFM, τόνισε πως δεν ήταν η σημερινή κυβέρνηση που έδωσε τα αεροδρόμια στη Fraport, αλλά «όσοι έκαναν τον διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους». «Δεν ήταν καθόλου εύκολο που υπέγραψα για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων. Συνεχίζω και διαφωνώ με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Είναι όμως μέσα στις δεσμεύσεις που έχει η χώρα», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

«Κλείσαμε θέματα που είχαν να κάνουν με τους εργαζόμενους που εργάζονται στα αεροδρόμια. Υπογράψαμε τη σύμβαση με πολύ πόνο. Βρήκαμε, όταν πήραμε από την ΥΠΑ τις έτοιμες συμβάσεις, κάποιους όρους που έπρεπε να διορθωθούν», προσέθεσε. Εξήγησε, επίσης, πως «ο κ. Περιφερειάρχης που κάνει δημοψήφισμα κάνει πολύ καλά. Εγώ στη θέση του θα έκανα χειρότερα. Είχε προβλεφθεί να παραδοθούν πιστοποιημένα τα αεροδρόμια και τα έργα που έπρεπε να γίνουν να τα πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο».

«Πόσα θέλετε να μας τρελάνετε;», τον ρώτησε στη Βουλή ο πρώην υπουργός της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης. «Εσείς φταίτε για τους όρους των συμβάσεων» επέμεινε, σε υψηλούς τόνους, ο κ. Σπίρτζης ενώ τόσο Χατζηδάκης, όσο και άλλοι βουλευτές της ΝΔ, του φώναζαν «τότε, γιατί τις υπέγραψες;».

Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Σπίρτζης παίρνει αποστάσεις από την τελική σύμβαση πώλησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Όταν είχε μεταβεί στην Κέρκυρα, για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, είχε αναφέρει πως «για τους δύο διαγωνισμούς που έγιναν για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, είναι ένα θέμα που το χειρίζεται το ΤΑΥΠΕΔ. Εμείς από τη δική μας την πλευρά θα πάρουμε εκείνες τις διασφαλίσεις και για τους εργαζόμενους και για τις αρμοδιότητες της Πολιτικής Αεροπορίας και για θέματα που πρέπει να διασφαλίσουμε σε σχέση και με το δημόσιο συμφέρον και με το εθνικό συμφέρον (…) Η κυβερνητική βούληση δεν είναι να είχαμε έναν τέτοιο διαγωνισμό, είναι άλλη η κατεύθυνση που θα θέλαμε εμείς για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Μέσα όμως στη συμφωνία που έγινε, υποβλήθηκε στη χώρα ο συγκεκριμένος διαγωνισμός να προχωρήσει, όπως ξεκίνησε και με τους όρους που είχε βάλει η προηγούμενη κυβέρνηση. Επομένως είμαστε υποχρεωμένοι, δυστυχώς, να υλοποιήσουμε αυτόν τον διαγωνισμό, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, με όρους που έχει βάλει η κυβέρνηση Σαμαρά». Αυτά είχε σημειώσει τότε ο υπουργός Υποδομών. Απλώς, σήμερα, προσέθεσε… τόσο τον πόνο με τον οποίο υπεγράφη η σύμβαση, όσο και την προσωπική του άποψη.

Να θυμίσουμε ότι η επίμαχη συμφωνία θα αποφέρει 1,234 δισεκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία και πως πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα – έως σήμερα. Ταυτόχρονα, κάθε χρόνο η Fraport και οι έλληνες συνεργάτες της θα καταβάλουν στο κράτος τίμημα 22,9 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα προσαρμόζεται σε ετήσια βάση.