O Μασκ σε πρόσφατη φωτογραφία – ο αμερικανός Κροίσος εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο μισθός του των 56 δισ. δολαρίων δεν είναι παράλογος   | REUTERS/David Swanson/File Photo
Επικαιρότητα

Ο Μασκ αντιμέτωπος με τη Γενική Συνέλευση της Tesla

Θα τεθεί εκ νέου το ζήτημα της τρελής αμοιβής του CEO και ιδρυτή της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων. Ηχηρό όχι από το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας που είναι μεγαλομέτοχος της εταιρείας
Protagon Team

Οι δικαστές του Ντέλαγουερ, της έδρας της Tesla, τον περασμένο Ιανουάριο χαρακτήρισαν «παράλογο ποσό» την αμοιβή του διευθύνοντος συμβούλου της, Ελον Μασκ, και την απέρριψαν. Διότι ήταν «μόνο» 56 δισ. δολάρια, όσο και το ΑΕΠ κάποιας μικρομεσαίας χώρας. Το σκεπτικό της δικαστικής απόρριψης εδραζόταν στην «αδικία εις βάρος των μετόχων» που συνεπάγεται τέτοια «αδιανόητη αμοιβή» CEO.

Ωστόσο αυτή η αμοιβή του Μασκ –χωρίς προηγούμενο στην αμερικανική ιστορία των μπίζνες, σημειωτέον– είχε εγκριθεί το 2018 (και κατόπιν επελήφθη ακυρωτικά το δικαστήριο). Το ζήτημα θα επανέλθει στην εφετινή ετήσια γενική συνέλευση της Tesla, η οποία θα γίνει την προσεχή Πέμπτη 13 Ιουνίου, αλλά σε μάλλον μη φιλικό για τον Μασκ κλίμα.

Το περασμένο Σάββατο την απέρριψε και το νορβηγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο, το μεγαλύτερο παγκοσμίως, το οποίο συμβαίνει να είναι και ο 8ος μεγαλύτερος μέτοχος της Tesla. Συνεπώς στη συνέλευση των μετόχων το νορβηγικό ταμείο θα καταψηφίσει την τερατώδη αμοιβή του Μασκ. Η εξέλιξη δεν ευχαρίστησε τον Κροίσο, ο οποίος έγραψε στο Χ ότι «έχει την υποστήριξη των μετόχων σε συντριπτικό ποσοστό».

Στο δικό της σημείωμα για το θέμα η Corriere della Sera φάνηκε να συμμερίζεται την άποψη του Μασκ, αφού έγραψε ότι «η εταιρεία συμπορεύεται ενωμένη με τον ιδρυτή της». Πάντως δεν παρέλειψε να τονίσει ότι η αναζωπύρωση της συζήτησης για την αμοιβή έρχεται σε «ευαίσθητη στιγμή για την Tesla, καθώς το πρώτο τρίμηνο του έτους οι επιδόσεις της ήταν κατώτερες των προσδοκιών».

Οι Ιταλοί μνημόνευσαν και την πρόθεση μείωσης του εργασιακού κόστους (το οποίο θεωρείται δευτερεύον βάρος για τις μεγάλες επιχειρήσεις, σε σχέση με τον δανεισμό λόγου χάρη) με «την ανακοίνωση περί περικοπής του 10% του εργατικού δυναμικού», όπως και «τις στρατηγικές αμφιβολίες που προκύπτουν από την αναβολή του σχεδίου για ένα όχημα αυτόνομης οδήγησης και χαμηλού κόστους».