Η ειδυλλιακή παραλία της διαφήμισης: Ποια Κροατία, λίγα ναυτικά μίλια απέναντι από τη Ραφήνα είναι |
Επικαιρότητα

Ο καβγάς για την καμπάνια του Greek Summer, η «αντιγραφή» και ο… Αλμπέρ Καμύ

Ο ΣΥΡΙΖΑ, τόσο με επίσημο όσο και με τον γνωστό τρόπο των social media, επιτέθηκε στην κυβέρνηση για το σποτ των 40 δευτερολέπτων για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, μιλώντας ακόμα και για... clopy paste. Οι απαντήσεις δόθηκαν αρμοδίως, αλλά και από τον δημιουργό του διαφημιστικού
Protagon Team

Δεν είναι σαφές αν το ελληνικό καλοκαίρι είναι μια «κατάσταση του μυαλού», a state of mind, όπως μας τονίζει το πολυσυζητημένο πλέον διαφημιστικό σποτ (εδώ) το οποίο παρουσιάστηκε την Πέμπτη σε εκδήλωση στο Ζάππειο, παρουσία μάλιστα του Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά η Ελλάδα είναι μια κατάσταση όπου ο καβγάς μπορεί να ανάψει ακόμα και για κάτι τέτοιο.

Την Παρασκευή ο εκπρόσωπος Τύπου και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έδωσε σε ιδιωτική εταιρεία 32 εκατ. ευρώ «για να μας παρουσιάσει τελικά ως καμπάνια προώθησης του ελληνικού τουρισμού την διαφήμιση που χρησιμοποίησε πριν από δύο μόλις μήνες γνωστή εταιρεία καλλυντικών!». Είχαν προηγηθεί αναφορές στα social media από τους γνωστούς-αγνώστους στρατευμένους που «αποκάλυπταν» ότι το «state of mind» είχε χρησιμοποιηθεί από τη Lancaster, ενώ άλλοι έφταναν στο σημείο να υπαινιχθούν ότι η ειδυλλιακή παραλία που απεικονιζόταν στο σποτ των 40 δευτερολέπτων δεν ήταν καν ελληνική αλλά έμοιαζε με μια κροατική! Φυσικά από τον χορό δεν απουσίασε και ο Παύλος Πολάκης που έκανε λόγο για κλεψίτυπο μήνυμα και «μη ανθρώπινη» παραλία.

Για τους κραυγαλέους και συκοφαντικούς ισχυρισμούς περί 32 εκατ. ευρώ απάντησαν και η κυβέρνηση και ο ΣΕΤΕ (εδώ), ενώ για τα της παραλίας απάντησε η ίδια η πραγματικότητα καθώς είναι γνωστό ότι πρόκειται για τη Μεγάλη Αμμο στο Μαρμάρι στην Εύβοια.

Για το θέμα τέλος της «αντιγραφής» του σλόγκαν της Lancaster απάντησε ο Θανάσης Παπαθανασίου, δημιουργός του επίμαχου πλέον σποτ, ο οποίος σε ανάρτησή του στο Facebook έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Εγραψε συγκεκριμένα ο κ. Παπαθανασίου:

«Για να τελειώνουμε με την υποτιθέμενη αντιγραφή του σλόγκαν των αντιηλιακών.

Η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind.

Η εταιρεία καλλυντικών την υιοθέτησε πρόσφατα για μια προσφορά της.

Σε Ευρώπη και Αμερική η φράση έχει ξαναχρησιμοποιηθεί πολλές φορές.

Εμείς τη χρησιμοποιούμε στη μέση του κειμένου -δεν είναι καν σλόγκαν- για να πετύχουμε αυτό που είναι ο επικοινωνιακός μας στόχος και που οι «ειδικοί» της επικοινωνίας στο διαδίκτυο αδυνατούν να δουν:

Να καθιερώσουμε την έκφραση “Greek Summer” σαν την ανώτερη, την πιο ξεχωριστή μορφή διακοπών στη Μεσόγειο και να βρεθούμε έτσι ένα ποιοτικό σκαλί πάνω από τους ανταγωνιστές μας.

Να το κάνουμε brand δηλαδή.

Για να εξηγήσουμε λοιπόν τι σημαίνει Greek Summer χρησιμοποιούμε μια ήδη γνωστή έκφραση αλλά την κάνουμε δική μας δίνοντάς της ελληνικό περιεχόμενο. Greek summer state of mind is… να είσαι με ανθρώπους που αγαπάς, συνδεδεμένος με τη φύση και να νιώθεις ελευθερία.

Τα συναισθήματα που δημιουργεί το ελληνικό καλοκαίρι είναι ακριβώς τα συναισθήματα που έχει ανάγκη να νιώσει ο πλανήτης μετά τον κορωνοϊό!

Αυτόματα, ο ξένος που βλέπει το σποτ νιώθεi μέσα του τη διαφορά του Greek Summer από τα υπόλοιπα summer.
Αυτό δηλαδή που έπρεπε να πετύχουμε μέσα σε αυτά τα 40 δευτερόλεπτα.

Το 1959, ο Αλμπέρ Καμύ μεθυσμένος από τα καλοκαίρια της Λέσβου έγραφε: “βαθιά στην καρδιά του χειμώνα ανακάλυψα μέσα μου ένα ανίκητο καλοκαίρι”.

Το συναίσθημα αυτής της φράσης θέλαμε να νιώσει ο ξένος θεατής του σποτ και νομίζω ότι το μεταδώσαμε.

Ελπίζω μόνο τώρα να μην ξεσηκωθούν οι κληρονόμοι του Καμύ».