Αυτή την εποχή, οι τοίχοι σε πολυσύχναστους δρόμους στη Ρώμη, στο Μιλάνο, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ιταλίας, θυμίζουν ευφάνταστους και πολιτικοποιημένους «τοίχους» του Facebook. Ολο και περισσότεροι καλλιτέχνες, είτε street artists, είτε δημιουργοί με συμμετοχές σε Μπιενάλε και άλλες σημαντικές εκθέσεις, εξοργίζονται από την πολιτική κατάσταση στη χώρα τους και αποφασίζουν να μετουσιώσουν αυτή την οργή σε έκφραση.
Ο «αγαπημένος» των πολιτικοποιημένων καλλιτεχνών αυτή την εποχή, δεν είναι άλλος από τον Ματέο Σαλβίνι, υπουργό Εσωτερικών και αρχηγό της Λέγκας του Βορρά. Πασίγνωστος για τις εθνικιστικές και ακροδεξιές απόψεις του, πρόσφατα ξαναχτύπησε στοχοποιώντας αυτή τη φορά τους Ρομά που ζουν στην Ιταλία. Είχε δηλώσει λοιπόν, ότι σκοπεύει να προχωρήσει στην απογραφή της κοινότητας Ρομά και να απελάσει όσους δεν έχουν ιταλική υπηκοότητα.
Η κίνησή του αυτή εξόργισε την κοινή γνώμη και πολλοί την παρομοίασαν με τους φυλετικούς νόμους που είχε περάσει στο παρελθόν ο Μουσολίνι.
Ηρθε λοιπόν, την κατάλληλη στιγμή, μία νέα αφίσα από την μαχητική και πολιτικοποιημένη Κριστίνα Ντονάτι Μέγιερ, που τοποθετήθηκε σε πολυσύχναστο σημείο στο Μιλάνο, και συγκεκριμένα, στο Naviglio Grande, στο Μεγάλο Κανάλι της ιταλικής πόλης, όπως αναφέρει η ιταλική «Corriere della Sera». Εκεί όπου ντόπιοι και τουρίστες σταματούν για να βγάλουν σέλφι μπροστά από τα νερά του και πλέον οι περισσότερες από αυτές, έχουν για φόντο και το έργο της 33χρονης δημιουργού: δύο παιδάκια με μαρκαρισμένα τα χέρια από αριθμούς, που παραπέμπουν σε ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Η λέξη «Απογραφές» και το σχόλιο «θα’ ρθει μια μέρα που δεν θα έχει μείνει κανένας για να διαδηλώνει» συμπληρώνουν με τον πιο εύγλωττο τρόπο αυτό το έργο τέχνης που λέει όσα δεν τολμούν να πουν πολλοί ηγέτες κατάμουτρα στον ίδιο τον Σαλβίνι.