Τα περίφημα αμερικανικά κοσμηματοπωλεία «Τίφανις», διάσημα από την ταινία του 1961 με την Οντρεϊ Χέπμπορν, αλλάζουν χέρια, σε μία συμφωνία, που έκανε αίσθηση στην παγκόσμια αγορά των ειδών πολυτελείας.
Ετσι, ο γαλλικός όμιλος LVMH του Μπερνάρ Αρνό, ο μεγαλύτερος παγκοσμίως στα είδη πολυτελείας, θα είναι ο νέος ιδιοκτήτης της εταιρείας Tiffany & Cο, έναντι 14,7 δισ. ευρώ ή 122,5 ευρώ ανά μετοχή και μάλιστα σε μετρητά!
Η αυτοκρατορία του Αρνό, που έχει στην κατοχή της 75 οίκους πολυτελών ειδών, όπως είναι οι Louis Vuitton, Dior and Moët & Chandon,
Σε ανακοίνωσή της, ο LVMH τονίζει ότι η εξαγορά των Τίφανις θα μεταμορφώσει τα τμήματα κοσμημάτων και πολυτελών ρολογιών της εταιρείας. Σε αυτά περιλαμβάνονται πασίγνωστες μάρκες όπως οι Bulgari, TAG Heuer και Hublot.
Ο Αρνό, που είναι ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη μετά τους Τζεφ Μπέζος και Μπιλ Γκέιτς, θέλει να δώσει στα Τίφανι τη χαμένη τους λάμψη. Τα κέρδη των κοσμηματοπωλείων έχουν μειωθεί λόγω πτώσης στις αγορές από τους τουρίστες. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του το 1837 από τον Τσαρλς Λούις Τίφανι στο κέντρο του Μανχάταν.
Το 1961, η Οντρεϊ Χέπμπορν το έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο μέσα από την ταινία «Breakfast at Tiffany’s». Εκεί που, όπως έλεγε η Χόλι Γκολάιτλι, «τίποτα κακό δεν μπορεί να σου συμβεί».
Σήμερα, διατηρεί περισσότερα από 300 καταστήματα σε πολλές χώρες και έχει 14.000 υπαλλήλους.
Οπως γράφει η Guardian, σπεσιαλιτέ τους θεωρούνται τα διαμαντένια δαχτυλίδια αρραβώνα, που δίνει παραδοσιακά ο γαμπρός (ή πλέον και μία από τις νύφες σε γάμους λεσβιών) στη νύφη -ιδίως στις ΗΠΑ- και τα κολιέ με λευκά διαμάντια.
Η πλατινένια βέρα που είναι πολύ δημοφιλής κοστίζει 1.650 ευρώ, ενώ ένα διπλό δαχτυλίδι με ροζ διαμάντια, 51.000 ευρώ. Πολλοί αγοράζουν επίσης και φθηνότερα κοσμήματα, όπως ασημένια δαχτυλίδια που ξεκινούν από 180 ευρώ, ενώ θραύση κάνει και ένα δαχτυλίδι σε σχήμα καρδιάς, που κοστίζει 360 ευρώ.
Είναι η μεγαλύτερη εξαγορά στα 32 χρόνια κυριαρχίας του 70χρονου Αρνό στoν LVMH. Ο ζάπλουτος Γάλλος έχει αγοράσει τις πιο γνωστές εταιρείες στον χώρο του κρασιού, των οινοπνευματωδών, της μόδας, των δερμάτινων ειδών, των αρωμάτων, των καλλυντικών και των ρολογιών: Dom Pérignon, Veuve Clicquot, Krug, Givenchy, Kenzo και Marc Jacobs. είναι μερικές από αυτές.
«Τρέφουμε απεριόριστο σεβασμό και θαυμασμό για τα Τίφανις και σκοπεύουμε να αναπτύξουμε αυτό το κόσμημα με την ίδια αφοσίωση και δέσμευση με την οποία έχουμε χειριστεί όλους μας τους οίκους ανεξαιρέτως. Είμαστε περήφανοι να έχουμε την εταιρεία Τίφανι πλάι στις μεγάλες μας μάρκες και θα φροντίσουμε να συνεχίσει να θριαμβεύει για πολλούς ακόμα αιώνες», δήλωσε ο Αρνό.
Πολύ χαρούμενοι δηλώνουν και οι επικεφαλής της Tiffany, όπως ο Αλεσάντρο Μπολιόλο, πρόεδρος της εταιρείας: «Ως μέλος της οικογένειας του LVMH, θα φτάσουμε σε νέα ύψη, εκμεταλλευόμενοι τη μεγάλη μας εμπειρία, την απαράμιλλη τεχνογνωσία και τις ισχυρές πολιτισμικές μας αξίες».
Τα κοσμήματα των Τίφανις αρέσουν στους νεαρούς Κινέζους, που έχουν τα χρήματα για να τα αγοράσουν, κάτι που αναμένεται να βοηθήσει τoν LVMH να αυξήσει τα κέρδη του στην αχανή κινεζική αγορά. Ο γαλλικός όμιλος μάλιστα, κονταροχτυπιέται με την Richemont που έχει στην κατοχή της τα ρολόγια πολυτελείας Cartier, στον τομέα των ρολογιών.
Ο Ροτζέριο Φουτζιμόρι, αναλυτής της Βασιλικής Τράπεζας της Σκωτίας, εξήγησε πως η συμφωνία είναι καλή κίνηση για τoν LVMH λόγω της αναγνωρισιμότητας της Tiffany παγκοσμίως και της κυριαρχίας της στην αγορά των ασημένιων κοσμημάτων.
Η εξαγορά πρέπει να εγκριθεί από τους μετόχους των δύο εταιρειών και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2020.