Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ και ο Αντόνιο Μπαντέρας στα γυρίσματα της ταινίας «Το δέρμα που κατοικώ», 2011) | Sony Pictures Classics
Επικαιρότητα

Από την καραντίνα ο Αλμοδόβαρ ξεμπροστιάζει τη Μαντόνα

Κλεισμένος στο σπίτι του, στη Μαδρίτη, ο κορυφαίος ισπανός σκηνοθέτης γράφει στο ημερολόγιό του ότι η ποπ σταρ δεν τους σεβάστηκε καθόλου, τον Αντόνιο Μπαντέρας και εκείνον, τους συμπεριέλαβε μάλιστα σε ένα ντοκιμαντέρ χωρίς καν να τους ζητήσει την άδεια
Protagon Team

Aπομονωμένος στο σπίτι του στη Μαδρίτη, μετά το αυστηρό lockdown που έχει επιβληθεί λόγω του κορονοϊού, ο βραβευμένος με Οσκαρ ισπανός σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ αξιοποιεί τον χρόνο του (και αντιμετωπίζει την κρίση κλειστοφοβίας) γράφοντας μεγάλα κείμενα εν είδει ημερολογίου, που δημοσιεύονται μεταφρασμένα στα αγγλικά στο IndieWire.

Στο δεύτερο σημείωμά του (δείτε εδώ το πρώτο) κατηγορεί τη Μαντόνα ότι φέρθηκε τόσο σε εκείνον όσο και στον Αντόνιο Μπαντέρας, σαν να ήταν ηλίθιοι, τους συμπεριέλαβε μάλιστα σε ένα ντοκιμαντέρ χωρίς να ζητήσει την άδειά τους.

Ο Αλμοδόβαρ θυμάται ότι συνάντησε για πρώτη φορά τη Μαντόνα στα γυρίσματα της ταινίας «Ντικ Τρέισι». Συναντήθηκαν και πάλι στη Μαδρίτη το 1990, όταν η βασίλισσα της ποπ βρέθηκε στην Ισπανία με αφορμή την παγκόσμια περιοδεία της «Blond Ambition Tour». «Εκτός από εμένα, ο μόνος για τον οποίο ενδιαφερόταν ήταν ο Αντόνιο Μπαντέρας», γράφει ο Αλμοδοβάρ. Τον προηγούμενο χρόνο ο Μπαντέρας είχε πρωταγωνιστήσει στην ταινία του «Δέσε με» και μετά από αυτό «το Hollywood (και η Μαντόνα) τον είχε ερωτευτεί», λέει.

Τις ημέρες που η Μαντόνα ήταν στη Μαδρίτη έβγαιναν μαζί κάθε βράδυ, μάλιστα προς τιμήν της, ο Αλμοδόβαρ διοργάνωσε ένα μεγάλο πάρτι με φλαμένκο  στο ξενοδοχείο «Palace» μαζί με την Μπιμπιάνα Φερνάντεζ και τη Ρόζι ντε Πάλμα: «Η Μαντόνα, όμως, μου ξεκαθάρισε ότι, εκτός από μένα, ενδιαφερόταν μόνο για έναν συγκεκριμένο καλεσμένο: τον Αντόνιο Μπαντέρας», αποκαλύπτει.

Σκηνή από το ντοκιμαντέρ «Madonna: Truth or Dare», στα ελληνικά ως «Στο κρεβάτι με τη Μαντόνα» (1991)

Η Μαντόνα φρόντισε να υπάρχει κινηματογραφικό συνεργείο εκείνο το βράδυ, που τράβηξε σκηνές για το ντοκιμαντέρ της «Madonna: Truth or Dare», γνωστό στα ελληνικά ως «Στο κρεβάτι με τη Μαντόνα»

Αλλά «δεν ζήτησε άδεια για να χρησιμοποιήσει τις εικόνες μας και μάλιστα με ντουμπλάρισε, μάλλον γιατί τα αγγλικά μου δεν πρέπει να ήταν τόσο καλά», παραπονιέται ο Αλμοδόβαρ. «Δεν με νοιάζει αν φαίνεται σαν ξεκαθάρισμα λογαριασμών,  αν είχε γίνει το ανάποδο (αν τραβούσα εγώ τη Μαντόνα και την ομάδα της και μετά χρησιμοποιούσα το υλικό για να κάνω μια ταινία παγκόσμιας διανομής), θα είχα δεχτεί ένα τόσο μεγάλο χτύπημα με τη μορφή αγωγής, που ακόμα δεν θα είχα συνέλθει. Η Μαντόνα μάς φέρθηκε σαν να είμαστε καθυστερημένοι και έπρεπε να το πω αυτό κάποια μέρα», γράφει.

Ο διάσημος σκηνοθέτης λέει ακόμα ότι η Μαντόνα αποφάσισε η ίδια για το πώς θα καθόντουσαν στο δείπνο. Εκείνη φρόντισε να καθίσει ανάμεσα στον Αλμοδόβαρ και τον Μπαντέρας και έβαλε την τότε σύζυγο του ισπανού ηθοποιού, Ανα Λέζα, στο πιο μακρινό τραπέζι, στο βάθος της αίθουσας.

«Η παρενόχληση στον Αντόνιο ήταν ένα από τα κύρια στοιχεία της πλοκής του ντοκιμαντέρ, το οποίο, προφανώς, επεξεργάστηκε η ίδια, κόβοντας την Ανα Λέζα με μια μοναδική ατάκα. Στο τέλος του δείπνου, η Ανα τόλμησε να πλησιάσει στο τραπέζι μας και είπε σαρκαστικά στη θεϊκή ξανθιά: “Βλέπω ότι σου αρέσει ο σύζυγός μου, δεν με εκπλήσσει, σε όλες τις γυναίκες αρέσει, αλλά δεν με νοιάζει γιατί είμαι πολύ μοντέρνα” », στην οποία η Μαντόνα απάντησε: “Άντε γαμήσου”. Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται επιπόλαια και είναι», γράφει.

O Πέδρο Αλμοδόβαρ και o Αντόνιο Μπαντέρας δουλεύουν μαζί εδώ και 40 χρόνια (Facebook / Antonio Banderas)

Ακόμη, κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του δείπνου, η Μαντόνα είπε στον Αλμοδόβαρ: «Ρώτα τον Αντόνιο αν του αρέσει να χτυπάει τις γυναίκες» (στο σημείο αυτό ο Αλμοδόβαρ ορκίζεται ότι του το είπε). Μεταφράζει την ερώτησή της στον Μπαντέρας που δεν μιλούσε αγγλικά: «Ο Αντόνιο δεν λέει τίποτα, μουρμουρίζει κάτι και κάνει μια γκριμάτσα σαν να έλεγε: “Είμαι ένας ισπανός τζέντλεμαν και θα κάνω ό,τι μου ζητήσει μια κυρία να κάνω”. Για μένα ήταν μια εύγλωττη σιωπή και έκφραση. Αλλά η Μαντόνα ήθελε περισσότερα. “Ρωτήσε τον”, μου είπε πάλι, “αν του αρέσει να τον χτυπούν οι γυναίκες”. Του το μεταφράζω. Το “να χτυπούν” και “γυναίκες” ήταν δύο λέξεις με τις οποίες ήμουν εξοικειωμένος ήδη από το 1990. Ο Αντόνιο πήρε πάλι την ίδια έκφραση, που δεν σήμαινε ούτε ναι / ούτε όχι , αλλά ότι ήταν στην υπηρεσία των επιθυμιών της κυρίας».

Ο Αλμοδόβαρ σημειώνει ακόμα: «Το λέω αυτό, πρώτα απ’ όλα επειδή ήταν αλήθεια και η πιο διασκεδαστική στιγμή της βραδιάς, αλλά δεν έκρινε σκόπιμο να την συμπεριλάβει (στο ντοκιμαντέρ). Και έπρεπε να υπάρξει μια πανδημία για να μάθει ο κόσμος τι ήταν αυτό το γεύμα στην πραγματικότητα».

Πώς αντέδρασε η Μαντόνα στην ανάρτηση του ισπανού σκηνοθέτη;  Προς το παρόν σιωπώντας. Ο Guardian ήρθε σε επαφή με τους βρετανούς εκπροσώπους της αλλά μέχρι στιγμής η αμερικανίδα σταρ δεν έχει κάνει κάποια δήλωση.