Το υπερσύγχρονο σούπερ γιοτ «Orient Express Silenseas» θα διαθέτει 54 σουίτες και θα είναι εν μέρει ανεμοκίνητο | Orient Express/ Facebook
Επικαιρότητα

Ντουμπάι: «Οριάν Εξπρές» σύντομα και σε σούπερ γιοτ

Οι ηγέτες των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων επιχειρούν να συνδυάσουν την επένδυση στις πολυτελείς διακοπές με την απομάκρυνση της οικονομίας τους από τα ορυκτά καύσιμα
Protagon Team

Το Ντουμπάι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης δύο σούπερ γιοτ «Οριαν Εξπρές», καθώς οι πλούσιες σε πετρέλαιο χώρες της Μέσης Ανατολής προσπαθούν να διαφοροποιηθούν ενεργειακά, απομακρυνόμενες από τα ορυκτά καύσιμα.

Η Dubai Holding, επενδυτικό όχημα του ηγεμόνα των Εμιράτων, Σεΐχη Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ αλ-Μακτούμ, βρίσκεται σε συζητήσεις με τον γαλλικό ξενοδοχειακό όμιλο Accor για να συμπληρώσει τη χρηματοδότηση της κατασκευής δύο γιοτ αξίας 800 εκατομμυρίων ευρώ, που θα φέρουν το όνομα «Orient Express», αναφέρει ρεπορτάζ της βρετανικής Telegraph.

Η κίνηση έρχεται εν μέσω μιας συνεχιζόμενης προσπάθειας από τα κράτη του Κόλπου να διαφοροποιήσουν την εξάρτηση των οικονομιών τους από το πετρέλαιο. Επενδυτικά κεφάλαια που συνδέονται με τους ηγεμόνες των ΗΑΕ και της Σαουδικής Αραβίας έχουν ξοδέψει δισεκατομμύρια σε τομείς όπως η φιλοξενία, ο τουρισμός και οι υπηρεσίες τα τελευταία χρόνια.

Τα γιοτ «Οριαν Εξπρές» κατασκευάζονται από τη γαλλική εταιρεία Chantiers de l’Atlantique και το λανσάρισμα τους προγραμματίζεται για το 2026 και το 2027. Η Accor αναζητά έναν υποστηρικτή για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της κατασκευής.

Το πρώτο που θα βγει σε κυκλοφορία θα είναι το Orient Express Silenseas, το οποίο θα γίνει το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο – μήκους 200 μέτρων, με 54 σουίτες που θα κοστίζουν έως και 20.000 ευρώ έκαστη ανά ταξίδι. Το πλοίο θα κάνει τρεις άκαμπτες πλεύσεις για να εκμεταλλευθεί τον άνεμο που θα το βοηθήσει να πλοηγηθεί – παράλληλα με τους παραδοσιακούς κινητήρες αερίου.

Ανακοινώνοντας το έργο πέρυσι, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Accor, Σεμπαστιάν Μπαζάν, ανέφερε ότι τα σούπερ γιοτ θα «θυμίζουν τη χρυσή εποχή των μυθικών κρουαζιέρων», αναφερόμενος στην εποχή των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων της Μπελ Επόκ. Η γαλλική πολυεθνική εταιρία, κάτοχος του εμπορικού σήματος  «Orient Express», είναι περισσότερο γνωστή στην Ευρώπη ως ιδιοκτήτρια της αλυσίδας οικονομικών ξενοδοχείων Ibis.

Ωστόσο, η Accor έχει εισέλθει δυναμικά στον τομέα της πολυτελούς φιλοξενίας τα τελευταία χρόνια, εγκαινιάζοντας νέα δρομολόγια τρένων και ξενοδοχεία στην Ιταλία με το σήμα «Orient Express». Διαχειρίζεται το ιστορικό τρένο ηλικίας 140 ετών, το οποίο εκτελεί δρομολόγια από το Παρίσι στην Κωνσταντινούπολη, από το 2017. Εξαγόρασε το διάσημο σήμα από τη γαλλική δημόσια εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF, σε μια συμφωνία που ανέρχεται στα 44 εκατομμύρια ευρώ.

Οι καμπίνες στα τρένα Οριαν Εξπρές κοστίζουν χιλιάδες ευρώ η καθεμία, με μια Μεγάλη Σουίτα για τη διαδρομή από τη Λυών ως τη Βενετία να κοστίζει έως και 11.800 ευρώ, και μια διπλή καμπίνα της ίδιας διαδρομής να ενοικιάζεται με το ποσό των 4.150 ευρώ.

Η Dubai Holding διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία αξίας 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων (32,36 δισ. ευρώ), συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας ξενοδοχείων Jumeirah. Η Accor υπέγραψε συμφωνία με την Dubai Holding για τη δημιουργία ξενοδοχείων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πέρυσι.