Αεροσκάφος της Southwest σε αεροδρόμιο της Χαβάης | REUTERS/Mike Blake
Επικαιρότητα

Νέο περιστατικό με Boeing: Ενα 737 Max 8 έκανε βουτιά και σταμάτησε 120 μέτρα από τον Ειρηνικό

Το αεροσκάφος της Southwest παραλίγο να κατέληγε στον βυθό της Χαβάης, καθώς έχανε 1.200 μέτρα το λεπτό πριν σταματήσει και καταφέρει να κερδίσει ύψος. Σε άλλη πτήση της ίδιας εταιρείας, οι πιλότοι έχασαν τον έλεγχο και το αεροπλάνο έπαθε σοβαρές ζημιές από ακούσια μανούβρα
Protagon Team

Η αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διεξάγει έρευνα για περιστατικό σε πτήση της Southwest Airlines, στην οποία το αεροπλάνο φέρεται να έκανε βουτιά φτάνοντας σε απόσταση μόλις 120 μέτρων από την επιφάνεια του Ειρηνικού Ωκεανού κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.

Σε υπόμνημα που διανεμήθηκε στους πιλότους της Southwest, το οποίο περιήλθε στην κατοχή του Bloomberg, αναφέρεται ότι το Boeing 737 Max 8 έπεφτε με ρυθμό 1.200 μέτρων το λεπτό, στα ανοικτά των ακτών της Χαβάης, φτάνοντας σε απόσταση λίγων δεκάδων μέτρων από τον ωκεανό πριν ανέβει σε ασφαλές σημείο.

Η είδηση του περιστατικού έρχεται καθώς οι ερευνητές δήλωσαν ότι ένα Boeing 737 Max 8 που διαχειριζόταν η Southwest, υπέστη σημαντικές ζημιές κατά τη διάρκεια πτήσης από το Φίνιξ στο Οκλαντ τον Μάιο.

Η βουτιά στα ανοικτά των ακτών της Χαβάης σημειώθηκε στις 11 Απριλίου, εν μέσω δυσμενών καιρικών συνθηκών. Το αεροπλάνο πετούσε από τη Χονολουλού προς το Λίχουε της Χαβάης όταν παρουσίασε την ταχεία κάθοδο, ανέφερε το Bloomberg. Το δημοσίευμα ανέφερε ότι η κάθοδος έφερε το αεροπλάνο σε ύψος περίπου 120 μέτρων πάνω από τον ωκεανό, σύμφωνα με στοιχεία από ιστοσελίδα παρακολούθησης πτήσεων.

Στο συμβάν κανείς δεν τραυματίστηκε. «Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό για τη Southwest από την ασφάλεια», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία σε δήλωση που δόθηκε στα μέσα ενημέρωσης. «Μέσω του ισχυρού μας συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας, το συμβάν αντιμετωπίστηκε κατάλληλα, καθώς προσπαθούμε πάντα για συνεχή βελτίωση».

Η FAA δήλωσε στο CNN ότι έμαθε αμέσως για το περιστατικό και ξεκίνησε έρευνα. Το αεροπλάνο τελικά επαναδρομολογήθηκε με προορισμό τη Χονολουλού.

Στο ξεχωριστό περιστατικό, την Παρασκευή το Bloomberg ανέφερε ότι ένα Boeing 737 Max υπέστη ζημιές σε τμήματα της δομής του αεροπλάνου αφού έκανε μία κίνηση που ονομάζεται «ολλανδική κύλιση» κατά τη διάρκεια πτήσης της Southwest Airlines τον Μάιο.

Το περιστατικό συνέβη καθώς το αεροσκάφος ταξίδευε στα 34.000 πόδια από την Αριζόνα προς την Καλιφόρνια.

Το Associated Press ανέφερε ότι το αεροπλάνο προσγειώθηκε με ασφάλεια, αλλά δήλωσε ότι η Southwest δεν ενημέρωσε το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) για την κύλιση ή τη ζημιά στο αεροσκάφος μέχρι τις 7 Ιουνίου.

«Μετά το συμβάν, η SWA πραγματοποίησε συντήρηση στο αεροπλάνο και ανακάλυψε ζημιές σε δομικά στοιχεία», ανέφερε το NTSB.

Η «ολλανδική κύλιση» είναι μια ακούσια μανούβρα κατά την οποία συνυπάρχει ισχυρή πλευρική σταθερότητα και κατευθυντική αστάθεια. Ανά περιπτώσεις μπορεί να οφείλεται στο πηδάλιο της ουράς.

Σύμφωνα με τον Guardian, η ουρά του αεροπλάνου γλιστρά από τη μία πλευρά στην άλλη και το αεροπλάνο κουνιέται με τρόπο που προκαλεί την κύλιση των φτερών προς τα πάνω και προς τα κάτω.

Σε έκθεση της FAA αναφέρεται ότι ανακαλύφθηκε «σημαντική» ζημιά σε μια μονάδα που ελέγχει την εφεδρική ισχύ στο πηδάλιο του αεροπλάνου. Δεν είναι σαφές τι προκάλεσε το περιστατικό, το οποίο ήταν το πιο πρόσφατο που αφορά αεροσκάφος Boeing 737 Max.

Τον Ιανουάριο, η FAA διέταξε σχεδόν 200 Boeing 737 Max 9 να σταματήσουν τις πτήσεις, αφού ένα κομμάτι της ατράκτου αποσπάστηκε από αεροπλάνο κατά τη διάρκεια της πτήσης, στην Αλάσκα. Τα αεροσκάφη επέστρεψαν στους αιθέρες, αφού υποβλήθηκαν σε εκτεταμένη διαδικασία επιθεώρησης και συντήρησης.

Πέρυσι, η Southwest συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο-ρεκόρ ύψους 140 εκατ. δολαρίων μετά τις ακυρώσεις πτήσεων λόγω κακοκαιρίας, που άφησαν δύο εκατομμύρια επιβάτες αποκλεισμένους σε αεροδρόμια σε όλες τις ΗΠΑ. Η αεροπορική εταιρεία ακύρωσε 8.000 πτήσεις σε διάστημα τεσσάρων ημερών, μετά από σφοδρή χιονοθύελλα.

Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι η Southwest παραβίασε τους νόμους περί προστασίας των καταναλωτών, καθώς δεν παρείχε επαρκή βοήθεια στην εξυπηρέτηση πελατών «μέσω του τηλεφωνικού της κέντρου σε εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες», καθώς και ότι δεν παρείχε έγκαιρες ειδοποιήσεις για την κατάσταση της πτήσης σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο επιβάτες και άμεσες επιστροφές χρημάτων σε χιλιάδες από αυτούς.