Τι κάνεις όταν δέχεσαι 60,5 εκατ. τουρίστες τον χρόνο; Σίγουρα δεν δρέπεις μόνο δάφνες, κατά τον Φρεντ Ντίξον, διευθύνοντα σύμβουλο της NYC & Company, του οργανισμού διαχείρισης και προβολής της Νέας Υόρκης.
Τα άμεσα έσοδα της πόλης το 2016 ξεπέρασαν τα 43 δισ. δολάρια, καθώς το «Μεγάλο Μήλο» είναι η μεγαλύτερη τουριστική οικονομία στις ΗΠΑ. Ενώ από τους 60,5 εκατ. επισκέπτες, οι 47,8 ήταν από τις ΗΠΑ και οι 12,7 εκατ. από το εξωτερικό.
Στους τελευταίους η αμερικανική μητρόπολη καταγράφει μικρή κάμψη. Οι λόγοι; Και πολιτικοί. Καθώς η διαλεκτική του νέου αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ τους κρατά σε απόσταση. Και στο παρελθόν, μετά τον Σεπτέμβριο του 2001, «οι πολιτικές της χώρας μας έστελναν το λάθος μήνυμα», σημείωσε ο Ρότζερ Ντάου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του US Travel Association, μιλώντας στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης IPW τον Ιούνιο, στην Ουάσινγκτον. «Υπήρχε η αίσθηση ότι οι ξένοι ταξιδιώτες δεν είναι επιθυμητοί», πρόσθεσε και έδωσε «πάσα» σε ένα βίντεο που έπαιξε πρώτη φορά πριν μιάμιση δεκαετία, δηλαδή μετά το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, για να κάνει τους ξένους να νιώθουν ευπρόδεκτοι: δεκάδες αμερικανοί πολίτες να κοιτάζουν την κάμερα και να σου λένε «Welcome».
Δεκαέξι χρόνια μετά η πόλη «καλωσορίζει τον κόσμο» ώστε να γνωρίσει τον «αληθινό της εαυτό»: Τrue York City. Και είναι σαφής η προσήλωση στη διεθνή αγορά.
Η πρόβλεψη σε τουριστικές αφίξεις για το τέλος του 2017 δείχνει αύξηση στους 61,8 εκατ. επισκέπτες (49,2 εκατ. εγχώριους και 12,6 εκατ. διεθνείς). Την τελευταία δεκαετία η συμβολή της τουριστικής βιομηχανίας στα έσοδα από τον δημοτικό φόρο έχει υπερδιπλασιαστεί, στα 4,2 δισ. δολάρια. Εξάλλου, το ξενοδοχειακό της δυναμικό ξεπερνά τα 1.125.000 κρεβάτια. Και το 2019 αναμένεται να αγγίξει τα 1.370.000! Τα μισά από τα νέα ξενοδοχεία μετά το 2006 έχουν χτιστεί σε δημοτικά διαμερίσματα έξω από το Μανχάταν.
Την ίδια ώρα «υπάρχουν πάνω από 40.000 καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στη Νέα Υόρκη. Εδώ τίθενται ερωτήματα νομιμότητας», τόνισε ο κ. Ντίξον, απαντώντας στην ερώτηση που του έθεσα. «Ο νόμος λέει ότι αν ο ιδιοκτήτης μισθώνει το κατάλυμμά του για λιγότερες από 30 ημέρες θα πρέπει να βρίσκεται και ο ίδιος σε αυτό. Ωστόσο είναι ένα θέμα που χρειάζεται να αποσαφηνιστεί».
Η παρουσίαση της πόλης ως τουριστικού προορισμού στην IPW ήταν ένα «μάθημα» στρατηγικής και μάρκετινγκ, για όσους φυσικά είναι δεκτικοί σε κάτι τέτοιο.
Έχοντας διπλασιάσει τον αριθμό των διεθνών επισκεπτών της την τελευταία δεκαετία, με 383.000 θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τον τουρισμό, είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στον κόσμο. «Αλλά αναρωτιόμαστε πού πηγαίνουμε από εδώ;», σημειώνει ο Φρεντ Ντίξον. Η απάντηση είναι ότι «πάμε βαθύτερα, δελεάζοντας τους τουρίστες να γίνουν ταξιδιώτες. Με το «True York City» γιορτάζουμε το γεγονός ότι είμαστε ο μεγαλύτερος δημιουργός και εξαγωγέας πολιτισμού στον κόσμο και καλούμε τους ταξιδιώτες που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες και εκτιμούν το «τοπικό», στην τέχνη, στον σχεδιασμό και στις αγορές, μέχρι τον πολιτισμό και την κουζίνα. Αυτοί οι ταξιδιώτες τείνουν να μένουν περισσότερο και να επιστρέφουν συχνά για να εξερευνήσουν τόσο τα δημοφιλή αξιοθέατα όσο και τους «θησαυρούς» στις γειτονιές μας, όπως τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Όσο πιο μέσα στην τοπική κουλτούρα μπαίνει ο επισκέπτης, τόσο πιο θετική είναι η επίδραση στην πόλη και τους κατοίκους της», καταλήγει.
Το «True York City» λανσάρεται μέσω της πιο εκτεταμένης εκστρατείας της NYC & Company μέχρι σήμερα, με μέσα ενημέρωσης και συνεργασίες που υλοποιούνται σε 17 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, από το φθινόπωρο του 2017 μέχρι την άνοιξη του 2018. Σε είδος, τα συνεργαζόμενα και πληρωμένα μέσα συμβάλλουν με μια προστιθέμενη αξία 15,6 εκατ. δολαρίων σε παγκόσμιο επίπεδο με ανταλλαγή μηνυμάτων διαφημίσεων, καθώς και ψηφιακά και στοιχεία περιεχομένου που ενσωματώνουν την εκστρατεία – ομπρέλα «True York City».
Παράλληλα, με το hashtag #newNYC «ανακαλύπτουμε το νέο κέντρο του Μανχάταν» (the new Midtown), είπε ο Κρις Χέϊγουντ διευθυντής Διεθνούς Επικοινωνίας. Αποστολή του οργανισμού είναι «να μεγιστοποιήσουμε τις ευκαιρίες ταξιδιών και τουρισμού σε όλους τους δήμους, να οικοδομήσουμε οικονομική ευημερία και να διαδώσουμε τη δυναμική εικόνα της Νέας Υόρκης σε όλο τον κόσμο».
Εν τω μεταξύ, τα έργα σε εξέλιξη και τα νέα αξιοθέατα είναι πολλά: το Westfield World Trade Center, ο υπόγειος στη Δεύτερη Λεωφόρο (Second Avenue Subway), το διαδραστικό Gulliver’s Gate, το δωρεάν wifi μέσω LinkNYC, η ενίσχυση των συνδέσεων με το NYC Ferry, το Ocean Odyssey του National Geographic (φθινόπωρο 2017), το NFL Experience στην Τάιμς Σκουέρ (Νοέμβριος 2017), το Empire Outlets (αρχές 2018), το New York Wheel (μέσα 2018), η αποβάθρα 17 (Pier 17) το καλοκαίρι του 2018, το High Line Plinth (2018), το σκάφος στο Hudson Yards (2018), το παιδικό μουσείο στο Μπρονξ (2018), οι καρχαρίες στο New York Aquarium (2018), το Observation Deck στο Hudson Yards (2018), το νέο μουσείο για το Άγαλμα της Ελευθερίας (2019), ο πολυχώρος τέχνης The Shed στο Hudson Yards (2019), το νέο κτίριο του MOMA (2019), η δέκα δισ. δολαρίων ανακαίνιση του αεροδρομίου JFK και η καθολική αναμόρφωση του αεροδρομίου LaGuardia (2018 – 2021).
Αλλά και για τα Χριστούγεννα, μία από τις πιο δυνατές περιόδους της πόλης, ο οργανισμός ανακοίνωσε τη νέα συνεργασία με τη 20th Century Fox Film σε μια εορταστική καμπάνια με τίτλο «The Greatest New York City», υποστηρίζοντας την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας «The Greatest Showman», στις 20 Δεκεμβρίου. Εμπνευσμένη από ταξίδια στη Νέα Υόρκη, η καμπάνια παρουσιάζει εμπειρίες στην πόλη στη διάρκεια των γιορτών.
Ενώ για τα μέσα Ιανουαρίου έως τις αρχές Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας Μπρόντγουεϊ «τρέχουν» συνδυαστικές προσφορές σε 25 κεντρικά ξενοδοχεία ειδικά για τους ξένους ταξιδιώτες.
Η πόλη που δεν κοιμάται, αλλά και δεν επαναπαύεται.