O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είδε τη μετοχή της εταιρείας του να έχει υποχωρήσει κατά 14% σε μια εβδομάδα | REUTERS/Stephen Lam/File Photo
Επικαιρότητα

Νέα συγγνώμη, νέες υποσχέσεις από τον Ζάκερμπεργκ

Ο επικεφαλής του Facebook, με προσωπικό μήνυμα σε κυριακάτικες εφημερίδες στη Βρετανία, δηλώνει ότι η εταιρεία του θα λάβει όλα τα μέτρα για να αποσοβήσει παρόμοια περιστατικά στο μέλλον
Protagon Team

Στη δίνη του σκανδάλου υπεξαίρεσης προσωπικών δεδομένων, το Facebook δημοσίευσε σήμερα Κυριακή ολοσέλιδη διαφημιστική καταχώριση στις βρετανικές εφημερίδες όπου ο επικεφαλής του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ζητεί -και πάλι- συγγνώμη.

«Εχουμε μια  ευθύνη: να προστατεύουμε τα προσωπικά δεδομένα σας. Αν δεν μπορούμε, δεν την αξίζουμε», γράφει στο μήνυμα του που δημοσιεύεται στην πλειονότητα των βρετανικών κυριακάτικων εφημερίδων.

Η Facebook βρίσκεται εν μέσω καταιγίδας μετά τις αποκαλύψεις για τις πρακτικές της εταιρίας Cambridge Analytica, η οποία κατηγορείται ότι απόσπασε εν αγνοία της τα δεδομένα 50 εκατομμυρίων χρηστών της.

Τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, για να επηρεαστεί η ψήφος των εκλογέων στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016 υπέρ του Ντόναλντ Τραμπ.

Αν και δεν κάνει καμία αναφορά στην εταιρία αυτή, η έδρα της οποίας στο Λονδίνο ερευνήθηκε τη νύχτα της Παρασκευής προς Σάββατο, ο Ζάκερμπεργκ μιλά, αντίθετα, στον ρώσο ερευνητή Αλεξάντρ Κόγκαν, ο οποίος ανέπτυξε μια εφαρμογή για το Facebook την οποία χρησιμοποίησε η Cambridge Analytica για να συγκεντρώσει αυτά τα δεδομένα.

«Ίσως έχετε ακούσει να μιλάνε για μια εφαρμογή την οποία επινόησε ένας πανεπιστημιακός ερευνητής μέσω της οποίας συγκεντρώθηκαν δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του Facebook το 2014. Ήταν μια κατάχρηση εμπιστοσύνης και λυπάμαι που δεν είχαμε κάνει περισσότερα τότε», γράφει ο Ζάκερμπεργκ, σε έναν τόνο που θυμίζει το πρώτο μήνυμά του με το οποίο ζητούσε συγγνώμη και το οποίο δημοσιοποιήθηκε μόλις την Τετάρτη.

«Λαμβάνουμε τώρα μέτρα έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί», διαβεβαιώνει και προσθέτει: «ήδη εμποδίζουμε τέτοιες εφαρμογές να έχουν πρόσβαση σε τόσα πολλά δεδομένα. Και στο εξής, περιορίζουμε τον αριθμό των δεδομένων στα οποία οι εφαρμογές μπορούν να έχουν πρόσβαση όταν χρησιμοποιείτε το Facebook».

Το σκάνδαλο είναι καταστροφικό για την εικόνα της (εταιρίας) Facebook, τουλάχιστον σε οικονομικό επίπεδο.

Την περασμένη εβδομάδα η μετοχή της σημείωσε πτώση κατά 14% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με αποτέλεσμα να εξανεμιστούν περισσότερα από 50 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίηση της.