Αριστερά, ο πρώην σιδηροδρομικός σταθμός του Παρισιού «Gare des Invalides». Δεξιά, ένα από τα χαρακτηριστικά γλυπτά του Τζακομέτι | Getty Images/EPA
Επικαιρότητα

Μουσείο Τζακομέτι σε παλιό σταθμό τρένου, στο Παρίσι

Η μεγάλη συλλογή έργων, καθώς και μέρος του αρχείου του σπουδαίου Ελβετού γλύπτη και ζωγράφου θα αποκτήσει νέο, ευρύχωρο «σπίτι» 6.000 τ.μ., στον πρώην σιδηροδρομικό σταθμό του Παρισιού Gare des Invalides, στις όχθες του Σηκουάνα, με τα εγκαίνια να αναμένονται το 2026
Protagon Team

Ο Ελβετός γλύπτης και ζωγράφος Αλμπέρτο Τζακομέτι (1901-1966) θα αποκτήσει έναν νέο χώρο για τη συλλογή των έργων του, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Guardian. Πρόκειται για τον πρώην σιδηροδρομικό σταθμό του Παρισιού Gare des Invalides, στις όχθες του Σηκουάνα. Τα εγκαίνια του μουσείου αναμένονται το 2026, ενώ η απόφαση ελήφθη μετά από έντονη ανησυχία ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος της συλλογής του Τζακομέτι θα μεταφερόταν στο εξωτερικό, επειδή ο χώρος όπου φιλοξενούνται τώρα τα έργα του δεν επαρκεί σε μέγεθος.

Προς το παρόν, τα έργα του διάσημου γλύπτη βρίσκονται σε ινστιτούτο, σε ένα αρ ντεκό αρχοντικό στο 14ο διαμέρισμα της γαλλικής πρωτεύουσας, κοντά στο στούντιο Μονπαρνάς, όπου ο ίδιος έζησε και εργάστηκε επί 40 χρόνια, μετά την εγκατάστασή του στο Παρίσι, το 1922. Στον περιορισμένο χώρο της οδού Ιπολίτ 46 ο καλλιτέχνης πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.

Γλυπτά του Τζακομέτι σε έκθεση στην Tate Modern του Λονδίνου (EPA/Tim Ireland)

Ανάμεσα στα έργα του Τζακομέτι που πρόκειται να εκτεθούν στον σιδηροδρομικό σταθμό στις όχθες του Σηκουάνα συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, 95 πίνακες ζωγραφικής, 260 έργα από μπρούντζο, χιλιάδες σχέδια και χαρακτικά, καθώς και ένα εκτεταμένο αρχείο του ελβετού γλύπτη, με έγγραφα αλλά και μέρος της βιβλιοθήκης του.

Η διευθύντρια του ινστιτούτου, Κατρίν Γκρενιέρ, δήλωσε ότι το νέο κτίριο έχει εμβαδόν 6.000 τ.μ.. «Θα έχουμε αρκετό χώρο για να παρουσιάσουμε τη συλλογή του Τζακομέτι, προσωρινές εκθέσεις και το σχέδιό μας για μια σχολή τέχνης», δήλωσε στη γαλλική εφημερίδα Le Monde, προσθέτοντας ότι «η σύζυγος του γλύπτη, Ανέτ, η οποία πέθανε το 1993, είχε την επιθυμία η συλλογή του να παραμείνει στο Παρίσι».