Εικόνα από σταθμό του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο σιγά σιγά και ύστερα από πάρα πολλά χρόνια, αρχίζει να αποκτά μια εικόνα | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS / ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Επικαιρότητα

Mετρό Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται τη Δευτέρα η Εγνατία και η Βενιζέλου – Τον Νοέμβριο σε λειτουργία η βασική γραμμή

Ο υφυπουργός Υποδομών διέκρινε «σκοπιμότητες πολιτικές, είτε προσωπικές είτε ιδεοληψίες» πίσω από τις φωνές διαμαρτυρίας για το έργο του FlyOver, το οποίο διαβεβαίωσε εκ νέου ότι θα γίνει και θα ολοκληρωθεί στην ώρα του
Protagon Team

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο του 2024, τη Δευτέρα θα παραδοθεί στην πόλη η Εγνατία οδός και η Βενιζέλου, οι προεκτάσεις του στη δυτική πόλη προχωρούν και προτεραιότητα έχει ο Εύοσμος. Το FlyOver θα γίνει και θα τελειώσει στον χρόνο του, ενώ σχεδιάζεται και η ανάπλαση του Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Τα παραπάνω ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο 7ο Αναπτυξιακό Συνέδριο που διοργανώθηκε την Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη, με θέμα «Περιφερειακή Ανάπτυξη και Νέες Υποδομές».

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, έπεται η επέκταση του Μετρό προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», προβλέπεται και θα ανακοινωθεί σύντομα και η επέκταση προς Τούμπα και Χαριλάου, κάτι που, όπως σημείωσε ο κ. Ταχιάος, «δεν είχε συζητηθεί ποτέ».

Οσον αφορά το έργο του FlyOver, που ήδη προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο, παρατήρησε ότι σε όλα τα έργα, όταν ξεκινούν, υπάρχουν κάποια προβλήματα, αλλά «δεν γίνεται ομελέτα χωρίς να σπάσεις αβγά».

«Χαίρομαι που επιτέλους οι συμμετέχοντες στη συντονιστική επιτροπή που συγκρότησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας θα αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν. Θεωρώ ότι θα ανακοινωθεί ότι θα λειτουργήσει επιτέλους εντός των ημερών το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ταχιάος και για μία ακόμη φορά διαβεβαίωσε ότι το FlyOver θα τελειώσει στον χρόνο του – εκτός όπως είπε, εάν «όσοι δεν θέλουν το FlyOver, θυμηθούν ότι μπορούμε να ξαναπαίξουμε τα ίδια παιχνίδια που παίζαμε στην πόλη, όπως βλέπω ότι άρχισαν για τη ΔΕΘ».

Σε νέα ερώτηση για την ολοκλήρωση του FlyOver, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι πρόκειται για  ένα έργο που γίνεται με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αφού τεχνικά υπάρχει απόλυτη επάρκεια του αναδόχου ότι θα το εκτελέσει και είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότησή του, που σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται στις τράπεζες, οι οποίες πιέζουν για την ολοκλήρωση του και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης.

Ο Νίκος Ταχιάος στο 7ο Αναπτυξιακό Συνέδριο που διοργανώθηκε την Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη με θέμα «Περιφερειακή Ανάπτυξη και Νέες Υποδομές».

Στο ίδιο πλαίσιο εξέφρασε την ελπίδα να μην υπάρξουν εμπλοκές στην υλοποίηση του FlyOver, οι οποίες μάλιστα, όπως είπε, ενδεχομένως υποκρύπτουν «σκοπιμότητες πολιτικές, είτε προσωπικές είτε ιδεοληψίες».

Η υλοποίηση της Υποθαλάσσιας στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μια άλλη «αποτυχία», αφού και δεν έγινε και συνεχίζει να κοστίζει, αφού δεν εξοφλήθηκε ακόμη, ανέφερε ενδεικτικά, ενώ αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ, έκανε λόγο για εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ με την κρατικοποίησή του.

Σε κάθε περίπτωση, κατέληξε ο κ. Ταχιάος, δεν αρκούν οι δημόσιες υποδομές για να πάει μπροστά η Θεσσαλονίκη. Χρειάζεται στρατηγική και η πόλη πρέπει να στραφεί στον ιδιωτικό τομέα και να τον κινητοποιήσει προσελκύοντάς τον.

Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ερευνας και Ανάπτυξης (ΕΛΙΝΕΚΑ), το «Πολιτικό Ημερολόγιο – Ατζέντα Θεσσαλονίκης», το Myportal.gr και την εφημερίδα «Πολιτική».