Τις ελληνικές θέσεις για τα Γλυπτά του Παρθενώνα επανέλαβε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, απαντώντας, από το βήμα της Βουλής, στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Επικρατείας της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρου Καζαμία.
«Οι στοχευμένες κινήσεις των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με τους πρόσφατους επαναπατρισμούς θραυσμάτων από τον γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα, αλλά και οι αποκαλύψεις για τα κενά της ασφάλειας στο Βρετανικό Μουσείο, έδωσαν αναμφισβήτητα μια νέα δυναμική στο θέμα της επανένωσης όλων των τμημάτων του μοναδικού αυτού μνημείου στην Αθήνα», εξήγησε η υπουργός.
Στο ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα και της επανένωσης όλων των τμημάτων του ακρωτηριασθέντος μνημείου στην Αθήνα, είπε ότι «την επανένωση την απαιτεί το ίδιο το μνημείο. Ο Παρθενώνας είναι σήμερα χάσκον και ακρωτηριασμένο μνημείο, που το ίδιο απαιτεί την επανένωση των αρχιτεκτονικών Γλυπτών του. Θυμίζω, ότι δεν έχουμε απλώς ιστάμενα Γλυπτά που ήταν κάπου πέριξ του Παρθενώνα. Είναι αναπόσπαστα τμήματα του ίδιου του μνημείου, ενός σύνθετου αρχιτεκτονήματος και ενός μοναδικού καλλιτεχνικού δημιουργήματος και συναποτελούν ενιαία και αδιαίρετη αισθητική, νοηματική και συμβολική ενότητα».
Η Yδρία του Μειδία, που μαζί με άλλα επτά αρχαία αντικείμενα δάνεισε το Βρετανικό Μουσείο για να εκτεθούν στο Μουσείο της Ακρόπολης, έχει αποκτηθεί το 1772 από το Βρετανικό Μουσείο και η όποια ιδιοκτησία του για το συγκεκριμένο αγγείο δεν αμφισβητείται. «Αυτό σε καμία περίπτωση δεν ισχύει για τα Γλυπτά του Παρθενώνα», επεσήμανε η υπουργός, που κατηγορηματικά υπογράμμισε ότι «δεν τίθεται θέμα, ούτε μίσθωσης, ούτε δανείου».
«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκλάπησαν από τον Έλγιν, κακοποιήθηκαν, βανδαλίστηκαν, πριονίστηκαν για να βρεθούν στην Αγγλία» σημείωσε η υπουργός. «Αλλά και όταν πήγαν στο Βρετανικό Μουσείο κακοποιήθηκαν και εξακολούθησε μια συμπεριφορά, όχι ιδιαίτερα προστατευτική γι’ αυτά» πρόσθεσε.
«Γι’ αυτό δεν μπορούμε να δεχθούμε ούτε κυριότητα, ούτε κατοχή, ούτε νομή από το Βρετανικό Μουσείο. Αντίθετα, οφείλουμε να επιδιώκουμε με κάθε νόμιμο και πρόσφορο τρόπο την οριστική, τη μόνιμη και αμετάκλητη επιστροφή των Γλυπτών και την επανένωσή τους για την αποκατάσταση της ακεραιότητας του ίδιου του μνημείου του Παρθενώνα, ενός μνημείου οικουμενικών διαστάσεων, ενός μνημείου που ανήκει ολόκληρο, στην ανθρωπότητα, και τα γλυπτά του» κατέληξε η κυρία Μενδώνη.