| ΙΝΤΙΜΕnews
Επικαιρότητα

Με προβλήματα σύνδεσης και για δεύτερη ημέρα η τηλεκπαίδευση

Αν και η λειτουργία της πλατφόρμας Webex είναι καλύτερη σε σχέση με τη Δευτέρα, σε πολλές περιοχές της χώρας μαθητές και εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν και πάλι δυσκολίες στη σύνδεση. Υπ. Παιδείας: Πάνω από 40.000 ψηφιακές τάξεις λειτουργούν χωρίς κανένα πρόβλημα
Protagon Team

Συνεχίστηκαν και την Τρίτη τα τεχνικά προβλήματα στην πολυσυζητημένη τηλεκπαίδευση, το μέτρο δηλαδή που επιστράτευσε το υπουργείο Παιδείας ως απάντηση στο εθνικό κλείσιμο γυμνασίων και λυκείων λόγω κορονοϊού.

Αν και το σύστημα δεν παρουσίασε την αποκαρδιωτική εικόνα κατάρρευσης της Δευτέρας, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς και γονείς μαθητών, από νωρίς το πρωί της Τρίτης παρατηρήθηκαν και πάλι δυσκολίες στη σύνδεση στην πλατφόρμα.

Από το υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωσαν ότι στη συντριπτική πλειονότητα των ψηφιακών τάξεων το μάθημα γίνεται κανονικά και η τηλεκπαίδευση λειτουργεί χωρίς σημαντικά και κυρίως χωρίς εκτεταμένα προβλήματα.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας, πάνω από 40.000 ψηφιακές τάξεις λειτούργησαν κανονικά. Παρατηρήθηκαν μόνο κάποια μικροπροβλήματα τα οποία και αντιμετωπίζονται σταδιακά.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο, η πλατφόρμα Webex δεν παρουσίασε προβλήματα. Ωστόσο «δοκιμάστηκε» το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο -σύμφωνα με τις ίδιες πηγές- αντιμετώπισε δυσκολία στο να ανταποκριθεί, καθώς, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, εισήλθαν και μαθητές, με αποτέλεσμα το Δίκτυο να «πέφτει» συχνά από το πρωί.

Οσο για την πλατφόρμα Webex, όπως αναφέρθηκε σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, «μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος (CISCO) θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος.

»Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για τον νέο, ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα».

Στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για «υπέρχρηση του συστήματος» και «συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης» και στο πλαίσιο αυτό καλούνται να συνδέονται στο σύστημα μόνο όσοι εκπαιδευτικοί έχουν μάθημα.

«Εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα», τονίζεται συγκεκριμένα και η ανακοίνωση του υπουργείο συνεχίζει:

«Η πανδημία έχει επιφέρει διεθνώς μια σειρά από επιπτώσεις και μας έχει υποχρεώσει να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και λειτουργίας μας συνολικά σε μικρό χρόνο. Οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ετσι και σήμερα καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς σε όλο τον κόσμο».

Σε δηλώσεις της στο Mega, η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, επανέλαβε ότι όπου υπάρχουν προβλήματα σύνδεσης, οι μαθητές δεν θα παίρνουν απουσία.

«Η εταιρεία αναφέρει σφάλμα συστήματος κάποιων servers. Η ίδια εταιρεία διαβεβαίωσε ότι υλοποίησε ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος. Μετά το πέρας της σημερινής σχολικής μέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες θωράκισης του συστήματος. Κάποιοι εκ των εκπαιδευτικών που κάνουν τηλεκπαίδευση θα λάβουν νέα σύνδεση για να κάνουν τα τηλεμαθήματά τους από αύριο», διευκρίνισε, τονίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι «δεν μπορούμε να λογοδοτήσουμε για κάτι που συνέβη στην εταιρεία».

«Δεν ξεκίνησε χθες η τηλεκπαίδευση. Πολλά παιδιά είναι ήδη στο σπίτι. Σχολεία και τμήματα λειτουργούσαν σε τηλεκπαίδευση λόγω κρουσμάτων κορονοϊού. Δεν είχε παρατηρηθεί κανένα ζήτημα. Δοκιμάστηκε η πλατφόρμα. Και την περίοδο Μάρτιος-Μάιος. Εγιναν πολλές εργασίες ενίσχυσης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Εγιναν βήματα, δοκιμές», σημείωσε η υφυπουργός και εξέφρασε την ελπίδα η κατάρρευση του συστήματος την Δευτέρα να είναι μεμονωμένο γεγονός.

«Το ζήτημα των απουσιών θα λύνεται οπουδήποτε υπάρχει τεχνικό ζήτημα» επανέλαβε η κυρία Ζαχαράκη, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι πρέπει να καλυφθούν τα κενά που δημιουργήθηκαν, λόγω των μαθημάτων που δεν έγιναν είτε κατά την πρώτη καραντίνα είτε τώρα. «Εκεί πρέπει να δώσουμε έμφαση. Δεν θα χαθεί η ροή της ύλης» τόνισε η υφυπουργός Παιδείας.