Να που δεν συμβαίνει μόνο στη στεριά: Ενα τεράστιο πετρελαιοφόρο ενεπλάκη σε σύγκρουση με άλλο πλοίο, επίσης δεξαμενόπλοιο, και έφυγε από το σημείο προς άγνωστη κατεύθυνση, απενεργοποιώντας το αυτόματο σύστημα παρακολούθησης και αναγκάζοντας τις αρχές της Μαλαισίας να το αναζητήσουν στη θάλασσα.
Η Μαλαισία, σύμφωνα με το BBC, ανακοίνωσε ότι τελικά αναχαίτισε και ακινητοποίησε το Ceres I, που έπλεε υπό σημαία του Σάο Τομέ και Πρίνσιπε, και δύο ρυμουλκά το έφεραν κοντά στην ανατολική ακτή της χώρας.
Το πλοίο συγκρούστηκε με το, υπό σημαία Σιγκαπούρης, δεξαμενόπλοιο Hafnia Nile την Παρασκευή 19 Ιουλίου, με συνέπεια και τα δύο πλοία να πιάσουν φωτιά. Αξιωματούχοι στη Σιγκαπούρη είπαν ότι όλα τα μέλη του πληρώματος και από τα δύο πλοία είναι εν ζωή.
Η ακτοφυλακή της Μαλαισίας ανακοίνωσε ότι το Ceres I εγκατέλειψε την τοποθεσία αμέσως μετά τη σύγκρουση. Το περιστατικό συνέβη περίπου 55 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του νησιού Πέντρα Μπράνκα της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με την Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA).
Ο επικεφαλής της ομάδας έρευνας και διάσωσης της ακτοφυλακής της Μαλαισίας, Ζιν Αζμάν Μοχάμεντ Γιουνούς, δεν εξήγησε γιατί το δεξαμενόπλοιο προσπάθησε να διαφύγει, αλλά διαβεβαίωσε ότι θα διεξαχθούν περαιτέρω έρευνες.
Οι Αρχές στη Σιγκαπούρη δήλωσαν ότι μετά τη διάσωση περίπου 40 μελών του πληρώματος από τα φλεγόμενα πλοία, περίπου 26 άτομα παρέμειναν στο Ceres I για να αντιμετωπίσουν τη φωτιά.
Το υπό σημαία Σιγκαπούρης Hafnia Nile, φέρεται να μετέφερε έναν εξαιρετικά εύφλεκτο τύπο πετρελαίου.
Η αιτία της σύγκρουσης είναι ακόμα ασαφής. Οι ναυτιλιακές αρχές της Σιγκαπούρης δήλωσαν ότι η κίνηση των πλοίων στην πολυσύχναστη πλωτή δίοδο δεν επηρεάστηκε.
Ωστόσο, αξιωματούχοι της ακτοφυλακής της Μαλαισίας βρήκαν μια πετρελαιοκηλίδα που καλύπτει περίπου 17 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Το Ceres I είναι ένα υπερδεξαμενόπλοιο που μεταφέρει αργό πετρέλαιο. Αναφορές υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να είναι μέρος ενός λεγόμενου «σκοτεινού στόλου», που μεταφέρει πετρέλαιο από χώρες οι οποίες υπόκεινται σε κυρώσεις.
Η υπηρεσία πληροφοριών αγοράς, S&P Global Commodities at Sea, εκτιμά ότι το πλοίο, το οποίο εκμεταλλεύεται η κινεζική εταιρεία Shanghai Prosperity Ship Management, μετέφερε στο παρελθόν ιρανικό αργό πετρέλαιο, το οποίο υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ.