Περισσότερο σκοτάδι έπεσε στην υπόθεση του ναυαγίου στο Παλέρμο ύστερα από τις αποκαλύψεις για το θανατικό που χτύπησε τον βρετανό μεγιστάνα Μάικ Λιντς και το περιβάλλον του. Ως γνωστόν, ο τρομακτικός ανεμοστρόβιλος που «κατάπιε», τα ξημερώματα της Δευτέρα, το πανέμορφο ιστιοφόρο «Bayesian» στα ανοιχτά της Σικελίας, δεν ήταν ο μοναδικός ολετήρας στην αυλή του Κροίσου. Υπήρξε και ένα αυτοκίνητο χιλιάδες μίλια μακριά, στη Βρετανία. Και όλα τούτα τα αποτρόπαια δεν βγήκαν από κάποιο ανέκδοτο μυθιστόρημα του Καμιλέρι που ταλαιπώρησε τον αστυνόμο Μονταλμπάνο στα γεράματά του, αλλά από την ίδια τη ζωή, η οποία, όπως αποδεικνύεται, συνθέτει αφ’ εαυτής τις πιο δυνατές ιστορίες.
«Απίστευτη σύμπτωση» χαρακτήρισαν οι Ιταλοί το γεγονός ότι ο Στίβεν Τσάμπερλεν, ο επιχειρηματικός συνεργάτης του Λιντς και συγκατηγορούμενός του στη δίκη περί απάτης (από την οποία τελικώς βγήκαν αλώβητοι επειδή, εκτός των άλλων, «είχαν λεφτά», όπως είπε ο ίδιος ο μεγιστάνας), σκοτώθηκε και αυτός σε τροχαίο στην Βρετανία υπό περίεργες συνθήκες λίγο πριν από το ναυάγιο. Ο Τσάμπερλεν δεν ήταν στην κρουαζιέρα του τρόμου –τον πάτησε αυτοκίνητο την ώρα που έκανε τζόγκινγκ!
Η Repubblica έγραψε: «Η είδηση του θανάτου του Τσάμπερλεν πρέπει σίγουρα να απασχόλησε το μυαλό του μεγιστάνα τις 48 ώρες πριν από τη βύθιση του πολυτελούς ιστιοφόρου του. Πρέπει να πίστευε ότι ήταν παράλογος, αδιανόητος θάνατος. Τι θα μπορούσε να είναι λιγότερο επικίνδυνο από το τρέξιμο σε κάποιον επαρχιακό δρόμο; Ο Λιντς σίγουρα δεν μπορούσε να φανταστεί ότι, λίγο αργότερα, ο ίδιος, η 18χρονη κόρη του, μερικοί από τους συναδέλφους του και τους στενότερους φίλους του θα έχαναν επίσης τη ζωή τους με τρόπο αναλόγως αδιανόητο».
Από όσα έγραψαν οι Ιταλοί συνάγεται ότι ο Λιντς –ο «Βρετανός Μπιλ Γκέιτς», όπως τον αποκαλούσαν στις αρχές της περασμένης δεκαετίας– διοργάνωσε την κρουαζιέρα με το μοιραίο ιστιοφόρο για να γιορτάσει την απαλλαγή του από τις κατηγορίες που τον βάραιναν στην υπόθεση πώλησης της εταιρίας του, Autonomy, στην αμερικανική Hewlett-Packard, το 2011: ο αμερικανικός κολοσσός κατηγορούσε τον Λιντς ότι τον είχε εξαπατήσει «φουσκώνοντας» τα οικονομικά μεγέθη και τις αποτιμήσεις της Autonomy.
Υποτίθεται ότι στο Παλέρμο θα πανηγύριζε το τέλος του δικαστικού εφιάλτη. Το σκηνικό του θανατικού στην αυλή του Κροίσου συμπληρώνουν οι Τζόναθαν Μπλούμερ, πρόεδρος της επενδυτικής τράπεζας Morgan Stanley International, και ο Κρις Μορβίλο, επικεφαλής της ομάδας δικηγόρων που τον υπερασπίστηκαν. Αν και «δεν είναι σαφές για ποιον λόγο ο Τσάμπερλεν δεν επιβιβάστηκε και αυτός στο σκάφος», το πάρτι των αθωωθέντων επάνω στο σκάφος θα ήταν τέλειο, αν…
Οι Ιταλοί, αναφερόμενοι στο συμβάν της Αγγλίας, έγραψαν ότι το αμάξι που έπεσε επάνω στον Τσάμπερλεν το οδηγούσε μια 49χρονη Βρετανίδα, η οποία παρέμεινε στο σημείο του τροχαίου για να βοηθήσει το θύμα της. «Μέσα σε δύο ημέρες πέθαναν και οι δύο, ο Λιντς και ο Τσάμπερλεν, ο ένας σε ναυάγιο και ο άλλος σε τροχαίο. Τέτοια σύμπτωση μοιάζει με κατάρα».
Τυπικά, πάντως, ο Λιντς θερούνταν ως το πρωί της Πέμπτης, ακόμα αγνοούμενος, γεγονός που και αυτό, από μόνο του, ηχούσε περίεργα.
Τα ξημερώματα της Πέμπτης έγινε γνωστό πως οι ιταλικές Αρχές είχαν ταυτοποιήσει τέσσερις σορούς που ανασύρθηκαν από το ναυάγιο του «Bayesian», ενώ μία πέμπτη σορός είχε εντοπιστεί αλλά δεν έχει καταστεί εφικτή η ανάσυρσή της.
Σύμφωνα με τον Βιντσέντσο Τσαγκαρόλα, αξιωματούχο της ιταλικής Ακτοφυλακής, οι τέσσερις σοροί που μεταφέρθηκαν στην ξηρά από τους δύτες ταυτοποιήθηκαν ως τα δύο παντρεμένα ζευγάρια: Ο πρόεδρος της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ και η σύζυγός του, διαχειρίστρια φιλανθρωπικού ιδρύματος, Τζούντι Μπλούμερ, καθώς και ο δικηγόρος Κρις Μορβίλο και η κοσμηματοποιός σύζυγός του, Νέντα. Ως εκ τούτου ο Μάικ Λιντς και η 18χρονη κόρη του, Χάνα, θεωρούνταν, τυπικά ακόμη, αγνοούμενοι.
Λίγο αργότερα, ωστόσο, το Reuters μετέδωσε πως μια πέμπτη σορός ανασύρθηκε από το ναυάγιο και ήταν του Μάικ Λιντς.
Τα σκοτεινά σημεία του ναυαγίου
Επειδή όμως στις αστυνομικές ιστορίες –πέρα από τις αθώες ή ύποπτες συμπτώσεις και τις ανατριχίλες που αυτές σκορπούν– υπάρχουν και τα πραγματολογικά στοιχεία, η Repubblica έκλεισε το ρεπορτάζ της με «τα σκοτεινά σημεία του ναυαγίου».
«Υπάρχουν πολλές αμφιβολίες σχετικά με πώς είναι δυνατόν να βυθίστηκε μέσα σε 60 δευτερόλεπτα ένα σκαρί ποντοπόρο, αγκυροβολημένο στο λιμάνι, σε σημείο που θεωρείται ασφαλές» έγραψε. Επίσης, ότι ο 51χρονος νεοζηλανδός καπετάνιος του σκάφους, Τζέιμς Κάλφιλντ, «εγκατέλειψε το βυθιζόμενο ιστιοφόρο ενώ έξι άτομα εντός του ήταν παγιδευμένα». Και προσέθεσε με νόημα που δεν σχετίζεται μόνο με τη ναυτοσύνη και τις ηθικές αρχές της, ότι οι σικελοί δικαστές «εξετάζουν εξονυχιστικά κάθε κίνησή του».
Οι δύτες, συνέχισε το ρεπορτάζ, ερεύνησαν το ναυάγιο και διαπίστωσαν ότι τη στιγμή της βύθισης ορισμένα κινούμενα μέρη του σκάφους δεν είχαν την απαιτούμενη για περίπτωση θυελλωδών ανέμων θέση, αλλά ήταν ανυψωμένα, κάτι που γίνεται κατά την προσέγγιση σκαφών τέτοιου είδους στον λιμένα και ποτέ στο αγκυροβόλιο. Τέλος, το ρεπορτάζ παρατήρησε ότι «όλοι οι επιζώντες βρίσκονται σε ένα ξενοδοχείο που έχει μετατραπεί σε καταφύγιο από μια εταιρεία διαχείρισης κινδύνου, επικεφαλής της οποίας είναι η σύζυγος του μεγιστάνα».