Για την υπογραφή των συμβάσεων για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και τον αυτοκινητόδρομο Ε65, τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των δύο μεγάλων αυτών έργων, αλλά και τα τελευταία «τερτίπια» του Ζόραν Ζάεφ με τις διαδοχικές παραβιάσεις της Συμφωνίας των Πρεσπών, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.
Η σύμβαση για τη Γραμμή 4 υπεγράφη τη Δευτέρα και σήμερα υπογράφεται και η σύμβαση για τον Ε65. Το γεγονός ότι υπογράφεται μία σύμβαση σημαίνει ότι ξεκινάει ένα έργο, θέλησε να υπογραμμίσει ο κ. Καραμανλής, για να απαντήσει στη συνέχεια και για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου: εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες μέσα στο καλοκαίρι και ολοκλήρωση μέσα σε οκτώ χρόνια.
Εντός του 2021 θα ξεκινήσει και ο Ε65, με χρόνο υλοποίησή του τα τρία χρόνια.
Οπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, ο Ε65 χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ η Γραμμή 4 του Μετρό, η οποία σχεδιάστηκε το 2005 και δημοπρατήθηκε το 2017, αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων ετών, το οποίο θα δώσει λύσεις στην καθημερινότητα των πολιτών.
Με αφορμή εξάλλου την κατάργηση της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας σε εξωτερικούς χώρους από το πρωί της Πέμπτης, ο υπουργός κατέστησε σαφές ότι τους κλειστούς χώρους και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να φοράμε όλοι μάσκα. Χρειάζεται προσοχή αυτή τη μεταβατική περίοδο, τόνισε, και ενώ η αστυνομία συνεχίζει τους ελέγχους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εκτίμησή του ήταν ότι η χρήση της μάσκας από τους επιβάτες στα ΜΜΜ είναι σχεδόν καθολική.
Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε πως έχει γίνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια γίνονται προσλήψεις περίπου 600 ατόμων προσωπικού πεδίου (οδηγοί στα λεωφορεία και τεχνίτες στο Μετρό, ειδικότητες δηλαδή όπου υπήρχαν ελλείψεις) και παράλληλα, είπε, έχει αυξηθεί ο στόλος των λεωφορείων και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη έχει διπλασιαστεί (από 230 λεωφορεία που παρέλαβε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 400) και στην Αθήνα έχει αυξηθεί κατά 50% (από λιγότερα από 900 λεωφορεία, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 1.300).
«Δεν λέω ότι η κατάσταση δεν μπορεί να γίνει καλύτερη και για αυτό προχωράμε», συμπλήρωσε ο υπουργός Μεταφορών.
Κληθείς τέλος να σχολιάσει τις δηλώσεις Ζάεφ στο Euro, o κ. Καραμανλής μίλησε για ολέθριες συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών.
«Βλέπουμε τις ολέθριες συνέπειες της Συμφωνίας», παρατήρησε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η χρήση του όρου μακεδονικός επιτρέπεται από τη Συμφωνία.
Είχαμε προειδοποιήσει για αυτές τις συνέπειες, σημείωσε αναφερόμενος στη στάση της ΝΔ, υπογραμμίζοντας για την εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών ότι δεν μπορεί η μία πλευρά να είναι εντάξει και η άλλη να μην τηρεί τις υποχρεώσεις της.
Στην ενταξιακή πορεία της γειτονικής χώρας όλα αξιολογούνται και η κυβέρνηση θα αποφασίσει πότε θα έρθουν προς κύρωση στη Βουλή τα πρωτόκολλα συνεργασίας, που απορρέουν από τη συμφωνία των Πρεσπών, κατέληξε στη σχετική αναφορά του ο κ. Καραμανλής, για να σχολιάσει με νοημα ότι όσο υπάρχουν αυτές οι προκλητικές ενέργειες, δεν υπάρχει λόγος αυτή τη στιγμή να βιαστεί η ελληνική κυβέρνηση….