Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής στην αρμόδια Επιτροπή του κοινοβουλίου | INTIMEnews
Επικαιρότητα

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Εθνικοί οι λόγοι για τη στήριξη της Aegean

«Σε καμία άλλη χώρα δεν ζητήθηκε από ιδιώτες να βάλουν το χέρι στη τσέπη», παρατήρησε ο υπουργός Υποδομών για το ανακοινωθέν πρόγραμμα στήριξης της αεροπορικής εταιρείας. «Πέραν κάθε λογικής η κριτική της αντιπολίτευσης»
Protagon Team

Εθνικοί λόγοι υπαγορεύουν την ανάγκη στήριξης της Aegean Airlines, υποστήριξε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για την κρατική ενίσχυση συνολικού ύψους 120 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε την Δευτέρα η κυβέρνηση.

Η Aegean, σημείωσε ο κ. Καραμανλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον διαχωρισμό αρμοδιοτήτων ΥΠΑ και ΑΠΑ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, έχει όλα τα χαρακτηριστικά του εθνικού αερομεταφορέα και  η κρατική της ενίσχυση αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση της τουριστικής μας βιομηχανίας.

Η απόφαση της κυβέρνησης είναι να τη στηρίξουμε για λόγους εθνικούς, υπογράμμισε, ενώ όπως επεσήμανε, το ελληνικό Δημόσιο έχει το δικαίωμα εξαγοράς μετοχών της εταιρείας «όποτε το κρίνει σκόπιμο, μειώνοντας το ρίσκο».

Για πρώτη φορά, o ιδιώτης βάζει το χέρι στη τσέπη, παρατήρησε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στην πρόβλεψη Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ (αν κι εφόσον η “βοήθεια” ανέλθει σε 120 εκατ. ευρώ) που θα καλυφθεί από τους μετόχους της αεροπορικής.

«Σε καμία άλλη χώρα δεν ζητήθηκε από ιδιώτες να βάλουν το χέρι στη τσέπη. Εδώ όμως ζητήθηκε από την εταιρία. Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει υγιείς επιχειρήσεις. Η Aegean είχε επενδυτικό πλάνο ύψους 5 δισ. ευρώ προ κρίσης […] Το ελληνικό δημόσιο διασφαλίζει το δικαίωμα εξαγοράς αντί να πάρει άμεσα μετοχές. Κάνουμε λοιπόν το καθήκον μας και για να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός και για να μην υπάρχουν ούτε δημόσια ούτε ιδιωτικά μονοπώλια», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής χαρακτηρίζοντας πέραν κάθε λογικής  την κριτική της αντιπολίτευσης..

«Σε όλες τις χώρες στηρίζονται οι εθνικές αερομεταφορές. Η Πορτογαλία δίνει 1,2 δισ ευρώ για ενίσχυση του κρατικού της αερομεταφορέα και η Ελλάδα 120 εκατ. ευρώ», κατέληξε στη σχετική τοποθέτησή του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Παππάς, εξέφρασε αμφιβολίες για τα ανταλλάγματα που θα λάβει το Δημόσιο έναντι της νέας στήριξης προς την Αegean.

«Η Ελλάδα», είπε, «δεν έχει την πολυτέλεια να αφήσει τα νησιά της χωρίς πτήσεις, αλλά δεν έχει και καμία υποχρέωση να προστατεύει ιδιοκτησίες. Θα προστατεύσει το πτητικό έργο, βεβαίως, αλλά εδώ βλέπουμε μία επαναλαμβανόμενη στήριξη προς μία εταιρεία και προκύπτει το ερώτημα ποια είναι τα ανταλλάγματα που λαμβάνει το δημόσιο, ανταλλάγματα που δίνονται σε άλλες χώρες», ανέφερε συγκεκριμένα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ για να προσθέσει:

«Βλέπουμε την Aegean ξανά και ξανά να λέει πως δεν χρειάζεται κρατική βοήθεια και ξανά και ξανά να την αποζητά και να την διεκδικεί. Και σε αντίθεση με άλλες χώρες το τι θα πάρει το δημόσιο είναι σχετικό και θολό».