Πιάνο, βιολοντσέλο, ξύλινα πνευστά και πολλή μουσική έχει -μεταξύ άλλων- το International Kalamata Music Days |
Επικαιρότητα

Ξεκινούν οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας 2022

Οι εκδηλώσεις αρχίζουν με τη συναυλία των σπουδαστών του masterclass πιάνου, το Trio Εγχόρδων Boccherini και το Σύνολο Azahar, στις 25 Ιουλίου
Protagon Team

Την έναρξη των συναυλιών των 6ων Διεθνών Μουσικών Ημερών Καλαμάτας σηματοδοτεί στις 25 Ιουλίου η συναυλία των σπουδαστών του masterclass πιάνου με την Αλεξία Μουζά, για να ακολουθήσει το επόμενο βράδυ στις 26 Ιουλίου το διεθνώς καταξιωμένο Τρίο Εγχόρδων Boccherini και στις 27 Ιουλίου το εξαιρετικό κουιντέτο ξύλινων πνευστών Azahar.

Τελική συναυλία του masterclass πιάνου

Οι συμμετέχοντες στα μαθήματα πιάνου με την Αλεξία Μουζά θα παρουσιάσουν στον κήπο του μουσείου της Συλλογής Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρίας Γ. Καρέλια» τα έργα που μελέτησαν επί οκτώ ημέρες κατά τη διάρκεια του masterclass.

Δευτέρα, 25.07.2022, 21:00, Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρίας Γ. Καρέλια» (Κήπος Μουσείου) – ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

Τρίο Εγχόρδων Boccherini

Το Trio Boccherini (Suyeon Kang-βιολί, Vicki Powell-βιόλα, Paolo Bonomini-βιολοντσέλο) ιδρύθηκε το 2014 ως αποτέλεσμα διαφόρων βραδινών συναντήσεων πρίμα βίστα, που είναι σύνηθες στη μουσική σκηνή του Βερολίνου. Πλέον, αποτελούν ένα από τα πιο καταξιωμένα μουσικά σύνολα της συγκεκριμένης σύνθεσης οργάνων. Ανακαλύπτουν εκ νέου και εκτελούν έργα που έχουν γραφτεί ειδικά για τρίο εγχόρδων. Πρόκειται για μία συλλογή με πάνω από πεντακόσια έργα, η οποία διαθέτει μερικά από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του είδους, καθώς και πολλά «διαμάντια» άγνωστα στο ευρύ κοινό. Έτσι, παρουσιάζουν συνεχώς ειλικρινείς και πρωτότυπες ερμηνείες σε όλα τα μουσικά είδη.

Προερχόμενοι από τρεις διαφορετικές ηπείρους, κάθε μέλος συνεισφέρει με τον δικό του τρόπο, με βάση τις ξεχωριστές μουσικές επιρροές του καθένα. Ο «πολύχρωμος» συνδυασμός του μουσικού τους λεξιλογίου και έκφρασης σε συνδυασμό με την κοινή τους ευρωπαϊκή εκπαίδευση κορυφώνεται με τις παθιασμένες ερμηνείες τους.

Το τρίο έλαβε σημαντική μουσική καθοδήγηση από τους Rainer Schmidt, Hatto Beyerle, Günter Pichler και Johannes Meissl και είναι απόφοιτοι της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μουσικής Δωματίου (ECMA, Αυστρία). Η διεθνής τους καριέρα και συναυλιακή δραστηριότητα περιλαμβάνει εμφανίσεις στο Wigmore Hall, στο Konzerthaus Berlin, στο Bacharchiv Leipzig, στο La Fenice, στο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ, στο MITO Settembre Musica Festival, στο Φεστιβάλ Γάνδης της Φλάνδρας και στο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ της Καμπέρας. Επίσης, μεμονωμένα ως μουσικοί είναι περιζήτητοι ως σολίστ, εξάρχοντες ορχήστρας και παιδαγωγοί.

«Και από τους πρώτους ήχους του τρίο σε Σολ μείζονα, η άνευ όρων θέληση των μουσικών αγγίζει τα αυτιά σας· μια θέληση τόσο για να αναδειχτεί η δική τους ατομικότητα όσο και η ικανότητά τους να ακούν ο ένας τον άλλο. Το τρίο έχει την απαραίτητη περιέργεια να αμφισβητεί τα καθιερωμένα του κλασικού ρεπερτορίου και να πηγαίνει, ας το πούμε έτσι, κόντρα στο ρεύμα. Αυτό γίνεται ελκυστικό για το αυτί, για παράδειγμα, στα αρκετά τολμηρά tempi, στα γρήγορα μέρη και στην επιθυμία για απόλαυση των μορφολογικών και αρμονικών παρεκτροπών του Beethoven. Και στα αργά μέρη, στη μεγάλη φροντίδα του φραζαρίσματος και του ήχου». (Das Orchester, 2020 σχετικά με το ντεμπούτο άλμπουμ του συνόλου: Beethoven String Trios op.9).

Η συναυλία αυτή είναι μια συμπαραγωγή με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας.

Τρίτη, 26.07.2022, 20:30, Θέατρο Αρχαίας Μεσσήνης

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

Με έργα Beethoven, Kodály και Cras για βιολί, βιόλα και βιολοντσέλο

-Πρόγραμμα-

Ludwig van Beethoven (1770 – 1827): Τρίο εγχόρδων σε Μι-ύφεση μείζονα, Op.3 (1792–96)
I. Allegro con brio
II. Andante
III. Minuet. Allegretto – Trio
IV. Adagio
V. Minuet. Moderato – Trio
VI. Finale. Allegro

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Zoltán Kodály (1882 –1967): Ιντερμέτζο για τρίο εγχόρδων (1905)

Jean Cras (1879 – 1932): Τρίο εγχόρδων (1926)
I.
II. Lento
III. Animé
IV. Très Animé

Boccherini Trio
Suyeon Kang, βιολί
Vicki Powell, βιόλα
Paolo Bonomini, βιολοντσέλο

Σύνολο Azahar

Με το όνομά τους εμπνευσμένο από τα λευκά, αρωματικά άνθη πορτοκαλιάς που είναι χαρακτηριστικά της νότιας Ισπανίας, το Σύνολο Azahar ενθουσιάζει το κοινό με «μεγάλη φαντασία και τεχνική ακρίβεια» (Süddeutsche Zeitung) που κάνει τις παραστάσεις του κουιντέτου να «ανθίζουν με αισθησιακή αφθονία» (Frankfurter Allgemeine Zeitung).

Με έτος ίδρυσης το 2010, το Σύνολο Azahar σπούδασε με τον Sergio Azzolini (φαγκότο) στο Hochschule für Musik στη Βασιλεία (Ελβετία) χάρη σε μια υποτροφία που χορηγήθηκε από το Ίδρυμα BBVA και την Ισπανική Εθνική Ορχήστρα Νέων, της οποίας ήταν μέλη εκείνη την περίοδο. Το 2011, το σύνολο έλαβε βραβείο στον Ελβετικό Διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου ORPHEUS και ένα χρόνο αργότερα κέρδισε το 2ο Βραβείο στον μουσικό διαγωνισμό El Primer Palau (Βαρκελώνη).

Κερδίζοντας το 2ο Βραβείο και το Βραβείο Κοινού του 63ου Διεθνούς Μουσικού Διαγωνισμού ARD στο Μόναχο (το 1ο Βραβείο δεν απονεμήθηκε), το Σύνολο Azahar ξεκίνησε μια διεθνή καριέρα με εμφανίσεις σε πολλές αίθουσες συναυλιών υψηλού κύρους, όπως, μεταξύ άλλων: το Musikverein στη Βιέννη, τη Φιλαρμονική στο Βερολίνο, το Prinzregententeather στο Μόναχο, το Philharmonaie στο Έσσεν, το Mozarteum στο Σάλτσμπουργκ, καθώς και σε φεστιβάλ, όπως: το Mozartfest στο Würzburg, το Διεθνές Φεστιβάλ στο Santander και το Festpielhaus στο Baden-Baden.

Στο πλαίσιο της διεθνούς του καριέρας, το Σύνολο Azahar προσκλήθηκε από το Ensemble Pentaedre στο Μόντρεαλ το 2016 για να συμμετάσχει στο μουσικό φεστιβάλ Les Journées des Vents. Το 2018, το σύνολο επέστρεψε στον Καναδά, αυτή τη φορά στην πόλη του Κάλγκαρι, ως κουιντέτο in residence στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Honens. Το Σύνολο Azahar έχει ηχογραφήσει για τη Βαυαρική Ραδιοφωνία, τη Νοτιοδυτική Γερμανική Ραδιοφωνία (SWR), το Deutschland Radio Kultur, το Radio Clásica España, το SRF2, το France Musique και το Catalunya música.

Τετάρτη, 27.07.2022, 21:00, Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (Κεντρική Σκηνή)

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

Με έργα Reicha, Hindemith και Nielsen για κουιντέτο ξύλινων πνευστών

-Πρόγραμμα-
Anton Reicha (1770 – 1836): Κουιντέτο πνευστών σε Μι ελάσσονα, Op.88 No.1 (1818)
I. Allegro non troppo
II. Andante poco Alegretto
III. Menuetto. Allegro vivo
IV. Finale. Allegro

Paul Hindemith (1895 – 1963): Kleine Kammermusik, Op.24 No.2 (1922)
I. Lustig. Mäßig schnell Viertel
II. Walzer. Durchweg sehr leise
III. Ruhig und einfach
IV. Schnelle Viertel
V. Sehr lebhaft

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Anton Reicha (1770 – 1836): Andante για αγγλικό κόρνο και κουαρτέτο πνευστών σε Φα μείζονα (1817–19)

Carl Nielsen (1865 – 1931): Κουιντέτο πνευστών, Op.43 (1922)
I. Allegro ben moderato
II. Menuet
III. Prelude. Adagio – Theme and variations. Un poco andantino

Azahar Ensemble
André Cebrián Garea, φλάουτο
María Alba Carmona Tobella, όμποε
Antonio Lagares Abeal, κόρνο
María José García Zamora, φαγκότο
Miquel Ramos Salvadó, κλαρινέτο

Το φεστιβάλ ιδρύθηκε από τη βιολοντσελίστα Indira Rahmatulla, η οποία έχει αναλάβει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση, τον συνθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, Στάθη Γυφτάκη, και τον βιολοντσελίστα Δημήτρη Λάμπο.

Το Φεστιβάλ διοργανώνεται από τον Δήμο Καλαμάτας, την Κοινωφελή Επιχείρηση ΦΑΡΙΣ του Δήμου Καλαμάτας και το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και τελεί υπό τη χορηγία και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Μέγας Χορηγός του Φεστιβάλ είναι το Ίδρυμα Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια και χορηγοί είναι, επίσης, η Ισπανική Πρεσβεία και το Instituto Cervantes στην Αθήνα. Το Φεστιβάλ υποστηρίζεται τέλος, από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των Μαθητών και Φίλων των Δημοτικών Καλλιτεχνικών Σχολών Καλαμάτας «ΤΕΡΨΙΣ». Οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας είναι επιπλέον διακεκριμένες με την αναγνώριση ποιοτικών φεστιβάλ τέχνης EFFE LABEL 2022-2023.
Το πλήρες και αναλυτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας 2022
www.kalamatamusicdays.com