Παραδοσιακά ταξί στο Λονδίνο τώρα και μέσω της διάσημης εφαρμογής | GettyImages
Επικαιρότητα

Τα μαύρα ταξί του Λονδίνου ενδίδουν (με επιφυλάξεις) στην Uber

Η εταιρεία προσπάθησε να ξεκινήσει συνεργασία με τα παραδοσιακά ταξί της πρωτεύουσας του Ηνωμένου Βασιλείου το 2014, αλλά μόνο ελάχιστοι οδηγοί είχαν δεχτεί τότε και η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε
Protagon Team

Από το 2024 όταν καλεί κάποιος ταξί μέσω της Uber στο Λονδίνο, θα έχει πιθανότητες να πέσει πάνω σε ένα από τα εμβληματικά μαύρα ταξί, τα οποία εντάσσονται στην εφαρμογή μετά από χρόνια αντίστασης. Η εταιρεία, που έχει τη βάση της στο Σαν Φρανσίσκο, ήδη συνεργάζεται με τα παραδοσιακά ταξί στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και τη Ρώμη, ενώ πριν από ένα χρόνο ανακοίνωσε και τη συνεργασία της με τα ταξί της Ουάσινγκτον.

Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη Βρετανία για να κλείσει κάποιος εισιτήρια για αεροπλάνα και τρένα, ή να ενοικιάσει ένα αυτοκίνητο ή ακόμη και μια άμαξα σαν αυτήν που χρησιμοποίησε ο Κάρολος στην ενθρόνισή του. Ομως, οι οδηγοί των μαύρων ταξί αρνούνταν να μπουν σε αυτήν εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Washington Post. Η Uber προσπάθησε να ξεκινήσει συνεργασία με τα μαύρα ταξί το 2014, αλλά μόνο ελάχιστοι οδηγοί δέχτηκαν και η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε, σύμφωνα με την Ενωση Αδειούχων Οδηγών Ταξί, η οποία εκπροσωπεί την πλειονότητα των οδηγών στο Λονδίνο.

Το 2019, οι αρχές του Λονδίνου αποφάσισαν να μην ανανεώσουν την άδεια της Uber να λειτουργεί στην πόλη, αφού πραγματοποιήθηκαν χιλιάδες διαδρομές με οδηγούς διαφορετικούς από αυτούς που είχαν κλείσει οι επιβάτες. Η Transport for London ανέφερε «αρκετές παραβιάσεις που έθεσαν σε κίνδυνο τους επιβάτες και την ασφάλειά τους». Η εταιρεία έκανε προσφυγή το 2020 και πήρε τελικά πέρυσι νέα άδεια 30 μηνών για να δραστηριοποιηθεί στο Λονδίνο.

Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, οι χρήστες της εφαρμογής Uber που θέλουν ένα μαύρο ταξί θα λαμβάνουν ένα εκτιμώμενο εύρος τιμών, με βάση τον χρόνο και την απόσταση της διαδρομής. Οι ταξιτζήδες μπορούν στη συνέχεια να επιλέξουν αν θα αποδεχτούν ή θα απορρίψουν την προσφορά. Οι νέοι οδηγοί που θα εντάσσονται στην εφαρμογή δεν θα πληρώνουν προμήθεια στην Uber τους πρώτους έξι μήνες.

Η Ενωση Οδηγών, παρόλα αυτά, προβλέπει ότι η νέα συνεργασία δεν θα έχει μέλλον. Δύσκολα η Uber θα πάρει το μερίδιο της αγοράς που ήδη κατέχουν άλλες εφαρμογές, όπως το Gett, το TaxiApp, το FREENOW και το ComCab.

«Δεν έχουμε κανένα συμφέρον να αμαυρώσουμε τη φήμη των εμβληματικών, παγκοσμίου φήμης μαύρων ταξί του Λονδίνου ευθυγραμμίζοντάς τα με την Uber, μια εταιρεία με φτωχό ιστορικό ασφάλειας», ανέφερε εκπρόσωπος της Ενωσης, σύμφωνα με την Post.

Το Λονδίνο διαθέτει την παλαιότερη υπηρεσία ταξί στον κόσμο. Οι οδηγοί των μαύρων ταξί πρέπει να περάσουν ένα πολύ δύσκολο τεστ για να αποδείξουν ότι ξέρουν καλά τους χιλιάδες δρόμους της πόλης. Η εξέταση αυτή μπορεί να απαιτήσει αρκετά χρόνια μελέτης, σύμφωνα με το Transport for London.

Οι ίδιοι οι οδηγοί φαίνεται να είναι διχασμένοι. Κάποιοι πιστεύουν ότι πρέπει να προστατευτεί η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν τα μαύρα ταξί, ενώ κάποιοι άλλοι απλώς θέλουν τα περισσότερα χρήματα που θα τους φέρει η συνεργασία με την Uber.