Συντρίμμια του Boeing 737 MAX της Lion Air που συνετρίβη στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο | EPA/MADE NAGI
Επικαιρότητα

Στο Παρίσι τα «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing της Ethiopian Airlines

Η Αντις Αμπέμπα ζήτησε τη βοήθεια του γαλλικού Γραφείου Διερεύνησης και Ανάλυσης (BEA) μετά την άρνηση των Γερμανών από το ομοσπονδιακό Γραφείο Έρευνας Αεροπορικών Δυστυχημάτων (BFU) να ασχοληθούν με τα αίτια του δυστυχήματος
Protagon Team

Στα χέρια της ερευνητικής αρχής της γαλλικής Ασφάλειας Πτήσεων, στο Παρίσι, βρίσκονται εδώ και λίγες ώρες τα δυο «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing 737 MAX των Αιθιοπικών Αερογραμμών, το οποίο συνετρίβη την περασμένη εβδομάδα παρασύροντας στον θάνατο και τους 157 επιβαίνοντες.

Τα δύο (πορτοκαλο-κόκκινα στην πραγματικότητα) κουτιά που λειτουργούν ως συσκευές καταγραφής πτήσης, ταξίδεψαν από την Αντίς Αμπέμπα στην Ευρώπη ύστερα από αίτημα της κυβέρνησης της Αιθιοπίας.

Την επεξεργασία των δεδομένων τους από τη μοιραία πτήση ανέλαβε τελικά η Γαλλία μετά την δήλωση του ομοσπονδιακού Γραφείου Έρευνας Αεροπορικών Δυστυχημάτων της Γερμανίας (BFU), ότι δεν έχει τα τεχνικά μέσα για να τα αναλύσει.

Τα δυο «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing φτάνουν στα γραφεία της ΒΕΑ, στο Παρίσι

«Δεν θα αναλύσουμε τα μαύρα κουτιά, γιατί δεν είμαστε σε θέση να το κάνουμε. Τα κουτιά αυτά έχουν ένα νέο λογισμικό το οποίο δεν μπορούμε να διαβάσουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γκέρμουτ Φράιταγκ, εκπρόσωπος του BFU.

Πλέον λοιπόν, τα «μαύρα κουτιά» βρίσκονται ήδη στα ειδικά εργαστήρια της ΒΕΑ, σε προάστιο του Παρισιού, όπου εκεί θα γίνει η εξαγωγή των δεδομένων που περιέχουν, προκειμένου να διαπιστωθούν οι αιτίες του δυστυχήματος.

«Η αντιπροσωπεία από την Αιθιοπία της οποίας ηγείται ο επικεφαλής των ερευνητών του Γραφείου Διερεύνησης Δυστυχημάτων έφτασε στις εγκαταστάσεις της Ερευνητικής Αρχής της γαλλικής Ασφάλειας και άρχισε στο Παρίσι η διαδικασία της έρευνας», ανέφεραν την Πέμπτη οι Ethiopian Airlines σε μήνυμά τους στο Twitter.

 

Τα κεντρικά της ΒΕΑ, στο Παρίσι

Να σημειωθεί πως εκκρεμεί η δημοσιοποίηση της έκθεσης αιτιών του έτερου δυστυχήματος με εμπλεκόμενο ένα Boeing 737 MAX, τον περασμένο Οκτώβριο: αεροσκάφος της Lion Air συνετρίβη στην Ινδονησία, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 189 επιβαίνοντες.

Η Επιτροπή Ασφάλειας των Μεταφορών (KNKT) της Ινδονησίας ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι θα επιταχύνει την δημοσιοποίηση της έκθεσής της για την τραγωδία της Lion Air.

Κομμάτι της ατράκτου του αεροσκάφους της Lion Air ανασύρεται από τον βυθό (EPA/MADE NAGI)

Ο επικεφαλής της συγκεκριμένης υπηρεσίας δήλωσε στο Reuters ότι η έρευνα για το αεροπορικό δυστύχημα θα επιταχυνθεί και η έκθεση θα δοθεί στη δημοσιότητα τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο, νωρίτερα από το επόμενο δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου που προβλεπόταν προηγουμένως να δημοσιοποιηθεί.

Οι ερευνητές της ΒΕΑ δεσμεύτηκαν επίσης πως θα εξετάσουν οποιαδήποτε σχέση ανάμεσα στα δύο αεροπορικά δυστυχήματα.

Άλλο ένα κομμάτι της ατράκτου του αεροσκάφους της Lion Air που ανασύρεται από τον βυθό (EPA/MADE NAGI)