Αεροφωτογραφία: To θηριώδες «MV Ever Given» είναι για πέμπτη ημέρα κολλημένο στο ίδιο σημείο | Maxar Technologies/Handout via REUTERS
Επικαιρότητα

Ετσι κόλλησε το «Ever Given» στη Διώρυγα του Σουέζ

Τη στιγμή που το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έπεσε πάνω στο τοίχωμα της Διώρυγας, πριν από πέντε ημέρες, αναπαριστούν δύο βίντεο - Πότε εκτιμούν οι ειδικοί ότι μπορεί να ξεκολλήσει
Protagon Team

Αξιοποιώντας την τεχνολογία δορυφορικού εντοπισμού θέσης πλοίων ένα βίντεο του Vessel Finder προσομοιώνει την πορεία του «MV Ever Given».

Οι δημιουργοί του βίντεο χρησιμοποίησαν το στίγμα από τον πομπό του τεράστιου φορτηγού πλοίου μέσα στη διώρυγα του Σουέζ μέχρι τη στιγμή που ο καπετάνιος χάνει τον έλεγχο λόγω ισχυρών ανέμων και το μήκους 400 μ. σκάφος φρακάρει στην Διώρυγα του Σουέζ προκαλώντας «έμφραγμα» σε μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες εμπορικές αρτηρίες του πλανήτη.

Ανάλογο βίντεο που καταγράφει τα τελευταία 90 λεπτά της πορείας του πλοίου στη διώρυγα του Σουέζ δημιούργησε και η FleetMon βάσει των δεδομένων AIS από τη θέση του.

Δύο προσπάθειες αποκόλλησης του «MV Ever Given» έχουν μέχρι τώρα αποτύχει, αλλά ειδικοί αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο απόφραξης της Διώρυγας του Σουέζ ακόμα και το βράδυ του Σαββάτου.

Ο ιάπωνας πρόεδρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, της Shoei Kisen, είπε σε συνέντευξη Τύπου ότι έχουν ήδη επιστρατευθεί δέκα ειδικά εργαλεία βυθοκόρησης για την απομάκρυνση ιζήματος και ότι τα συνεργεία ελπίζουν να ξεμπλοκάρουν εντός του Σαββάτου το πλοίο, ενώ αξιωματούχος της αιγυπτιακής Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) δήλωσε ότι θα γίνουν τουλάχιστον δύο προσπάθειες σήμερα, με τη βοήθεια της παλίρροιας.

Την ίδια ώρα τα συνεργεία επιστρατεύουν ένα ακόμη όπλο, μια τεράστια «σκούπα» αναρρόφησης, για την αποκόλληση του 200.000 τόνων πλοίου, που μπορεί να αντλήσει έως και 2.000 κυβικά μέτρα άμμου, ελπίζοντας έτσι να απομακρυνθεί αρκετό υλικό ώστε να μπορέσει να πλεύσει το «MV Ever Given».

«Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το Σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού», δήλωσε από την πλευρά του στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής εταιρείας Boskalis.

Η Boskalis είναι η ιδιοκτήτρια εταιρία της Smit Salvage, στην οποία ανατέθηκε αυτή την εβδομάδα να βοηθήσει την αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) να αποκολλήσει το σκάφος.

Ο συνδυασμός παραγόντων είναι η πρόοδος των εργασιών βυθοκόρησης, η υψηλή παλίρροια και έλευση μεγαλύτερων ρυμουλκών στο σημείο. Οι βυθοκόροι έχουν απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου από την πλώρη του σκάφους, αλλά οι εργασίες ρυμούλκησης ανεστάλησαν προσωρινά το βράδυ.

«Η πλώρη είναι κολλημένη για τα καλά στην άμμο, αλλά η πρύμνη δεν έχει κολλήσει εντελώς στον βυθό, κάτι που είναι θετικό. Μπορούμε να προσπαθήσουμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως μοχλό για να το απελευθερώσουμε», δήλωσε ο Μπερντόφσκι.

«Τα βαριά ρυμουλκά, συνδυασμένης χωρητικότητας 400 τόνων, θα φτάσουν το Σαββατοκύριακο. Ελπίζουμε ότι ένας συνδυασμός ρυμουλκών, βυθοκόρησης άμμου στην πλώρη και υψηλής παλίρροιας θα μας επιτρέψει να χαλαρώσουμε το πλοίο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας» πρόσθεσε ο επικεφαλής της ολλανδικής εταιρείας.