Αεροσκάφος της KLM στο αεροδρόμιο Schiphol του Αμστερνταμ | EPA/RAMON VAN FLYMEN
Επικαιρότητα

KLM στους επιβάτες της: Πάρτε το τρένο και όχι το αεροπλάνο!

Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία προσπαθεί να ωθήσει τους ταξιδιώτες στη λύση των σιδηροδρόμων για να μειώσει τη μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση από τις πτήσεις μικρής διάρκειας
Protagon Team

Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM προτρέπει τους επιβάτες της που θέλουν να πετάξουν από Αμστερνταμ προς Βρυξέλλες -μία πολύ σύντομη πτήση- να προτιμήσουν το τρένο και μάλιστα είναι διατεθειμένη να τους αγοράσει ακόμα και τα εισιτήρια!

«Εάν υπάρχουν συνδέσεις και είναι καλές, εάν φτάσουν στο αεροδρόμιο Schiphol (του Αμστερνταμ), εάν λειτουργούν τα τρένα και τα Σαββατοκύριακα, είμαστε περισσότερο από πρόθυμοι να σταματήσουμε να πετάμε στις Βρυξέλλες», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Μάριαν Ρίντελ, στο Politico.

«Μετακινούμε τους πελάτες μας από το αεροπλάνο στο τρένο», είπε χαρακτηριστικά.

Ο λόγος που η επικεφαλής μίας από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης λέει στους ταξιδιώτες να μην πάρουν το αεροπλάνο, είναι η έντονη πίεση που δέχονται πλέον οι εταιρείες για να μειώσουν τη συμβολή τους στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Οι σύντομες πτήσεις είναι οι πρώτες υποψήφιες για να καταργηθούν, καθώς στην Ευρώπη μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα από τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον σιδηροδρομικές συνδέσεις.

Επιπλέον, η KLM αντιμετωπίζει το πρόσθετο πρόβλημα ότι το αεροδρόμιο Schiphol πλησιάζει επικίνδυνα τη μέγιστη χωρητικότητά του για πτήσεις, ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει την ηχορύπανση στην περιοχή.

«Είναι σκανδαλώδες ότι σε μια εποχή εκτάκτου ανάγκης για το κλίμα εξακολουθούμε να έχουμε αυτές τις επιπλέον διαδρομές», δήλωσε ο Βίκτορ Τέβενε, από την περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment.

«Αυτές οι πτήσεις μεταξύ Βρυξελλών και Αμστερνταμ έχουν 14 φορές περισσότερες επιπτώσεις στο κλίμα από ό,τι το τρένο», τόνισε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη θέσει τον φιλόδοξο στόχο να διασφαλίσει ότι τα ταξίδια κάτω των 500 χιλιομέτρων δεν θα επιβαρύνουν το περιβάλλον με διοξείδιο του άνθρακα, έως το 2030.

Για την CEO της KLM, η οποία είναι πρώην διευθύνουσα σύμβουλος των ολλανδικών κρατικών σιδηροδρόμων, αυτό σημαίνει τρένα αντί για αεροπλάνα στη διαδρομή των 200 χλμ. μεταξύ Αμστερνταμ και Βρυξελλών μια πτήση που διαρκεί 55 λεπτά, ενώ το τρένο υψηλής ταχύτητας που ενώνει το κέντρο των δύο πόλεων, χρειάζεται 100 λεπτά.

Ομως, η κατάργηση των τεσσάρων καθημερινών πτήσεων της KLM δεν είναι εύκολη, καταρχάς γιατί το τρένο δεν είναι τόσο αξιόπιστο και επιπλέον υπάρχει πρόβλημα νωρίς το πρωί και τα Σαββατοκύριακα, όπως σημειώνει το Politico.

«Πρέπει να λύσουμε μερικά θέματα πριν μπορέσουμε πραγματικά να το εφαρμόσουμε», δήλωσε η Ρίντελ, προσθέτοντας ότι θέλει να συμβεί αυτό όσο γίνεται γρηγορότερα.

Η εταιρεία μάλιστα, έχει αγοράσει εισιτήρια για κάθε δρομολόγιο του τρένου Thalys υψηλής ταχύτητας.

Κάτι αντίστοιχο έχει κάνει εδώ και καιρό η γερμανική Lufthansa, που συνεργάζεται με τους κρατικούς σιδηροδρόμους της Γερμανίας, Deutsche Bahn, για να μεταφέρει τους επιβάτες από το τεράστιο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης με τρένα στον τελικό τους προορισμό αντί με συνδεόμενες πτήσεις.

Η «αδελφή» αεροπορική εταιρεία της KLM, Air France, έχει κάνει το ίδιο με την γαλλική SNCF.

Η Γαλλία ψήφισε πέρυσι νομοθεσία που απαγορεύει τις πτήσεις εσωτερικού μικρών αποστάσεων εάν υπάρχει εναλλακτική σιδηροδρομική σύνδεση δυόμισι ωρών ή λιγότερο, αλλά ο νόμος έχει τόσα πολλά κενά που επί της ουσίας, επηρεάζει μόνο τρία δρομολόγια.

Ενώ η ολλανδική κυβέρνηση δεσμεύεται να ενισχύσει την επιβατική κίνηση στα δρομολόγια των τρένων προς Βρυξέλλες, Παρίσι, Λονδίνο, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη και Βερολίνο, και επιδοτεί ακόμη και τις συνδέσεις νυχτερινών τρένων, η επικεφαλής της KLM είναι ενάντια στις απαγορεύσεις πτήσεων μικρών αποστάσεων. «Είναι πολύ εύκολο να πούμε “ας το απαγορεύσουμε “, αλλά δεν έχουμε αρκετά τρένα στη θέση τους. Τότε οι άνθρωποι θα πηγαίνουν με αυτοκίνητο, που είναι ακόμα χειρότερο».

Η Ρίντελ εξετάζει επίσης τη σύνδεση με το Βερολίνο, η οποία επί του παρόντος διαρκεί έξι ώρες και 40 λεπτά με το τρένο. Οι αναβαθμίσεις της υποδομής των σιδηροδρόμων και στις δύο πλευρές των συνόρων θα μπορούσαν τελικά να μειώσουν το ταξίδι με το τρένο σε τέσσερις ώρες, καθιστώντας το πιο ανταγωνιστικό έναντι της 75λεπτης πτήσης.