Κινεζικό υποβρύχιο στη διάρκεια άσκησης (φωτογραφία αρχείου) | EPA/WU HONG
Επικαιρότητα

Κινεζικό πυρηνικό υποβρύχιο «βυθίστηκε» όταν έπεσε σε παγίδα που προοριζόταν για αμερικανικά πλοία

Σύμφωνα με έκθεση της βρετανικής υπηρεσίας πληροφοριών, η οποία διέρρευσε στον Τύπο, το δυστύχημα συνέβη στην Κίτρινη Θάλασσα στις 21 Αυγούστου και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 55 ανδρών
Protagon Team

Ενα κινεζικό πυρηνικό υποβρύχιο με πλήρωμα 55 ανδρών βυθίστηκε όταν «έπεσε σε παγίδα» που προοριζόταν για αμερικανικά και βρετανικά πλοία, όπως αποκαλύπτουν διαρροές από τη βρετανική υπηρεσία πληροφοριών.

Σύμφωνα με τους Times, το Πεκίνο αρνείται την απώλεια του υποβρυχίου στην Κίτρινη Θάλασσα, ανάμεσα στην Κίνα και την κορεατική χερσόνησο.

Η βρετανική υπηρεσία πληροφοριών ανέφερε ότι το κινεζικό υποβρύχιο «093-417» βυθίστηκε στις 21 Αυγούστου.

Το βρετανικό υπουργείο Αμυνας αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες, η διαρροή των οποίων μπορεί να οδηγήσει σε εσωτερική έρευνα.

Το υποβρύχιο θεωρείται ότι έμεινε από οξυγόνο κοντά στην επαρχία Σαντόνγκ, βόρεια της Σαγκάης, αφού εγκλωβίστηκε σε κατασκευές στον βυθό, που τοποθετήθηκαν από τις κινεζικές ένοπλες δυνάμεις για την άμυνα εναντίον ξένων πλοίων και υποβρυχίων.

Ο καπετάνιος του υποβρυχίου κλάσης Σανγκ, ήταν μεταξύ των 22 αξιωματικών που θεωρούνται νεκροί.

Η βρετανική έκθεση, που δημοσίευσε πρώτη η Daily Mail, ανέφερε: «Θεωρούμε ότι ο θάνατος του πληρώματος προήλθε από υποξία (έλλειψη οξυγόνου) λόγω βλάβης του σχετικού συστήματος στο υποβρύχιο.

Το υποβρύχιο έπεσε πάνω σε ένα εμπόδιο που αποτελούνταν από αλυσίδα και άγκυρα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από το κινεζικό ναυτικό για να παγιδεύσει αμερικανικά και συμμαχικά υποβρύχια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα βλάβες στα συστήματα, που χρειάζονταν έξι ώρες για την επισκευή τους. Η δυσλειτουργία του ενσωματωμένου συστήματος οξυγόνου δηλητηρίασε το πλήρωμα μετά από μια καταστροφική βλάβη».

Η Κίνα διαθέτει έξι υποβρύχια επίθεσης τύπου 093, τα οποία έχουν εκτόπισμα 6.096 τόνων και είναι οπλισμένα με τορπίλες 553 χιλιοστών. Τα πυρηνικά υποβρύχια, σχεδιασμένα να είναι πιο αθόρυβα από τα προηγούμενα μοντέλα, τέθηκαν σε υπηρεσία τα τελευταία 15 χρόνια.