Απάντηση στα δημοσιεύματα περί αναβολής της περίφημης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών λόγω εκλογών (και άρα παρελκόμενου πολιτικού κόστους) έδωσε με ανακοίνωσή του την Πέμπτη το υπουργείο Παιδείας, ισχυριζόμενο ότι η διαδικασία προχωρά κανονικά.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ (εδώ) της εφημερίδας «Καθημερινή», πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας ήταν η αξιολόγηση των 150.000 εκπαιδευτικών να προχωρούσε (μετά απο μία πρώτη αναβολή το 2020 και εν μέσω αντιδράσεων από τους συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους) κατά την τρέχουσα σχολική περίοδο, όμως «η εφαρμογή του εγχειρήματος κρίνεται πλέον ιδιαίτερα δύσκολη, πόσω μάλλον όταν εισερχόμαστε σε προεκλογική περίοδο (όπου πάντα πρέπει να υπάρχει και ο ανάλογος «κατευνασμός» της εκλογικής βάσης).
Κατά το ίδιο πάντα ρεπορτάζ, η αξιολόγηση πάει σε… δόσεις ξεκινώντας από την προσεχή άνοιξη, ίσως δηλαδή και μετά τις εθνικές κάλπες.
Προς απάντηση των εν λόγω δημοσιευμάτων ωστόσο, το υπουργείο διαβεβαιώνει ότι η διαδικασία της αξιολόγησης προχωρά κανονικά και διευκρινίζει τα ακόλουθα :
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, που πρώτη φορά υλοποιείται καθολικά σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα, δομείται σε τρεις πυλώνες και προχωρά ως εξής:
-Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις συνδικαλιστικών κύκλων, ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.
-Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος – «ελληνική Pisa»: ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, που αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών/-τριών.
-Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: έχουν γίνει όλα τα αναγκαία βήματα (διαμόρφωση ειδικής πλατφόρμας και ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος) για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης. Η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο, με την ολοκλήρωση της επιλογής των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης η οποία είναι σε τελική φάση. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα είναι και οι πρώτοι που θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς (εν συνεχεία θα αξιολογήσουν και οι Διευθυντές σχολείων) και οι πρώτοι αξιολογούμενοι θα είναι οι πρόσφατα διορισθέντες εκπαιδευτικοί.
Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, καταλήγει η ανακοίνωση, έχει αποδείξει ότι παρά τις αντιξοότητες και τις παγκόσμιες κρίσεις, όπως η υγειονομική, έχει υλοποιήσει μία προς μία τις εξαγγελίες του, όπως
– επέκταση του νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών
– αγγλικά στο νηπιαγωγείο
– Εργαστήρια Δεξιοτήτων
– διπλασιασμός των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων
– 166 νέα προγράμματα σπουδών
– οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
– τράπεζα θεμάτων
– 25.000 μόνιμοι διορισμοί
– πρότυπα επαγγελματικά λύκεια
– θεματικά και πειραματικά δημόσια ΙΕΚ
– ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης και διαδικασιών
– απελευθέρωση του θεσμικού πλαισίου των ΑΕΙ
– αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, περισσότερη αυτονομία σε εκπαιδευτικούς, σχολεία, πανεπιστήμια.
«Ετσι» -υπογραμμίζει- «προχωρά και η αξιολόγηση, που συνιστά βασική δέσμευση της κυβέρνησης και του υπουργείου ως εργαλείο βελτίωσης της εκπαίδευσης εν συνόλω: συστηματικά, μεθοδικά, οργανωμένα, με στοχοπροσήλωση και αποτελεσματικότητα».