Ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης στη συνέντευξη που παραχώρησε στη δημόσια τηλεόραση | ERT/WebTV
Επικαιρότητα

Κεφαλογιάννης: Το μέτρο για τα ΙΧ δεν αφορά οικογένειες με παιδιά

Με... ενδεικτικό παράδειγμα την οικογένεια Σπανούλη, ο υφυπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ, ότι οι οικογένειες αποτελούν εξαίρεση στον νέο κανόνα «1+2» για τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο
Protagon Team

Ο νέος περιορισμός για τον αριθμό των επιβαινόντων στα ΙΧ –από 1+1 που ίσχυε, σε 1+2, δηλαδή δύο άτομα πλέον του οδηγού, που θα ισχύει μετά τις 4 Μαΐου– δεν αφορά τις οικογένειες με παιδιά. Αυτό διευκρίνισε σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ την Τετάρτη ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Μία οικογένεια με δύο ή τρία παιδιά, είναι επόμενο ότι δεν υπάγεται στο συγκεκριμένο κανόνα, θα μπορεί να μετακινείται με το ΙΧ της, χωρίς να κινδυνεύει με πρόστιμο, ξεκαθάρισε ο κ. Κεφαλογιάννης διαλύοντας έτσι τις ανησυχίες που είχαν εκφραστεί μετά την ανακοίνωση των νέων κανόνων μετακίνησης με αυτοκίνητο.

Μάλιστα στην παρατήρηση ότι ο διάσημος μπασκετμπολίστας του Ολυμπιακού Βασίλης Σπανούλης έχει έξι παιδιά, ο κ. Κεφαλογιάννης αστειεύτηκε λέγοντας ότι τον κ. Σπανούλη θα έπρεπε να τον επιβραβεύσουμε που είναι και πολύτεκνος.

Ο υφυπουργός Μεταφορών απάντησε και στις διαμαρτυρίες των αυτοκινητιστών ταξί για τον περιορισμό του ενός επιβάτη σε κάθε ταξί.

Ο κ. Κεφαλογιάννης επέμεινε στην αναγκαιότητά του για λόγους περιορισμού της διασποράς του κορονοϊού (από ή προς τον οδηγό του ταξί), παρ’ όλα αυτά, όπως διαβεβαίωσε, πρόκειται για μέτρο που θα επαναξιολογηθεί.

Είναι κάτι που το επανεξετάζουμε μέρα παρά μέρα, ανέφερε χαρακτηριστικά και αν μπορούμε να πάμε στη χαλάρωση του κανόνα από τις 11 Μαΐου ή αργότερα, να είστε σίγουροι πως θα το κάνουμε.

Μέχρι τότε, τόνισε, τα ταξί καθ’ υπόδειξη της επιτροπής των ειδικών παραμένει ο κανόνας ένας συν ένας, δηλαδή ο οδηγός και ένας επιβάτης.

Οσο για τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, θα διαμορφωθούν ως εξής:

Στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό, σήμερα, η συχνότητα των συρμών είναι στα 7,5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής και θα κατέβει στα 6 λεπτά.

Στο Τραμ, από τα 11 λεπτά, στόχος είναι να φθάσουμε στα 8 λεπτά στις ώρες αιχμής.

Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, από 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα, ο αριθμός τους το επόμενο διάστημα θα ανέλθει στα 1.000.

Η πύκνωση των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής, θα συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση των συχνοτήτων διέλευσης στα ενδιάμεσα διαστήματα, δηλαδή από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα.

Η χρήση των ανελκυστήρων στους σταθμούς θα απαγορεύεται, με την εξαίρεση των ατόμων με σοβαρά κινητικά προβλήματα.

Οποιος επιβάτης δεν φοράει μάσκα θα του επιβάλλεται πρόστιμο, ξεκαθάρισε ο υφυπουργός Μεταφορών, «θα υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι τόσο από την ΕΛ.ΑΣ. όσο και από άλλους ελεγκτικούς οργανισμούς».

Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης επανέλαβε την προτροπή προς του πολίτες, , τουλάχιστον το πρώτο διάστημα, να κάνουν χρήση του ΙΧ τους και να μην χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για άσκοπο λόγο.

«Πρέπει να καταλάβουμε -είπε- ότι δεν παίρνουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τουλάχιστον το πρώτο διάστημα απλώς για να κάνουμε τη βόλτα μας ή ενδεχομένως για να πάμε μία διαδρομή την οποία κανονικά δεν θα έπρεπε να κάνουμε… Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα τα παίρνουμε για απαραίτητο λόγο κυρίως δουλειά ή ιατρικό λόγο»,