Η σειρά καλλυντικών Goop Beauty μοιάζει να μην τα πηγαίνει καλά, με δεδομένο το σεξ απίλ της Πάλτροου, μιας από τις λίγες πενηντάρες του Χόλιγουντ με πρόσωπο που φαίνεται ακόμα φυσικό | CreativeProtagon / Shutterstock
Επικαιρότητα

Καταρρέει η αυτοκρατορία Goop της Γκουίνεθ Πάλτροου;

Το γνωστό brand ευεξίας σχεδιάζει να μειώσει το εργατικό δυναμικό της εταιρείας κατά 18%. Η οσκαρική αμερικανίδα ηθοποιός που έγινε επιχειρηματίας δείχνει έτοιμη να εγκαταλείψει τις αντιεπιστημονικές θεωρίες και να επιστρέψει στην υποκριτική
Protagon Team

Σε μια από τις τελευταίες αναρτήσεις της στο Instagram η Γκουίνεθ Πάλτροου κάθεται ξυπόλητη και χωρίς σουτιέν σε έναν καναπέ φορώντας ένα μπεζ νυχτικό με τιραντάκια και ασορτί ρόμπα. Η λεζάντα θα μπορούσε να είναι «Μόλις ξύπνησα», καθώς η 52χρονη ηθοποιός που έγινε επιχειρηματίας κάνει ό,τι μπορεί για να φαίνεται χαλαρή, δείχνοντας τον «πραγματικό εαυτό» της. Αντ’ αυτού γράφει: «Το πιο τέλειο κασμιρένιο σετ κασμίρι από το @falconeriofficial για φθινοπωρινή θαλπωρή».

Ωστόσο η Γκουίνεθ δεν είναι καθόλου χαλαρή σε αυτή τη φωτογραφία, παρατηρεί η Λόρα Κρέικ στην Telegraph: Είναι σε «κατάσταση» πώλησης. Και μάλιστα σε δύσκολη κατάσταση πώλησης, δεδομένης της ημιδιαφάνειας του slip dress της, το οποίο φόρεσε γνωρίζοντας ότι σίγουρα  θα προκαλούσε συζήτηση στο διαδίκτυο.

Αν κάποιος ξέρει πώς να τραβήξει την προσοχή μας, αυτή είναι η Γκουίνεθ, υπογραμμίζει η Κρέικ. Γιατί αλλιώς θα είχε λανσάρει ένα κερί με την ονομασία «This Smells Like My Vagina».

Η Γκουίνεθ Πάλτροου σε στυλ «Μόλις ξύπνησα» 

Το κερί Goop, που κυκλοφόρησε το 2020, είναι σίγουρα το πιο πολυσυζητημένο κομμάτι κεριού που κάηκε ποτέ. Συζητήθηκε περισσότερο και από τα κολπικά αυγά από νεφρίτη ή το Sex Oil της Goop, μιας εταιρείας με προϊόντα ευεξίας, που ξεκίνησε ταπεινά ως newsletter το 2008. Αλλά όλοι ήθελαν ένα κομμάτι Goop, γιατί όλοι ήθελαν να είναι λίγο πιο Γκουίνεθ, ένα πολωτικό πλάσμα, σίγουρα, λόγω της αγάπης της για εκκεντρικά προγράμματα ευεξίας (κάποτε καυχιόταν σε ένα podcast για το πώς «χρησιμοποιούσε την οζονοθεραπεία από το ορθό»), αλλά και πολύ φιλόδοξο.

Η ομορφιά της Πάλτροου –σπάνια αλλά και αρκετά φυσική– έκανε γρήγορα την Goop σημαντικό παίκτη στον απίθανο κόσμο της ευεξίας παγκοσμίως, μια αγορά η αξίας της οποίας εκτιμήθηκε πρόσφατα από την McKinsey σε 1,66 τρισ. ευρώ, με ετήσια αύξηση έως και 10%.

Αν και δεν υπάρχει έλλειψη επωνυμιών ομορφιάς, μόδας και ευεξίας που έχουν ιδρυθεί από διασημότητες, υπάρχει κάτι πολύ συγκεκριμένο στη γοητεία της Πάλτροου, την οποία οι ανταγωνιστές της αγωνίζονται να μιμηθούν. Δεν είναι τυχαίο ότι το πολυδιαφημιζόμενο lifestyle brand της Μέγκαν Μαρκλ δεν έχει  ξεκινήσει ακόμη: η Πάλτροου είναι οξυδερκής επιχειρηματίας και τρομερή αντίπαλος.

Είναι μια από τις λίγες σταρ του Χόλιγουντ των οποίων η ζωή προκαλεί γνήσια γοητεία. Μια γυναίκα με αντιφάσεις, που ατμίζει τον κόλπο της, «χωρίζει συνειδητά» με τον σύζυγό της (τον τραγουδιστή των Coldplay Κρις Μάρτιν) και στη συνέχεια κάνει το κόλπο ότι είναι κολλητή με την επόμενη (πρώην πλέον) κοπέλα του, Ντακότα Τζόνσον. Τρώει βιολογικά, αλλά εξομολογείται επίσης ότι καπνίζει περιστασιακά ένα τσιγάρο («Το να βρίσκεις την ισορροπία μεταξύ τσιγάρων και τόφου είναι αυτό που κάνει τη ζωή ενδιαφέρουσα» είχε δηλώσει το 2013 στο Harper’s Bazaar).

Αλλά αν η διάσημη Γκουίνεθ Πάλτροου είναι ιδιοφυΐα στο να «πακετάρει» και να πουλάει το lifestyle της στις μάζες, υπάρχουν ενδείξεις ότι ορισμένες από αυτές τις επιδιώξεις δεν είναι τόσο άκοπες όσο θα ήθελε να πιστεύουμε, αναφέρει η Κρέικ στην Telegraph. Πέρυσι, το κατάστημα του Goop στο Λονδίνο έκλεισε αφού έχασε περίπου 1,4 εκατ. λίρες (περίπου 1,7 εκατ. ευρώ). Τον περασμένο μήνα, το εμπορικό περιοδικό WWD ανέφερε ότι η Goop σχεδιάζει να περικόψει το 18% του εργατικού δυναμικού της, σε μια προσπάθεια αναδιάρθρωσης.

Ακόμα, η σειρά ρούχων G Label, αν και αύξησε τα έσοδά της κατά 51%, δεν φαίνεται να έχει αιχμαλωτίσει τη γυναικεία φαντασία όπως η εξαιρετικά δημοφιλής The Row των αδελφών Μέρι-Κέιτ και Ασλεϊ Ολσεν, παρά το γεγονός ότι μοιράζονται την ίδια καλόγουστη, ουδέτερη αισθητική «ήσυχης πολυτέλειας».

Η Πάλτροου φόρεσε αποφασιστικά τα ρούχα της επωνυμίας της σε όλη τη διάρκεια της δίκης της το 2023, όταν επί οκτώ ημέρες υπερασπιζόταν τον εαυτό της ενάντια σε κάποιον που αξίωνε να του καταβάλει αποζημίωση 300.000 δοαρίων μετά από ένα ατύχημα με σκι στη Γιούτα.

Η κορυφαία σειρά καλλυντικών Goop Beauty μοιάζει επίσης να μην τα πηγαίνει καλά, με δεδομένο, βεβαίως, το σεξ απίλ της Πάλτροου –μιας από τις λίγες πενηντάρες του Χόλιγουντ με πρόσωπο που φαίνεται ακόμα φυσικό, κάτι που ευθυγραμμίζεται με το ήθος της «καθαρής ομορφιάς» που η ίδια πρωθεί. Τα έσοδά της έχουν μειωθεί κατά 20% μέχρι στιγμής φέτος, σε σύγκριση με το ευνοϊκό 42% στο τέλος του 2023.

Οι γνώστες της ομορφιάς πιστεύουν ότι η Πάλτροου έχασε εστιάζοντας υπερβολικά σε εντυπωσιακά προϊόντα, αντί να προωθεί εκείνα με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αναφέρει η Κρέικ στην Telegraph. Ακόμη, τον περασμένο Οκτώβριο κυκλοφόρησε στο Target μια πιο προσιτή γκάμα, το good.clean.goop, αλλά οι πωλήσεις δεν ήταν αυτές που θα μπορούσαν να είναι. Ατυχές, δεδομένου ότι πρόσφατα η Πάλτροου δήλωσε στο Vanity Fair: «Είμαι εντελώς τρελή όταν πρόκειται για την ανάπτυξη προϊόντων. Δεν θα σταματήσω μέχρι να δημιουργήσουμε κάτι που θα είναι απίστευτο».

Μπορεί να μη σταματήσει, αλλά είναι σίγουρα πρόθυμη να κάνει ένα διάλειμμα, παρατηρεί η Κρέικ στην Telegraph. Τον Αύγουστο η Γκουίνεθ εξέπληξε την κινηματογραφική βιομηχανία ανακοινώνοντας ότι συμμετέχει στο «Marty Supreme», μια ταινία εμπνευσμένη από τον θρύλο της επιτραπέζιας αντισφαίρισης Μάρτι Ράισμαν (και σύμφωνα με το Deadline «μυθιστορηματική πρωτότυπη ταινία, και όχι βιογραφία»).

Η Πάλτροου θα παίξει στο πλευρό του Τιμοτέ Σαλαμέ, ο οποίος είχε πρωταγωνιστήσει και στο πλευρό της Ζεντάγια στο έπος επιστημονικής φαντασίας «Dune». Και εδώ είναι το κλειδί της επιστροφής της ηθοποιού-επιχειρηματία στα κινηματογραφικά πλατό μετά από πέντε χρόνια απουσίας, ο τελευταίος ρόλος της οποίας ήταν στους «Avengers: Endgame» το 2019.

Πηγή από το περιβάλλον της αποκάλυψε στην Daily Mail ότι υπέγραψε να εμφανιστεί στο «Marty Supreme» επειδή η κόρη της, Απλ, είναι ερωτευμένη με τον Σαλαμέ από τη στιγμή που τον είδε στο «Dune». Ωστόσο το να συμπρωταγωνιστήσει με τον Σαλαμέ  είναι από κάθε άποψη μια έξυπνη επιλογή για την επιστροφή της. Η νεανική βάση θαυμαστών του νεαρού γαλλοαμερικανού ηθοποιού θα τη βοηθήσει να συνδεθεί με ένα νέο κοινό.

Λίγο μετά την έναρξη της παραγωγής στη Νέα Υόρκη, οι φωτογραφίες τους σε μια σκηνή φιλιού έγιναν αμέσως viral. Είτε της λείπει το να είναι μπροστά στην κάμερα είτε όχι, η Πάλτροου αναβιώνει, λοιπόν, την κινηματογραφική καριέρα της σε μια λογική στιγμή, παρατηρεί η Κρέικ στην Telegraph. Γιατί μια επιτυχημένη ταινία θα την επαναφέρει ως σταρ του Χόλιγουντ.

Ισως, βέβαια, να γινόμαστε κυνικοί, γράφει η Κρέικ. Ισως ο πραγματικός λόγος που η Πάλτροου αναζωπυρώνει την κινηματογραφική καριέρα της να είναι οικογενειακός. Νωρίτερα φέτος, το μικρότερο παιδί της, ο Μόουζες, άφησε το σπίτι για το Πανεπιστήμιο Μπράουν, ενώ η Απλ είναι ήδη φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Βάντεμπιλντ, στο Τενεσί.

Η Πάλτροου δεν είναι η πρώτη μητέρα με ανανεωμένη ενέργεια που θα ήθελε να γεμίσει το κενό της «άδειας φωλιάς» που της άφησαν τα παιδιά της (με τον Κρις Μάρτιν) φεύγοντας για σπουδές. Σε μια πρόσφατη σειρά Q&A στα Stories της στο Instagram, ήταν ειλικρινής όταν ρωτήθηκε πώς ένιωθε ως «ελεύθερο πουλί». «Είναι πολύ διαφορετικό», έγραψε, «έχω κύματα θλίψης και λύπης, και επίσης ξαναέρχομαι σε επαφή με εκείνο το κομμάτι του εαυτού μου που δεν το είχε νιώσει από τότε που ήμουν στα 20 μου, πριν κάνω παιδιά». Είπε επίσης ότι είχε πλέον «λίγο περισσότερο χώρο και φαντασία».

Αυτό που ίσως να θέλει να κάνει με όλον αυτόν τον νέο χώρο και τη φαντασία είναι να επιστρέψει στις ρίζες της, σε ό,τι την έκανε διάσημη εξαρχής. Πιθανότατα, λοιπόν, θα ακολουθήσει μια νέα επιτυχημένη ταινία και μια ανανεωμένη σειρά ομορφιάς. Ισως, μάλιστα, να ήρθε η ώρα να εγκαταλείψει τις αντιεπιστημονικές θεωρίες ευεξίας και να επιβληθεί και πάλι ως βασίλισσα του Χόλιγουντ.

Ωστόσο, όταν η δημοσιογράφος της Telegraph τής ζήτησε ένα σχόλιο, η Goop επανέλαβε τα περί δύναμης των επιχειρήσεων ομορφιάς και μόδας.