Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής | Intimenews/ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Επικαιρότητα

Καραμανλής κατά συνδικαλιστών Μετρό: Η κυβέρνηση δεν θα ανεχθεί νταβατζιλίκια και εκβιασμούς

Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην αιφνιδιαστική στάση εργασίας, ενώ επέρριψε ευθύνες και στην προηγούμενη διοίκηση του φορέα για την αδιαφορία που επέδειξε ακόμα και για τους νέους σταθμούς προς τον Πειραιά
Protagon Team

Η κληρονομιά της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στην κατάσταση του Μετρό είναι ορατή καθημερινά. Η αιφνιδιαστική στάση εργασίας των υπαλλήλων, σε μια ακόμα άσκηση «συνδικαλιστικής γυμναστικής», προκάλεσε για μία ακόμη φορά αφόρητα προβλήματα στην πρωτεύουσα, με μποτιλιάρισμα και ταλαιπωρία, και κυρίως ανέδειξε την ανάγκη να υπάρξει ένα νέο μοντέλο. Σε όλα αυτά αναφέρθηκε στη συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ το πρωί της Τρίτης, ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Διότι δεν είναι μόνο οι συνδικαλιστές και συγκεκριμένα 21 άτομα που κρατούν σε ομηρία 1.500.000 πολίτες, όπως είπε χαρακτηριστικά. Κραυγαλέα περίπτωση της εγκατάλειψης ή της αδιαφορίας των προηγούμενων υπευθύνων του κολοσσιαίου έργο του Μετρό της πρωτεύουσας είναι, όπως είπε ο υπουργός, αυτή των καινούριων σταθμών προς τον Πειραιά: είναι έτοιμοι, αλλά η προηγούμενη διοίκηση δεν είχε μεριμνήσει ώστε να είναι συμβατοί με το νέο σύστημα εισιτηρίων!

«Αυτό σημαίνει ότι θα έμπαινες στο σταθμό του Συντάγματος και δεν θα μπορούσες να βγεις στον σταθμό του Πειραιά», είπε ο κ. Καραμανλής.

Οσον αφορά στη στάση εργασίας, ο υπουργός έκανε λόγο για «νταβατζιλίκια και εκβιασμούς» τα οποία η κυβέρνηση «δεν θα ανεχθεί άλλο».

«Δεν γίνεται να μας ειδοποιούν χθες στις 6 το απόγευμα ότι θα κάνουν στάση εργασίας όταν η κυβέρνηση έχει δείξει ευαισθησία στα  μισθολογικά τους και ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ τους κρατούσε σε ομηρία», παραπονέθηκε ο κ. Καραμανλής.

Ο ίδιος προανήγγειλε ακόμη νομοθετική ρύθμιση αντιμετώπισης τέτοιων συνδικαλιστικών «δράσεων» και διεμήνυσε ότι «θα πάμε σκληρά». Εξήγησε δε ότι σκοπός είναι να θεσμοθετηθεί προσωπικό ασφαλείας, το οποίο θα λειτουργεί τους συρμούς και θα εξυπηρετεί όσο γίνεται το επιβατικό κοινό τις ημέρες της απεργίας, όπως γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Ο υπουργός τόνισε ότι «21 άνθρωποι που βρίσκονται σε διοικητικές θέσεις κρατάνε σε ομηρία 1.500.000 πολίτες». Ο υπουργός  εξήγησε ότι οι συγκεκριμένοι 21 είχαν προσληφθεί για τα εκδοτήρια, αλλά με κάποιο τρόπο, επί προηγούμενης διοίκησης, μεταφέρθηκαν σε διοικητικές θέσεις. Οταν δόθηκε εντολή στη γενική διεύθυνση λειτουργίας να επανατοποθετηθούν οι συγκεκριμένοι σε θέσεις εκδοτών, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών προκήρυξε αιφνιδιαστικά τη στάση εργασίας.

Οταν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αναφέρθηκε στον κ. Καραμανλή το αίτημα του ΣΕΛΜΑ για 700 προσλήψεις, εμφανίστηκε επί της αρχής θετικός αλλά προειδοποίησε ότι αυτοί οι 700 δεν θα βρεθούν ξαφνικά σε διοικητικά πόστα: «Αυτό το γαϊτανάκι θα τελειώσει», είπε χαρακτηριστικά.

Από το υπουργείο Μεταφορών άφησαν να εννοηθεί ότι στο θέμα της αναδιάταξης του προσωπικού υπήρξαν πιέσεις που προέρχονται και από το εσωτερικό της ΝΔ (!) αλλά σε αυτό ο κ. Καραμανλής είναι ανυποχώρητος.

Το θέμα ήταν η μετακίνηση 21 εργαζομένων στα εκδοτήρια διότι υπάρχει πρόβλημα. Από το υπουργείο εξηγούν πως ενώ το 2013-14, σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, πάνω από 250 άτομα είχαν επιστρέψει στις θέσεις εκδοτών και ελεγκτών εισιτήριων και οι εισπράξεις ήταν στα 220 εκατ. ευρώ, σήμερα πάρα την έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτήριου, οι αντίστοιχες εισπράξεις είναι 150 εκατ. ευρώ. Είναι προφανές ότι η πτώση οφείλεται και στην απουσία προσωπικού από τα εκδοτήρια και στους ελέγχους.

Νωρίτερα, σε δηλώσεις του στον ΘΕΜΑ 104,6 ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών, Σπύρος Ρεβύθης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις  «εάν συνεχιστεί το ίδιο πράγμα να πληρώνουν το μάρμαρο οι εργαζόμενοι».

Οι εργαζόμενοι είχαν ζητήσει από τη διοίκηση να καλύψει τα κενά, είπε ακόμη και πρόσθεσε ότι «είμαστε μείον 700 άτομα από το οργανόγραμμα».

Είναι πολύ ενδιαφέρον ότι οι εργαζόμενοι στο Μετρό είναι από τους πλέον ευνοημένους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, και όμως την απεργία και τη στάση εργασίας την έχουν έτοιμη.

Οπως αναφέρει το economistas.gr, οι παροχές των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ είναι πολύ καλύτερες συγκριτικά με αυτές των περισσοτέρων εργαζομένων στις ΔΕΚΟ και τον στενό δημόσιο τομέα.

Gια τους εργαζομένους στη ΣΤΑΣΥ, προβλέπεται πέραν των αδειών που δικαιούνται από τον νόμο, να έχουν τη δυνατότητα να λάβουν επιπλέον περισσότερες από 30 ημέρες αδείας κατ’ έτος.

Προβλέπεται η χορήγηση πέντε ημερών γονικής άδειας για κάθε παιδί στους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ, ενώ στον ιδιωτικό τομέα είναι τέσσερις. Επίσης προβλέπεται άδεια τριών ημερών για αιμοδοσία και τεσσάρων ημερών για δότες αιμοπεταλίων. Ένας εργαζόμενος μπορεί παράλληλα να δώσει τέσσερις φορές το χρόνο αίμα και άλλες τόσες αιμοπετάλια, κάτι που ισοδυναμεί δηλαδή με επιπλέον 28 ημέρες αδείας ετησίως.

Για όσους εργάζονται με κυλιόμενο ωράριο σε μόνιμη βάση δικαιούνται επιπλέον δύο ημερών αδείας το χρόνο, ενώ όσοι έχουν συμπληρώσει 23 χρόνια υπηρεσίας στην εταιρεία λαμβάνουν επιπλέον ακόμα μία ημέρα αδείας. Επιπρόσθετα, όσοι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ αποφασίσουν να ξεκινήσουν σπουδές δικαιούνται 10 ημέρες άδεια επιπλέον κατ’ έτος, ενώ υπάρχει και η λεγόμενη άδεια μακράς υπηρεσίας. Η τελευταία ανέρχεται σε τρεις επιπλέον ημέρες τον χρόνο και λαμβάνεται από όσους έχουν υπερβεί τα 25 έτη εργασίας στην εταιρεία.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως στις παροχές των εργαζομένων περιλαμβάνεται επίσης και μηνιαίο βρεφονηπιακό επίδομα ύψους 340 ευρώ ανά παιδί, σπουδαστικό επίδομα 800 ευρώ ετησίως για φοιτητές εκτός Αττικής, καθώς και ένα ημερήσιο κουπόνι 5 ευρώ για αγορές σε σούπερ μάρκετ.