Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής στη Βουλή | Intime/ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Επικαιρότητα

Καραμανλής: Για πρώτη φορά εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ

Το έργο, το οποίο ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών για την Κρήτη, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα, τόνισε ο υπουργός Υποδομών για το μεγαλύτερο οδικό έργο που εκτελείται στην ΕΕ αυτή την εποχή
Protagon Team

Πλήρως εξασφαλισμένη, εν μέρει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης, είναι η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του έργου «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης», διαβεβαίωσε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Βαρδάκη, που επισήμανε ότι «η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση αυτού του πολύ σημαντικού έργου στην Κρήτη θυμίζει «γεφύρι της ‘Αρτας», ο υπουργός τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση».

Για πρώτη φορά, συνέχισε ο κ. Καραμανλής, «εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή τού Δημοσίου για το έργο αυτό, ύψους 427 εκατ. ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο, το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα».

Πρόσθεσε ότι «το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Έχουμε 427 εκατ. τα οποία θα πάνε στο συγκεκριμένο έργο».

Σχετικά με το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, ενώ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, τόνισε ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα και έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο υπουργείο.

Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιομέτρων, ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, σημειώνοντας ότι, η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.

«Πήραμε ένα έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα, χωρίς χάραξη, και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά. Κάναμε περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Τα έχουμε κάνει όλα βήμα-βήμα, κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια. Τώρα γίνονται πραγματικότητα όλη η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», υπογράμμισε.

Τέλος, ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ «έργο πνοής» και τόνισε ότι «είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

«Περιμένουμε τις τελικές εγκρίσεις ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Η Β’ φάση του διαγωνισμού του ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα είναι γεγονός. Δεν γκρεμίζουμε ό,τι βρήκαμε. Συνεχίζουμε και χτίζουμε», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.