Μητέρα με τον γιο της ψωνίζουν σε μεγάλο «παιχνιδάδικο» | REUTERS/Eric Gaillard
Επικαιρότητα

Καλιφόρνια: Δημιουργούνται τμήματα «ουδέτερου φύλου» στα καταστήματα παιχνιδιών

Η πολιτεία ψήφισε νόμο που υποχρεώνει τις επιχειρήσεις με περισσότερους από 500 εργαζόμενους να μην βάζουν ετικέτες οι οποίες θεωρείται ότι διαιωνίζουν «επιβλαβή και απαρχαιωμένα» έμφυλα στερεότυπα στα παιχνίδια
Protagon Team

Τμήμα με παιχνίδια «ουδέτερου φύλου» θα έχουν πλέον τα πολυκαταστήματα παιχνιδιών στην Καλιφόρνια, μετά την ψήφιση νόμου εναντίον των στερεότυπων που βρίσκουν οι πελάτες στις περισσότερες επιχειρήσεις του είδους με διαφορετικά είδη για κορίτσια και αγόρια.

Ο νόμος ψηφίστηκε από τη βουλή της Καλιφόρνιας και επικυρώθηκε από τον κυβερνήτη Γκάβιν Νιούσομ μετά από δύο αποτυχημένες απόπειρες τα τελευταία χρόνια. Στόχος του νόμου είναι «να μην ενισχύονται επιβλαβή και απαρχαιωμένα στερεότυπα».

Ο νόμος αφορά καταστήματα με περισσότερους από 500 εργαζόμενους και ορίζει ότι πρέπει να διαθέτουν ένα τμήμα «ουδέτερου φύλου» με «αρκετά» είδη, ακόμα και αν παραδοσιακά έχουν συσχετιστεί περισσότερο κορίτσια ή αγόρια. Μάλιστα, δεν θα περιέχει μόνο παιχνίδια, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής.

Ορισμένοι Ρεπουμπλικάνοι προσπάθησαν να τον μπλοκάρουν, λέγοντας ότι δεν είναι δυνατόν η πολιτεία να υποδεικνύει στους γονείς πώς να κάνουν τα ψώνια για τα παιδιά τους, όμως οι Δημοκρατικοί επέμειναν και τελικά πέρασαν το νομοσχέδιο.

«Πρέπει να σταματήσουμε να στιγματίζουμε το τι είναι αποδεκτό για τα φύλα και να αφήσουμε τα παιδιά να είναι παιδιά», είπε ο Εβαν Λόου, Δημοκρατικός από το Σαν Χοσέ, που έγραψε το νομοσχέδιο. «Ελπίζω ότι με αυτόν τον νόμο, επιχειρήσεις σε όλη την Καλιφόρνια και τις ΗΠΑ θα σταματήσουν να ενισχύουν επιβλαβή και απαρχαιωμένα στερεότυπα».

Ο Λόου είπε ότι εμπνεύστηκε από την δεκάχρονη κόρη ενός συνεργάτη του, η οποία αναρωτήθηκε γιατί κάποια πράγματα σε κατάστημα παιχνιδιών ήταν «μόνο για αγόρια».

Πρόσφατα, κάτι αντίστοιχο αποφάσισε η εταιρεία Lego, η οποία παραδοσιακά είχε μεγαλύτερη απήχηση στα αγόρια επειδή, όπως έδειξε μεγάλη έρευνα, οι γονείς ενθαρρύνουν περισσότερο τα αγόρια τους παρά τα κορίτσια τους να παίξουν με τα διάσημα τουβλάκια. Η δανέζικη εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει δράση για να καταργήσει τα έμφυλα στερεότυπα στα προϊόντα της, όταν είδε τα αποτελέσματα μίας ακόμα έρευνας, που αποκάλυψε ότι το 71% των αγοριών δεν παίζουν με παιχνίδια που θεωρούνται «κοριτσίστικα», παρόλο που το θέλουν, γιατί φοβούνται ότι θα τα κοροϊδεύουν οι φίλοι τους.

Η Lego είπε ότι από εδώ και πέρα θα είναι πιο «συμπεριληπτική» και θα φροντίσει« να μην περιορίζονται οι δημιουργικές ικανότητες των παιδιών από τα έμφυλα στερεότυπα».