Αφορμή πολιτικής αντιπαράθεσης αποτέλεσε το σχόλιο καταναλωτή στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 το πρωί της περασμένης Τετάρτης –στην πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού»– για τις πρώτες του εντυπώσεις από την εφαρμογή του μέτρου συγκράτησης των τιμών.
Το γλαφυρό σχόλιο περί «καπαμά» αναφορικά με το «καλάθι του νοικοκυριού» έγινε πρώτο trend στο Twitter και την Πέμπτη αξιοποιήθηκε αναλόγως από τον γενικό γραμματέα της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα, ο οποίος σε δηλώσεις του στο ίδιο κανάλι, ειρωνεύτηκε την αποτελεσματικότητα της παρέμβασης του υπουργείου Ανάπτυξης στην αγορά.
«Τα είπε πολύ γλαφυρά στην εκπομπή σας ο καταναλωτής που κάνατε ρεπορτάζ, μάθαμε από τι υλικό είναι φτιαγμένος τελικά ο καπαμάς σχετικά με το καλάθι», ανέφερε με νόημα ο κ. Κουτσούμπας και την Παρασκευή ήρθε η απάντηση από τον ίδιο τον υπουργό Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη, κατά τη διάρκεια νέας «αυτοψίας» που πραγματοποίησε σε σούπερ μάρκετ για την εφαρμογή του «καλαθιού».
«Το “καλάθι” πάει πάρα πολύ καλά. Να το πω λαϊκά, έχει ξεπουλήσει, δεν προλαβαίνουν να γεμίζουν τα ράφια από τα προϊόντα του καλαθιού, που πάει να πει ότι ο κόσμος –παρά το ότι κάποιοι θα ασκήσουν κριτική και θα πουν τον καπαμά τους– το αγοράζει», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, για να συμπληρώσει σε δηκτικό ύφος:
«Διότι ωραίο είναι να λέμε κάνα αστείο κ. Κουτσούμπα για τον καπαμά γιατί τον είδα χθες στον Παπαδάκη που μου έκανε μια ωραία αναφορά τον σεβαστό κ. γ.γ. του ΚΚΕ, αλλά να ξέρει ότι στη Σοβιετική Ενωση που του αρέσει, τα ράφια στα σούπερ μάρκετ ήταν άδεια, εδώ τα ράφια είναι γεμάτα».
Σύμφωνα μάλιστα με τον υπουργό Ανάπτυξης, δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης και Α-Β Βασιλόπουλος) έστειλαν την Πέμπτη στο e-katanalotis.gov.gr νέες χαμηλότερες από τις προχθεσινές τιμές, σε μία σειρά προϊόντων από το «καλάθι του νοικοκυριού». «Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ήδη», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.