Tον «Σπορέα» του Βαν Γκογκ, ένα έργο που χρονολογείται από το 1888 και το οποίο βρισκόταν στο μέγαρο Μποναπάρτε της Ρώμης, στο πλαίσιο μιας έκθεσης αφιερωμένης στον ολλανδό ζωγράφο του 19ου αιώνα, στοχοθέτησαν σε ένα ακόμη «χτύπημά» τους ακτιβιστές για το κλίμα, περιλούζοντας τον με σούπα.
Ο πίνακας, ο οποίος εικονίζει έναν χωρικό να σπέρνει το χωράφι του, με έναν τεράστιο ήλιο στο φόντο, δεν υπέστη ζημιές, καθώς προτατευόταν από τζάμι.
Η ενέργεια καταδικάστηκε αμέσως από το υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας. «Η επίθεση στην τέχνη είναι μια απεχθής ενέργεια, που καταδικάζεται κατηγορηματικά. Ο πολιτισμός, που είναι η βάση της ταυτότητας μας, πρέπει να προστατεύεται και ασφαλώς, να μη χρησιμοποιείται ως μεγάφωνο για άλλες μορφές διαμαρτυρίας», ανέφερε στην ανακοίνωσή του ο υπουργός Πολιτισμού Τζενάρο Σαντζουλιάνο.
Σύμφωνα με την ομάδα προάσπισης του κλίματος «Last Generation» (Τελευταία Γενιά), η ενέργεια αυτή ήταν «μια κραυγή απελπισίας» που δεν μπορεί να εξισωθεί με βανδαλισμό.
Η ομάδα προειδοποίησε ότι οι «μη βίαιες ενέργειες» θα συνεχιστούν «έως ότου οι πολίτες να λάβουν απαντήσεις από τις κυβερνήσεις τους στο αίτημά μας να διακοπεί η χρήση φυσικού αερίου και άνθρακα» και να γίνουν επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Σε ένα βίντεο που τραβήχτηκε στον χώρο της έκθεσης διακρίνονται δυο νεαρές γυναίκες να πετούν κάποιο υγρό προς τον πίνακα, μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Μια τρίτη ακτιβίστρια ενώθηκε κατόπιν μαζί τους και όλες τους κόλλησαν τα χέρια τους στον τοίχο, ενώ οι επισκέπτες της έκθεσης τις αποδοκίμαζαν.
Στις αρχές του μήνα, δυο μέλη της ίδιας ομάδας έριξαν πουρέ πατάτας σε έναν πίνακα του Κλοντ Μονέ στο μουσείο Μπαρμπερίνι του Πότσδαμ, στη Γερμανία.
Aκτιβιστές κόλλησαν στο τζάμι που προστατεύει το «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» του Γιοχάνες Βερμέερ σε μουσείο της Ολλανδίας, ενώ άλλοι έριξαν σούπα στον πίνακα «Ηλιοτρόπια» του Βαν Γκογκ, στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.
Ο «Σπορέας» είναι ένα από τα 50 έργα του Βαν Γκογκ που δάνεισε το ολλανδικό Μουσείο Κρέλερ Μίλερ στην Ιταλία για αυτή την έκθεση, η οποία άνοιξε για το κοινό στις 8 Οκτωβρίου, στη Ρώμη.