Επικαιρότητα

Ιστορίες πολιτικής ελαφρότητας #429

Ο Σταθάκης «τρώει» τον Δρίτσα από τον Πειραιά; / Ο Γεωργιάδης συνέκρινε το ανθρώπινο λάθος των Τεμπών με αυτό στην τραγωδία του διαστημικού λεωφορείου «Challenger»
Protagon Team

Ο Σταθάκης «τρώει» τον Δρίτσα από τον Πειραιά;

H θριαμβευτική επιστροφή του Παύλου Πολάκη στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί να έλυσε το εσωκομματικό-ιδεολογικό-υπαρξιακό πρόβλημα της Κουμουνδούρου, όμως δεν έλυσε το οργανωτικό πρόβλημα στα Χανιά: Αφού επέστρεψε ο κ. Πολάκης τι θα γίνει με τον πρώην υπουργό και πρώην βουλευτή Χανίων Γιώργο Σταθάκη;

 

Επιθυμία του αρχηγού Αλέξη Τσίπρα, είναι ο κ. Σταθάκης να επιστρέψει στη Βουλή καθώς δίνει κάποιο ακαδημαϊκό allure στο μεξικανικό στράτευμα του ΣΥΡΙΖΑ, όμως στα Χανιά το πιθανότερο είναι να εκλεγεί ένας βουλευτής και αυτός θα είναι ο δημοφιλής Σφακιανός. Η «λύση» είναι να μετακομίσει ο κ. Σταθάκης στην Α’ Πειραιώς, όπως αποκάλυψαν «Τα Νέα». Μόνο που αυτό δημιουργεί άλλες καραμπόλες.

 

Το παρασκήνιο το αποκάλυψε, με το χαρακτηριστικό του στιλ, ο Γιώργος Παπαχρήστος στην στήλη «Στίγμα»:

 

«Τίποτε δεν είναι εύκολο σε αυτή τη ζωή – και ας φαίνεται. Να, πάρτε παράδειγμα την υπόθεση του “πολλά βαρύ και όχι” Πολάκη. Εστειλε την επιστολή (που ακόμη να μάθουμε ποιος του την έγραψε) με τις συγγνώμες κι άλλα θύματα, που λέει κι ο τεράστιος Πασχάλης Τερζής, ο αρχηγός τον επανατοποθέτησε στο ψηφοδέλτιο, μη χάσουν τα Χανιά βελόνι, και το πρόβλημα παρουσιάστηκε ξαφνικά. Βασικά ανέκυψε “δόξη και τιμή”. Ορθιο. Και σοβαρό. Και απαιτεί λύση. Αμεση. Διότι επανέρχεται στα Χανιά ο Πολάκης, αλλά τι κάνεις με τον Γιώργο Σταθάκη, τον οποίο θέλεις, σώνει και καλά, να τον έχεις στην επόμενη Βουλή; Και οι δύο δεν χωράνε, ένας θα εκλεγεί στα Χανιά, κι αυτός θα είναι ο Πολάκης. Οχι ο σοβαρός Σταθάκης.

 

»Επειδή ο άλλος έχει στήσει από χρόνια το “μαγαζί” και βοηθούντος και του Facebook το έχει κάνει πλέον “γωνία”. Είναι ακούνητος. Οπότε, κάτι πρέπει να κάνεις με τον Σταθάκη, κρίμα είναι να μείνει δεύτερη φορά εκτός Βουλής. Δεδομένου ότι το θέμα με απασχόλησε χθες, παρότι προσωπικές σχέσεις δεν διαθέτω μεν με τον κ. Σταθάκη – πέρα από μια «καλημέρα» ορισμένες φορές που ερχόταν στο Da Capo -, αλλά ενδιαφέρομαι γενικώς για τη βελτίωση της ποιότητας του κοινοβουλίου, αποφάσισα να έρθω σε επαφή με τον άνθρωπό μου στην Κουμουνδούρου. Ο καλός αυτός άνθρωπος με ενημέρωσε λοιπόν ότι βρέθηκε “μια, κάποια, λύση” για τον κύριο Σταθάκη, την οποία μπορεί να συνοψίσω σε μία λέξη: “μετακινείται”.

 

»Συγκεκριμένα, μετακινείται στο ψηφοδέλτιο της Α’ Πειραιά και η μετακίνηση αυτή ενδεχομένως να σημάνει και την αποστρατεία του μπαρμπα-Θοδωρή (Δρίτσα) του “μπαρουτοκαπνισμένου”. Δεν γνωρίζω πώς θα το εκλάβει αυτός ο τελευταίος, διότι έχει ήδη ανακοινωθεί (όπως και η σύζυγός του κυρία Τασία Χριστοδουλοπούλου στην Α’ Αθηνών), αλλά τα πράγματα – με διαβεβαίωσε ο δικός μου – είναι όπως μου τα μετέφερε.

 

»Αν υποψιαστώ ότι θα ανοίξει άλλο μέτωπο στον Πειραιά εξαιτίας του Πολάκη, θα στενοχωρηθώ ιδιαίτερα. Το επισημαίνω».

 

Ο Γεωργιάδης συνέκρινε το ανθρώπινο λάθος των Τεμπών με αυτό στην τραγωδία του διαστημικού λεωφορείου «Challenger»

Ο Αδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Ανάπτυξης και αντιπρόεδρος της ΝΔ, βγήκε για μία ακόμη φορά στα κανάλια για να υπερασπιστεί την κυβέρνηση στην υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών –εδώ που τα λέμε είναι από τους λίγους υπουργούς που το κάνουν και έχει ένα δίκιο που γκρινιάζει για τους «εξαφανισμένους» (βλέπε προηγούμενη Βαβέλ εδώ).

 

Αλλά μάλλον κάπου έχει κουραστεί να το κάνει πια και έχει εξαντλήσει το ρεπερτόριό του. Το πρωί της Τρίτης βγήκε στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1, απέναντι στον Νίκο Φίλη, βουλευτή Α’ Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ και ένα δημοσιογραφικό πάνελ –δεν το λες και τόσο εχθρικό το περιβάλλον, ακόμα και ο πρώην υπ. Παιδείας ήταν μάλλον συγκρατημένος.

 

Ομως, ο κ. Γεωργιάδης στην προσπάθεια να εδραιώσει ακόμα περισσότερο το επιχείρημα περί «ανθρώπινου λάθους» για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου, έκανε ένα βήμα παραπέρα και για την ακρίβεια ένα βήμα προς το Διάστημα: συνέδεσε τα Τέμπη με την τραγωδία του διαστημικού λεωφορείου «Challenger» το 1986.

 

Είπε ο κ. Γεωργιάδης: «Οσα συστήματα και να έχεις στη ζωή αυτή, όλα στο τέλος καταλήγουν στον άνθρωπο (…) εδώ έχουμε τον ορισμό του ανθρωπίνου λάθους. Οχι του ανθρωπίνου λάθους. Των ανθρωπίνων λαθών. Όταν εξερράγη το “Challenger” της NASA που έκανε δισεκατομμύρια και έκαναν έρευνα γιατί εξερράγη, έκριναν ότι εξερράγη γιατί ένας εργάτης δεν είχε σφίξει μια βίδα. Τι θα πει αυτό ότι επειδή έδωσαν δισεκατομμύρια δεν μπορεί να γίνει ανθρώπινο λάθος; Σταματήστε τον λαϊκισμό!»

 

Μετά από λίγη ώρα –αφού προφανώς το έκανε Google– ο κ. Φίλης έσπευσε να διορθώσει τον υπουργό Ανάπτυξης. Με ανάρτησή του στο Facebook, ανέφερε:

 

«Το δυστύχημα με το “Challenger” δεν οφειλόταν σε κανέναν εργάτη (!) και καμία λασκαρισμένη βίδα. Ακριβώς επειδή υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας, όπου κάθε ανθρώπινη ενέργεια ελεγχόταν σε πολλά επίπεδα. Διαστημικό όχημα ήταν -όχι πατίνι, όπως νομίζει μάλλον ο κ. Γεωργιάδης. Οφειλόταν, το δυστύχημα, σε μια σειρά δακτυλιδιών που δεν εξασφάλισαν την προβλεπόμενη στεγανότητα σε συνθήκες πολύ χαμηλής θερμοκρασίας. Ήταν μια σοβαρή συστημική αστοχία, στην οποία είχαν συμβάλλει πολλοί άνθρωποι σε πολλές διαφορετικές θέσεις, συνθήκες και περιόδους, σε συνδυασμό με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες εκείνο το πρωί της 28ης Ιανουαρίου 1986. Και προέκυψε τελικά, το δυστύχημα, ακριβώς επειδή αγνοήθηκαν οι προειδοποιήσεις μηχανικών για τα συγκεκριμένα δακτυλίδια -αυτό είναι η μοναδική αναλογία με τα Τέμπη, όπου αγνοήθηκαν οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ. Τις θυμάται ο κ. Γεωργιάδης;»