Επικαιρότητα

Ιστορίες πολιτικής ελαφρότητας #271

Ο Αδωνις λέει ότι πολεμούν τον Μπακογιάννη επειδή ο Ρουβάς δεν είναι αριστερός! / Δεν θα είναι υποψήφιος στις εκλογές ο Αβραμόπουλος; / Ο Τσακαλώτος εξηγεί τι έχει στο «κόκκινο σακίδιο» και μιλά για τους UB40 / Ο Κικίλιας λανσάρει καμπάνια για χειμερινό τουρισμό ενώ η Ομικρον σαρώνει
Protagon Team

Ο Αδωνις λέει ότι πολεμούν τον Μπακογιάννη επειδή ο Ρουβάς δεν είναι αριστερός!

Τα της υπόθεσης «ο Δήμος Αθηναίων δίνει 215.000 ευρώ για 17 λεπτά του Σάκη Ρουβά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς στον Λυκαβηττό» θα τα μάθατε.

 

Αν όχι, και με λίγα λόγια, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης εγκαλείται από την αντιπολίτευση όχι τόσο για τη 90s αισθητική ενός σόου-ρεβεγιόν με δημοφιλή καλλιτέχνη του πενταγράμμου και των ριάλιτι, αλλά για το γεγονός ότι το όλο δρώμενο θα κοστίσει 215.000 ευρώ με τον τραγουδιστή να εμφανίζεται 17 λεπτά. Παρά το εντυπωσιακό ύψος του κόστους της όλης εκδήλωσης, ο δήμαρχος Αθηναίων ουσιαστικά δεν ασχολήθηκε ούτε για να απαντήσει.

 

«Οι διαμαρτυρίες για τον στολισμό της Αθήνας και το κόστος της Πρωτοχρονιάτικης γιορτής είναι κάτι σαν τα κάλαντα. Έθιμο των ημερών. Κάθε χρόνο τα ίδια…» έγραψε απαξιωτικά σε σχετική ανάρτησή του στο Facebook, ο κ. Μπακογιάννης.

 

Αλλωστε ο δήμαρχος έχει έναν μεγάλο υποστηρικτή. Τον Αδωνι Γεωργιάδη, υπουργό Ανάπτυξης, ο οποίος μάλιστα ανακάλυψε την αιτία των επικρίσεων: ότι ο κ. Ρουβάς δεν είναι… αριστερός!

 

Σε ανάρτησή του –πού αλλού;– στο Twitter, ο κ. Γεωργιάδης έσπευσε να δηλώσει υποστηρικτής του κ. Μπακογιάννη και να καταγγείλει ότι η όλη υπόθεση κατά του δημάρχου γίνεται μόνο επειδή ο κ. Ρουβάς «δεν είναι της γνωστής παρέας της Αριστεράς».

 

Ακολουθεί η ανάρτηση (απολαύστε υπεύθυνα):

Δεν θα είναι υποψήφιος στις εκλογές ο Δημήτρης Αβραμόπουλος;

Μια που πιάσαμε τα της δημαρχίας της Αθήνας, να πούμε κάτι που αφορά έναν από τους πλέον δημοφιλείς δημάρχους της πρωτεύουσας, τον Δημήτρη Αβραμόπουλο (1994-2002).

 

Από την ημέρα που ο κ. Αβραμόπουλος, πρώην δήμαρχος, πρώην υπουργός, πρώην βουλευτής, διεκδικητής κάποτε της αρχηγίας της ΝΔ και βεβαίως πρόεδρος του βραχύβιου κόμματος ΚΕΠ, επέστρεψε από τις Βρυξέλλες, μετά την πενταετή θητεία του ως επίτροπος Μετανάστευσης, το αν και πού θα συνεχίσει τη σπουδαία πολιτική καριέρα του αποτέλεσε το αγαπημένο θέμα συζήτησης στη γαλάζια πολυκατοικία.

 

Το είχε ανοίξει ο ίδιος άλλωστε, πέρυσι τον Ιανουάριο, όταν ανακοίνωσε από τηλεοράσεως ότι θα πολιτευτεί με τη ΝΔ στην Α’ Αθήνας, προεξοφλώντας σχετική απόφαση του προέδρου του κόμματος, Κυριάκου Μητσοτάκη.

 

Φαίνεται όμως ότι στο μεσοδιάστημα, κάτι άλλαξε. Και όπως έγραψε η «Καθημερινή», οι πιθανότητες είναι τώρα ο κ. Αβραμόπουλος να μην είναι υποψήφιος κάπου που θα απαιτείται σταυρός προτίμησης, ούτε δηλαδή στην Α’ Αθήνας, ούτε και στην Ηλεία ή στην Αρκαδία απ’ όπου κατάγεται.

 

Εγραψε συγκεκριμένα το πάντα καλά πληροφορημένο «Θεωρείο»:

 

«Μιας και ο λόγος για υποψηφιότητες, να σας πω για ένα ακόμα πρόσωπο για το οποίο έχουν ακουστεί πολλά σενάρια. Αναφέρομαι στον Δ. Αβραμόπουλο. Ο πρώην υπουργός και επίτροπος έχει ακουστεί πως θα επανέλθει στην Α΄ Αθήνας, που είναι και το εκλογικό του “σπίτι”, ενώ έχουν υπάρξει σενάρια ακόμα και για την Αρκαδία και την Ηλεία, τις δύο ιδιαίτερες πατρίδες του. Αν έπρεπε να ποντάρω κάπου, θα σας έλεγα πως ο Αβραμόπουλος δεν θα διεκδικήσει πουθενά ξανά τον σταυρό, έπειτα από τόσο μεγάλη πολιτική καριέρα. Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, πως ο πρώην επίτροπος εγκαταλείπει την πολιτική, καθώς ο δημόσιος βίος δεν είναι μόνο για όσους διεκδικούν σταυρό».

Ο Τσακαλώτος εξηγεί τι έχει στο «κόκκινο σακίδιο» και μιλά για τους UB40

 

Εκτός από οικονομολόγος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Οικονομικών, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος είναι και συγγραφέας –πρόσφατα κυκλοφόρησε το «Στο κόκκινο σακίδιο: Πολιτικό ημερολόγιο και άλλα κείμενα» (εκδ. Πόλις), που είναι αυτό που λέει ο τίτλος, ένα πολιτικό ημερολόγιο και προβληματισμοί του ριζοσπάστη πανεπιστημιακού-πολιτικού με μια δόση σαρκασμού, καθώς υπάρχει η μνεία στο περίφημο κόκκινο σακίδιο με το οποίο κυκλοφορεί.

 

Στο πλαίσιο της προώθησης του βιβλίου, ο κ. Τσακαλώτος έδωσε μια σειρά από συνεντεύξεις, με πιο ενδιαφέρουσα αυτή στην κρατική ΕΡΑ, στην εκπομπή «Απολύτως σχετικό» με του Ανδρέα Παπασταματίου.

 

Σε αυτήν παραδέχτηκε ότι τίτλος του βιβλίου έχει μεν επικοινωνιακό χαρακτήρα –καθώς το σακίδιο υπήρξε και παραμένει σήμα κατατεθέν του– όμως εξήγησε ότι είναι και μία προσπάθεια να συνδεθεί με την Αριστερά και με την προοπτική ότι μέσα στο κόκκινο σακίδιο, υπάρχουν ιδέες, προτάσεις, αμφισβητήσεις, ανησυχίες για το μέλλον. «Πιστεύω ότι είμαστε σ’ έναν άλλον κόσμο απ’ ό,τι ήμασταν πριν δέκα χρόνια», ήταν η παρατήρησή του που μάλλον θα πρέπει να απασχολήσει και τους ομόσταυλούς του στον ΣΥΡΙΖΑ που νομίζουν ότι θα επανακαταλάβουν την εξουσία με τις συνταγές του 2012.

 

Ασφαλώς δεν εγκατέλειψε το αγγλοσαξονικό του χιούμορ. «Είμαι οικονομολόγος που θεωρώ ότι τα οικονομικά είναι πολύ σοβαρά για να τα αφήσουμε στους οικονομολόγους. Στο βιβλίο, που περιέχει πολιτικά ημερολόγια, αναδεικνύεται ότι μπορούμε να μάθουμε από πάρα πολλές πηγές και στη μάχη των ιδεών, δεν αρκεί μόνο να πείσεις ότι έχεις μία καλύτερη οικονομική πολιτική», είπε σε ένα σημείο.

 

Και σε ένα άλλο: «Ο κόσμος καταλαβαίνει την αξία της υγείας ως δημόσιο αγαθό, που είναι πιο σημαντικό από το νέο iPhone ή κάποια άλλη τεχνολογική συσκευή. Είναι κάτι που αφορά όλους εμάς ως κοινότητα».

 

«Επειδή ο πολιτικός μας αντίπαλος, η ΝΔ, κάνει κατά την άποψή μου πολύ σοβαρή ιδεολογική δουλειά για τον ατομικισμό, θεωρώ ότι η Αριστερά έχει λίγο καθυστερήσει τα τελευταία χρόνια να κάνει ανάλογη ιδεολογική δουλειά στη συλλογική αντίληψη», προσέθεσε.

 

Στη συγκεκριμένη συνέντευξη, μάλιστα, ο κ. Τσακαλώτος παρατήρησε το τραγούδι «Red red wine» των UB40 το οποίο είχε επιλέξει ο ραδιοφωνικός παραγωγός για την αρχη.

 

Αναρωτήθηκε αν ήξεραν στην ΕΡΤ ότι οι UB40 ήταν το αγαπημένο του συγκρότημα όταν ήταν φοιτητής στην Αγγλία και εξήγησε ότι UB-40 ήταν το έγγραφο για το ταμείο ανεργίας άρα, όπως είπε, ήταν «η πρώτη φορά που έμπαινε πολύ έντονα η κριτική στον νεοφιλελευθερισμό, που είναι από τα βασικά θέματα του βιβλίου».

 

Ο κ. Παπασταματίου εξήγησε ότι απλώς λίγο κόκκινο κρασί ταιριάζει με την εποχή. Ούτε Αριστερά ούτε νεοφιλελευθερισμός. Απλώς Χριστούγεννα…

Ο Κικίλιας λανσάρει καμπάνια για χειμερινό τουρισμό ενώ η Ομικρον σαρώνει

Ο Βασίλης Κικίλιας, βουλευτής Α’ Αθηνών της ΝΔ και υπουργός Τουρισμού, πρέπει να είναι ο πιο τυχερός άνθρωπος της κυβέρνησης. Εφυγε, με εκείνον τον ανασχηματισμό στα τέλη του Αυγούστου, από το υπουργείο Υγείας ως επιτυχημένος –παρά τα όσα ανέφερε τελικά η μελέτη Λύτρα – Τσιόδρα για την οποία τελικά κανείς, ούτε και αυτός, δεν είχε λάβει γνώση. Και ενώ στο υπ. Υγείας τώρα γίνεται της τρελής με τους διασωληνωμένους και τα κρούσματα, αυτός είναι στο υπουργείο Τουρισμού, για να πανηγυρίζει για το τουριστικό θαύμα του 2021 –που δεν είναι ακριβώς δικό του έργο, αν είναι κάποιου, αυτός είναι ο Χάρης Θεοχάρης.

 

Δικό του βέβαια έργο είναι το μετά. Όπως ότι παρουσίασε διεθνή καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα στις 21 Δεκεμβρίου, μάλλον αργά εδώ που τα λέμε και με το μάλλον αμήχανο σύνθημα «Greece does have a winter» –μια καμπάνια εν τέλει εντελώς ανεπίκαιρη, όταν η Ομικρον σαρώνει όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα.

 

Ομως, παρά την Ομικρον και τις δραματικές προειδοποιήσεις του ΠΟΥ για πανευρωπαϊκή καταιγίδα κρουσμάτων, μια χαρά τη λανσάρισε την καμπάνια για χειμερινό τουρισμό ο δημοφιλής υπουργός, προσκαλώντας κόσμο σε μια χώρα, που, εκτός των άλλων προαναγγελθέντων περιοριστικών μέτρων σε διασκέδαση κ.λπ., απαιτεί από όσους (λίγους) έρχονται μοριακά τεστ και αλλεπάλληλα rapid tests: 1,252 εκατ. ευρώ για διαφήμιση σε sites του εξωτερικού ως τον Απρίλιο, αλλά και ακόμα 600.000 ευρώ για διαφήμιση στην εγχώρια αγορά, προβλέπονται.

 

Αλλά ας μην είμαστε γκρινιάρηδες. Υπάρχει και η πρόβλεψη ότι η τετράμηνη καμπάνια «θα αναπροσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας στις αγορές-στόχους, στις οποίες περιλαμβάνονται το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Δανία, η Σουηδία, η Πολωνία και το Ισραήλ».

 

Προσοχή: Στις αγορές-στόχους. Οχι δηλαδή ανάλογα με το τι θα γίνεται εδώ με την Ομικρον. Εδώ απλώς θα πληρώνουμε για να διαφημίσουμε χειμερινό τουρισμό σε μια εποχή που και να ήθελαν οι άνθρωποι να ταξιδέψουν, θα το απέφευγαν…