Εργάτης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το συνδικάτο UAW προβάλλει μεγάλες απαιτήσεις, όπως αύξηση μισθών κατά 46% και 32ωρη εβδομάδα εργασίας | Bill Pugliano/Getty Images
Επικαιρότητα

ΗΠΑ: Τα συνδικάτα απειλούν με απεργία την αυτοκινητοβιομηχανία

Οι επιτυχίες της διοίκησης Μπάιντεν στο οικονομικό πεδίο μπορεί να τιναχτούν στον αέρα σε περίπτωση που τα σωματεία εργαζομένων της βαριάς βιομηχανίας κηρύξουν παρατεταμένες κινητοποιήσεις μέσα στην προεκλογική περίοδο
Protagon Team

Για τον Τζο Μπάιντεν η μάχη της επανεκλογής φαντάζει δύσκολη, όχι μόνο λόγω ηλικίας, ούτε λόγω της δημοσκοπικής δημοφιλίας του Τραμπ, αλλά και εξαιτίας της δυναμικής πολιτικής των συνδικαλιστών του χώρου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Μπάιντεν «μαχαιρώθηκε πισώπλατα» από έναν συνδικαλιστή ονόματι Σον Φέιν, που είναι επικεφαλής στο συνδικάτο UAW (United Auto Workers), έγραψε η Corriere della Sera.

Ο Φέιν κάνει πολύ σκληρές διαπραγματεύσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, προβάλλοντας μεγάλες απαιτήσεις (αύξηση μισθών κατά 46% και 32ωρη εβδομάδα εργασίας), ενώ απειλεί με κήρυξη απεργίας στις 14 Σεπτεμβρίου στους τρεις μεγάλους ομίλους του κλάδου που καλύπτει το συνδικάτο του, δηλαδή στις Ford, General Motors και Stellantis (πρώην Chrysler).

Οσον αφορά τη μάχη για τον Λευκό Οίκο, ο Φέιν διατείνεται ότι ο Μπάιντεν θα έχει την υποστήριξη του UAW μόνο εφόσον αποδείξει ότι το «πράσινο» σχέδιό του περί ανάπτυξης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν θα έχει επιπτώσεις στους εργαζόμενους της παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οπως μεταδίδεται από τις ΗΠΑ, στη ριζοσπαστική στροφή του ο Φέιν δεν είναι μόνος. Ανάλογη στάση κρατούν και οι ηγέτες των άλλων συνδικάτων, ο Σον Ο’Μπράιαν της  Brotherhood of Teamsters και η Λιν Φοξ, η νέα πρόεδρος της Workers United, η οποία υπόσχεται και αυτή σκληρές μάχες. Ολοι αυτοί μαζί συνιστούν μεγάλο πονοκέφαλο για την αμερικανική κυβέρνηση.

Για τον Μπάιντεν το πρόβλημα είναι σοβαρό επειδή δεν τον συμφέρουν οι απεργίες μέσα στην προεκλογική περίοδο. Οσον αφορά τις ψήφους, το UAW είναι μάλλον απίθανο να συνταχθεί με τον Τραμπ, ωστόσο η εξαγγελθείσα από την αμερικανική κυβέρνηση μετάβαση στο οικολογικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μπαταρίας και του σχεδόν ανύπαρκτου κινητήρα κυοφορεί απολύσεις, καθώς η παραγωγή τέτοιων οχημάτων δεν απαιτεί πολύ εργατικό δυναμικό.

Η προώθηση της «πράσινης οικονομίας», σχολίασε η Corriere, είναι πολύ δύσκολο να προκαλέσει τον ενθουσιασμό των μεταλλουργών και γενικώς των εργατών της βαριάς βιομηχανίας των ΗΠΑ, έτσι ο Τραμπ θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να μπει δυναμικά στο παιχνίδι προς άγραν ψήφων.