Με δεδομένο ότι οι Αμερικανοί σε ποσοστό 80% αδιαφορούν πλήρως για την εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ, μη γνωρίζοντες καν κατά πού πέφτουν η Ουκρανία και η Παλαιστίνη, υπάρχουν μερικά αγοραία στοιχεία που ανησυχούν πολύ τους Δημοκρατικούς. Στην ενδοχώρα των ΗΠΑ οι άνθρωποι ενδιαφέρονται μόνο για την τιμή ενός γεμάτου ρεζερβουάρ και για τα φαγώσιμά τους. Αν η τιμή πώλησης του μπέργκερ με τυρί και κρεμμύδι αυξηθεί κατά 31%, έγραψε η Repubblica, τότε ο κόσμος γκρινιάζει.
Οι 7 στους 10 δηλώνουν, λένε τα γκάλοπ, ότι έχουν προβλήματα με το κόστος ζωής, ειδικά στα φαστφουντάδικα όπου τρέφονται οι περισσότεροι στις ΗΠΑ. Η αλυσίδα McDonald’s, ο βασιλιάς της φτήνιας στο φαΐ, επικρίνεται πλέον για τις τιμές του. Σε ορισμένα καταστήματα το Big Mac κοστίζει 18 δολάρια, τιμή υπερβολική για όσους είχαν συνηθίσει να χορταίνουν με λίγα δολάρια.
Αλλά και άλλες αλυσίδες, στις KFC, Taco Bell και Pizza Hut, οι τιμές έχουν αυξηθεί. Στην τελευταία πενταετία οι συνολικές ανατιμήσεις ήταν σχεδόν 28%, πολύ πάνω από τον πληθωρισμό. Και αυτό δεν είναι ασήμαντο όσον αφορά την κούρσα για τον Λευκό Οίκο. Η δυσάρεστη έκπληξη ότι ένα προϊόν φαστφούντ έχει αλμυρίσει κατά πέντε δολάρια επηρεάζει περισσότερο από τις ανατιμήσεις στην ένδυση και υπόδηση. Το σάντουιτς με μπέικον δεν μπορεί να καταστεί αγαθό πολυτελείας.
Ο Μπάιντεν κινδυνεύει να χάσει τις ψήφους εκείνων που τον έφεραν στον Λευκό Οίκο το 2020. Πριν από τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με τον ιστότοπο Axios, ο Μπάιντεν κέρδισε το 55% των ανθρώπων με ετήσιο εισόδημα μικρότερο από 50.000 δολάρια, σε σύγκριση με εκείνους που είχαν ψηφίσει τον Τραμπ (44%). Τώρα όμως οι φτωχότεροι φαίνεται να στρέφονται προς τον Τραμπ.
Τα social media πλημμυρίζουν από μηνύματα στα οποία ο κόσμος δηλώνει ότι «πριν από τέσσερα χρόνια τα πράγματα ήταν καλύτερα». Πριν από τέσσερα χρόνια η χώρα παρέλυσε από την πανδημία του Covid. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Τραμπ χρησιμοποίησε το «χοτ ντογκ» στις συγκεντρώσεις του για να υποδείξει την αποτυχία της οικονομικής πολιτικής του αντιπάλου του.
Σύμφωνα με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, ενώ η μέση δαπάνη για φαγητό στο σπίτι αυξήθηκε κατά 1,3% μεταξύ του Δεκεμβρίου του 2022 και του περσινού Δεκεμβρίου, οι ανατιμήσεις στο «πρόχειρο φαγητό» έφθασαν στο 5,2%. Βέβαια, η καμπάνια του Μπάιντεν αναζητεί τρόπους να περάσει στον κόσμο το δικό της μήνυμα, ότι η αμερικανική οικονομία ποτέ δεν ήταν καλύτερη από σήμερα, ωστόσο ο πληθωρισμός παραμένει πρόβλημα και η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ, η FED, δεν προτίθεται να μειώσει το κόστος του χρήματος. Το Big Mac, λοιπόν, θα παίξει ρόλο στην κάλπη του Νοεμβρίου.