Ενα από τα τέσσερα παλιότερα E-4B Doomsday, στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης (φωτογραφία αρχείου) | EPA/ENNIO LEANZA
Επικαιρότητα

ΗΠΑ: $13 δισ. για τα νέα πολεμικά αεροσκάφη Doomsday

Τα θηριώδη αεροπλάνα, που θα αντικαταστήσουν τα παλιά Boeing 747-200, θα είναι τα ιπτάμενα στρατηγεία των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων και θα διαθέτουν ασπίδες προστασίας από πυρηνικές εκρήξεις, ραδιενέργεια και ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία
Protagon Team

Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι ανέθεσε σύμβαση ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Sierra Nevada Corp για την ανάπτυξη του διαδόχου του E-4B, γνωστού ως το αεροσκάφος «Doomsday» (Ημέρα της Κρίσης), το οποίο θεωρητικά μπορεί να βγει αλώβητο ακόμα και σε έναν πυρηνικό πόλεμο.

Το νέο αεροσκάφος φέρει την κωδική ονομασία Survivable Airborne Operations Center (SAOC) και προορίζεται να αντικαταστήσει το παλιό αεροσκάφος της δεκαετίας του 1970, το οποίο θα αποσυρθεί, δήλωσε εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας στο Reuters.

Οι εργασίες για την κατασκευή του SAOC θα γίνουν στο Κολοράντο, τη Νεβάδα και το Οχάιο και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2036, σύμφωνα με την αμερικανική Πολεμική Αεροπορία.

Για το νέο οπλικό σύστημα θα χρησιμοποιηθεί ένα εμπορικό αεροσκάφος, το οποίο θα έχει τροποποιηθεί για να ανταποκρίνεται στις στρατιωτικές απαιτήσεις.

Το Reuters τον Δεκέμβριο είχε αναφέρει ότι η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ απέρριψε τη χρήση ενός Boeing -όπως είναι τα παλιά αεροσκάφη- και έτσι άνοιξε τον δρόμο στον ανταγωνισμό για την ανάπτυξη του διαδόχου του Nightwatch E-4B.

Το E-4B χρησιμοποιείται για τις μετακινήσεις του αμερικανού υπουργού Άμυνας. Εχει σχεδιαστεί ως κινητό στρατηγείο, ικανό να αντέχει πυρηνικές εκρήξεις και ηλεκτρομαγνητικά φαινόμενα, επιτρέποντας στους ηγέτες των ΗΠΑ να στέλνουν εντολές στον στρατό σε περίπτωση εθνικής έκτακτης ανάγκης.

Το E-4B είναι επίσης ικανό να ανεφοδιάζεται στον αέρα και διαθέτει αίθουσες συνεδριάσεων και ενημερώσεων και προηγμένο εξοπλισμό επικοινωνίας.

Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ χρησιμοποιεί σήμερα τέσσερα αεροσκάφη E-4B, με τουλάχιστον ένα σε επιφυλακή ανά πάσα στιγμή.

Η συντήρηση του στόλου των τροποποιημένων Boeing 747-200 είναι πλέον δύσκολη και δαπανηρή καθώς τα ανταλλακτικά τους σπανίζουν.

Τα παλιά E-4B αναμένεται να φτάσουν στο τέλος της υπηρεσίας τους στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.