Σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού της Ινδονησίας που συμμετέχει στις έρευνες | Antara Foto/Budi Candra Setya via REUTERS
Επικαιρότητα

Ινδονησία: Μάχη με τον χρόνο για να βρεθεί το υποβρύχιο πριν το Σάββατο

Καθώς τελειώνει το οξυγόνο που έχουν στη διάθεσή τους τα 53 μέλη του πληρώματος, στην περιοχή έσπευσαν δυνάμεις από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ινδία, τη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία για να συμμετάσχουν στις έρευνες
Protagon Team

Ενα αντικείμενο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας εντόπισε το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας, αλλά παραμένει άγνωστο αν αυτό είναι το υποβρύχιο που αγνοείται από την Τετάρτη, με 53μελές πλήρωμα.

Το KRI Nanggala 402, ένα υποβρύχιο που κατασκευάστηκε το 1977, καταδύθηκε νωρίς το πρωί της Τετάρτης στη διάρκεια στρατιωτικών γυμνασίων στη θαλάσσια περιοχή στα ανοικτά του νησιού Μπαλί.

Από τότε, χάθηκαν τα ίχνη του, ενώ τα αποθέματα οξυγόνου στο σκάφος αρκούν ως το πρωί του Σαββάτου.

Την Πέμπτη το βράδυ, το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας ανακοίνωσε ότι εντόπισε το άγνωστο αντικείμενο σε βάθος 50 με 100 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Πολεμικά πλοία εξοπλισμένα με σόναρ έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή με την ελπίδα να πρόκειται για το χαμένο υποβρύχιο.

«Εχουμε περιθώριο ως τις 03:00 αύριο (Σάββατο), οπότε καταβάλλουμε το μέγιστο των προσπαθειών μας σήμερα», είπε ο Ασμαντ Ριάντ, εκπρόσωπος των ινδονησιακών ενόπλων δυνάμεων στους δημοσιογράφους. «Ελπίζουμε να έχουμε καλά νέα».

Πετρελαιοκηλίδα που εντοπίστηκε βόρεια του νησιού του Μπαλί, όπου είχε καταδυθεί το υποβρύχιο, προκαλεί ανησυχία, καθώς ενδέχεται να σημαίνει ότι υπήρξε διαρροή καυσίμων από αυτό, κάτι που ίσως υποδηλώνει ότι έχει υποστεί ζημιές, σύμφωνα με ειδικούς.

Το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας είχε αρχικά ανακοινώσει ότι το υποβρύχιο μπορεί να έφτασε έως και σε 700 μέτρα βάθος, πολύ μεγαλύτερο από τα 500 μέτρα που είναι οι δυνατότητές του.

Το υποβρύχιο, που κινείται κάτω από την επιφάνεια χάρη σε μπαταρίες που φορτίζονται από ντιζελοκινητήρα, έχει τη δυνατότητα να πλέει ως και σε 500 μέτρα βάθος. Αν φθάσει βαθύτερα, τα πράγματα γίνονται «επικίνδυνα» έως «μοιραία», εξήγησε εκπρόσωπος του ινδονησιακού ΠΝ.

Τα νερά στην περιοχή είναι γενικά πιο ρηχά από ό,τι σε άλλους τομείς του αρχιπελάγους, μολαταύτα φθάνουν ακόμη και τα 1.500 μέτρα βάθος.

Μέλη του πληρώματος πάνω στο υποβρύχιο που αγνοείται, σε παλιότερη αποστολή τους
Βοήθεια από πολλές χώρες

Παράλληλα, οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι στέλνουν αερομεταφερόμενη ομάδα για να βοηθήσουν στις έρευνες. Επίσης δύο αυστραλιανά, πολεμικά πλοία είναι καθ’ οδόν, καθώς και ενισχύσεις από την Ινδία και τη Μαλαισία.

Η Σιγκαπούρη έστειλε ένα πλοίο που ειδικεύεται στη διάσωση υποβρυχίων, το MV Swift Rescue, το οποίο αναμένεται να φτάσει στην περιοχή το Σάββατο.

Ομως, οι ελπίδες να σωθούν τα 53 μέλη του πληρώματος μειώνονται.

«Αν το υποβρύχιο έχει υποστεί σοβαρές ζημιές, αυτό ίσως να σημαίνει διάφορα πράγματα, για παράδειγμα ότι ο διαθέσιμος χώρος για το πλήρωμα είναι πολύ περιορισμένος και ότι υπάρχει λίγο οξυγόνο», είπε ο Κόλιν Κοχ ειδικός σε ναυτικά ζητήματα και ερευνητής του Ecole des Etudes internationales S. Rajaratnam στη Σιγκαπούρη.

Σκάφος του πολεμικού ναυτικού της Μαλαισίας συμμετέχει στις έρευνες – Royal Malaysian Navy/Handout via REUTERS

Τα υποβρύχια είναι εξοπλισμένα ώστε να αποφεύγεται η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα, όμως αυτός ο εξοπλισμός ενδέχεται να έχει υποστεί ζημιές, γεγονός που μπορεί να αποτελεί έναν άλλο μεγάλο κίνδυνο, πρόσθεσε.

«Οχι μόνο η επάρκεια οξυγόνου, αλλά και το επίπεδο του διοξειδίου του άνθρακα στο εσωτερικό του υποβρυχίου μπορεί να καθορίσει την τύχη του πληρώματος», είπε.

Το υποβρύχιο, εκτοπίσματος 1.395 τόνων, ναυπηγήθηκε στη Γερμανία το 1977. Τέθηκε σε υπηρεσία στον ινδονησιακό στόλο το 1981. Υποβλήθηκε σε διετή επισκευή και επανεξοπλισμό σε ναυπηγείο στη Νότια Κορέα, έργο που ολοκληρώθηκε το 2012.